Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Plus wdraża HD Voice

Plus wdraża HD Voice

Piszemy o tym pierwsi sirmark 19 Grudnia 2014 18:12

23 14

Plus wdraża w swojej sieci technologii HD Voice. Pozwoli ona na zwiększenie jakości rozmów pomiędzy rozmówcami posiadającymi telefon wspierający tę technologię.






HD Voice jest wdrożone także w sieci T-Mobile, P4 oraz w Orange. Niestety, rozmowy o podwyższonej jakości możliwe są tylko wewnątrz sieci, bo do tej pory żaden z operatorów nie porozumiał się z konkurentem w sprawie wymiany tego typu ruchu.

Zobacz: Usługa HD Voice dostępna już w 109 sieciach na świecie
Zobacz: Polkomtel z sukcesem przeprowadził testy VoLTE

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: hd voice | plus

w sumie: 104
  • 3

    88. ~oli  2014-12-21 10:47:20  host: bwz231.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @68

    Korzystam z playa i dzwoniąc na telefony z obsługą HD Voice prawie zawsze mam dźwięk w HD. Może mieszkasz w jakiejś okolicy gdzie play ma słaby zasięg.

  • 1

    89. ~zrozumcie  2014-12-21 11:01:55  host: user-94-254-145-157.play-internet.pl

    Play ma same krzaki na śląsku. Aglomeracjach śląska jest strasznie zaludnienia. Świętochłowice mają najgęstsze zaludnienia na km2. ciężko dostarczyć usługę na należytym poziomie. dlatego śląsk jest omijały szerokim łukiem. jak się skończy darmowe LTE w play to transfer skoczy a tak ludzie dalej będą narzekać jak ja. Narazie mam wrażenie że mój fon porusza się tyralierą między BTS.

  • 0

    90. ~witek  2014-12-21 11:54:15  host: acjv33.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I jak? Dziala juz to hd voice w calym kraju?

  • 4

    91. ~  2014-12-21 13:53:22  host: user-94-254-193-112.play-internet.pl

    @90 nie ma komunikatu od Plusa, więc testują pewnie dopiero i powoli wdrażają.

  • -6

    92.  2014-12-21 15:15:02

    @50 Czyli tak jak przypuszczałem: marketingowy bełkot. Radiofonia UKF ma pasmo do 15kHz i nikt tego nigdy HD nie nazwał. 19kHz słyszy się bez problemu jak radioodbiornik ukf ma słabe filtry mpx i niedostatecznie filtrują sygnał pilota stereo :) Gdzie tu wymagać "HD" skoro mikrofony 98% telefonów mają tak wyżyłowane przesadnie wzmocnienie toru audio, że zbiera wszystkie śmieci w promieniu 5m. Potem człowiek idzie ulicą i zamiast niego słychać przejeżdżające auta. W czołgu albo w helikopterze polecam załodze dać sobie takie wzmocnienie do układów rozmówczych :D
    Zamiast ustawić tor na wzmocnienie gdzie mikrofon zbiera sygnał optymalnie z 10cm.
    Z tym HD to taki sam bełkot gdzie z HD 1080p jakiś cwaniak wymyślił Full HD - żeby się lepiej sprzedawało.
    Dziwne, bo pierwszy materiał HD jaki odkryłem miał 1080 linii i nikt tego nie nazywał FULL.
    Merketing robi niezłą papkę z mózgu.

  • 5

    93. ~ja  2014-12-21 16:42:43  host: user-109-243-54-140.play-internet.pl

    @92 Pseudofachowiec + jego bujna wyobraźnia z użyciem kilku terminów technicznych = prawdziwy bełkot.

  • 3

    94. ~  2014-12-22 10:49:09  host: user-46-113-30-17.play-internet.pl

    Zaledwie trzy lata po tm jeśli dobrze pamiętam...

  • -2

    95. ~marek  2014-12-22 16:46:15  host: 093105178203.dynamic-ww-2.vectranet.pl

    Ja tam na jakość polączeń w plusie nie narzekam. A abonentem jestem dobrych 10 lat. Ale to miłe, że się cały czas rozwijają. Kto się nie posuwa do przodu, ten się cofa...

  • 3

    96.  2014-12-23 08:37:27

    @95 właśnie dlatego że jesteś abonentem 10 lat nie narzekasz na jakość połączeń, przyzwyczaiłeś się do tej "jakości" i nie masz porównania jak jest w innych sieciach

  • -3

    97. ~insomania  2014-12-23 09:06:53  host: 92.60.132.22

    @96 A Ty jesteś przyzwyczajony skakać z kwiatka na kwiatek, bo sie łasisz darmochą, jak biedak rzuconym groszem. Ty w Plusie nigdy nie byłeś, więc nie wiesz co to jakość. Preferujesz Jakoś, byle by darmocha.

  • -3

    98.  2014-12-23 11:53:18

    96 - co ma do tego staż w sieci? Ty masz rok czy dwa "lepszą" jakość i pieluchę musisz nosić bo nie trzymasz z radości widzę... Ja 17 lat ponad mam komórkę w Plusie i wiesz co? W 99% nie miałem problemu, żeby przez telefon omówić, uzgodnić różnych spraw, czy chociażby pogadać ze znajomymi - bo chyba to jest w sumie najważniejsze? Jeśli będzie lepiej słychać (w niewielkim procencie rozmów bo przecież nie ma tej technologii w połączeniach międzyoperatorskich) to co to zmienia? Jak dla mnie - nic kompletnie ;-) Pozostały procent to rozładowana bateria, dziura w zasięgu itp.

  • 1

    99.  2014-12-23 16:01:42

    @wlo (98), dlaczego nie korzystasz z Noki 3310 albo myPhona, przecież tymi telefonami w 99% przypadków można "omówić, uzgodnić [wiele] różnych spraw, czy chociażby pogadać ze znajomymi - bo chyba to jest w sumie najważniejsze?". ;-)

  • -2

    100.  2014-12-23 18:58:09

    99 - bo są za słabe - używam E52 ciągle - już 4 lata ponad ;-) Oprócz rozmów potrzebuję szybki modem, potrzebuję książkę kontaktową i poczciwy organizer - co mi E52 zapewnia na poziomie jakiego potrzebuję. Wystarczy Ci taka odpowiedź na Twoje - naprawdę śmieszne pytanie?

  • 1

    101.  2014-12-23 22:05:53

    Nie, śmieszna odpowiedź na zasadne pytanie nigdy mnie nie usatysfakcjonuje.
    A więc w takim razie, skoro wymienione przez mnie modele nie zapewniają Ci wszystkich niezbędnych funkcji, dopuść do swojej świadomości fakt, że np. ktoś oprócz wymienionych przez Ciebie opcji, potrzebuje również wysokiej jakości rozmów. Bo, być może o tym nie widziałeś, to też może wywrzeć korzystny wypływać na wizerunek firmy i relację pomiędzy przedsiębiorcą, a klientem. ;-)

  • -1

    102. ~bodzio  2014-12-24 16:07:52  host: 093105178208.dynamic-ww-2.vectranet.pl

    Dobra jakość połączeń zawsze mile widziana. Aczkolwiek z drugiej strony - na jakość w plusie narzekać nie mogę, a abonament mam tam już z 10 lat.

  • -2

    103.  2014-12-24 23:39:35

    101 - dopuszczam. Przecież o sobie mówiłem nie o Tobie czy kimkolwiek innym - zwróciłeś uwagę?

  • -2

    104.  2014-12-24 23:42:12

    Mnie śmieszy nagła potrzeba! A biorąc pod uwagę możliwości - we własnej sieci - oznacza to, ze dla mnie to może równie dobrze nie być tej technologii ;-) Cóż... Widać znowu potwierdza się to co cały czas powtarzam - ludzie nie dzwonią na miliony numerów - dzwonią na kilka, kilkanaście numerów, głównie we własnej sieci ;-) Więc mogą się cieszyć jakością.

  • -2

    105.  2014-12-24 23:44:02

    Właśnie potrzeba. Dla mnie to dodatkowy, jeśli rzeczywiście ma to być taka super jakość - to nawet miły gadżet ;-)

  • 1

    106.  2014-12-25 17:37:07

    Jaka "nagła potrzeba"? Ja od kiedy mam telefon chciałem rozmawiać w jak najlepszej jakości. Ale przecież HD Voice weszło dopiero parę lat temu. Więc jak ludzie mogli wcześniej rozmawiać w HDV, skoro wcześniej operatorzy nie oferowali tej technologi w swoich sieciach? Teraz jest, a wiec ludzie chcą skorzystać. I co w tym dziwnego?

    Ale za to musi być standardowa formułka: "znowu potwierdza się to co cały czas powtarzam", czy coś w tym stylu. Nie ma to jak połechtanie własnego ego. ;-)

  • -2

    107.  2014-12-27 13:58:22

    106 - nic w tym dziwnego. Przecież mówię - jest, OK. Sobie w lepszej jakości pogadamy. Ale to co niektórzy wygadują to już nawet nie głupota jest - w sytuacji gdy - uwzględniając kierunki proporcjonalnie do ilości abonentów - 1/4 rozmów tylko będzie w wyższej jakości ;-) Tak - przynajmniej ta 1/4 w lepszej jakości będzie - i dobrze. Zawsze lepszej niż gorszej jakości mieć usługi, nie?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-150-215.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.