DAJ CYNK

Plus sprzedał prawie 200 tys. Plusfonów

sirmark

Wydarzenia

Telefony pod markami operatorów nie zdobyły rynku. Jednak firmy z nich nie rezygnują. Na sprzedaż komórek pod własnymi markami zdecydowali się w ubiegłym roku operatorzy sieci Plus i Play - pisze Rzeczpospolita.

Telefony pod markami operatorów nie zdobyły rynku. Jednak firmy z nich nie rezygnują. Na sprzedaż komórek pod własnymi markami zdecydowali się w ubiegłym roku operatorzy sieci Plus i Play - pisze Rzeczpospolita.

Jak wynika z badań GfK Polonia, największy sukces osiągnął Plusfon, jednak udział żadnej z marek własnych w sprzedaży macierzystego operatora od stycznia do listopada nie przekroczył kilku procent.

Można szacować, że wszystkim sieciom w ubiegłym roku udało się sprzedać ok. 300 tys. tych telefonów. To tylko 3% rynku. Łącznie od września 2007 r. sprzedaliśmy prawie 200 tys. sztuk Plusfonów. Trend wprowadzania telefonów pod markami operatorów jest ogólnoświatowy i nie widzimy powodów, dla których rynek polski miałby być pod tym względem wyjątkowy - powiedziała Elżbieta Sadowska, rzecznik Plusa.

Plusfony to tańsze modele produkowane przez chińskich dostawców ZTE i Huawei, skierowane do masowego odbiorcy. Można szacować, że Plus podwoił wielkość tego segmentu telefonicznego. Era i Orange bowiem oferują pod własnymi markami drogie i zaawansowane telefony dla biznesu (produkcji HTC), które mają znacznie mniej nabywców w Polsce.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Rzeczpospolita