Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Plus: Play wprowadza klientów w błąd ws. MNP

Plus: Play wprowadza klientów w błąd ws. MNP

sirmark 6 Sierpnia 2009 13:05

0 0

Polkomtel uważa za minipulację słowa rzecznika P4, Marcina Gruszki, jakoby Plus swoimi działaniami blokował wykonywanie usługi przenoszenia numerów.

W sprawie chodzi o blisko 4 tys. otwartych spraw MNP, o których pisaliśmy w tej wiadomości.

W przesłanym oświadczeniu Polkomtel napisał:
Polkomtel wystąpił w dniu 6 lipca do Prezesa UKE z wnioskiem o czasowe zawieszenie wykonywania obowiązku przenoszenia numerów w jeden dzień roboczy, w szczególności w związku z brakiem uzgodnień międzyoperatorskich dotyczących działania określonego w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca br. elektronicznego systemu wymiany danych, zabezpieczonego przed dostępem osób nieuprawnionych. Jedynie taki system gwarantuje klientom wszystkich sieci telekomunikacyjnych bezpieczeństwo ich danych. Polkomtel nie może brać udziału w działaniach, które mogą prowadzić do naruszenia zasad ochrony tajemnicy telekomunikacyjnej i danych osobowych, poprzez użycie dla realizacji usługi przenoszenia numerów plików Excel z poufnymi danymi klientów (PESEL, adres zamieszkania, etc). Uważamy, że póki nie zostanie uruchomiony wspólny system wymiany danych, określony w rozporządzeniu i zapewniający realizację usługi według zasad w nim przewidzianych, nie może być mowy o pełnej ochronie informacji o klientach.




Polkomtel do czasu otrzymania decyzji Prezesa UKE wykonuje usługi przenoszenia numerów, za zgodą klienta i operatora, w dotychczasowym trybie. Polkomtel S.A. poinformował wszystkich operatorów o złożeniu ww. wniosku do Prezesa UKE. Mimo to P4, całkowicie ignorując ten fakt, przyjmuje wnioski od klientów i nie informuje ich o prawdziwym terminie przeniesienia numeru. Przyjmuje wnioski także wtedy, gdy mimo deklarowanej gotowości sama sieć Play nie jest w stanie przenieść numeru w ciągu jednego dnia roboczego. Takim nieodpowiedzialnym działaniem operator sieci Play nie tylko wprowadza klientów w błąd, ale też naraża ich na straty i często przez wiele godzin uniemożliwia korzystanie z telefonu.


Polkomtel podkreśla, że dokumentuje wszystkie przypadki, kiedy do przeniesienia numeru między sieciami Plus i Play nie doszło z winy Play i zamierza przekazać te informacje do UKE oraz do publicznej wiadomości.

Polkomtel ma po raz kolejny zastrzeżenia co do sposobu informowania klientów przez Play.
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, dokonując wyżej opisanej manipulacji opartej na nieprawdziwych informacjach, przedstawił w fałszywym świetle działania Polkomtel S.A. w zakresie wykonywania usługi przenoszenia numerów. Jest to kolejny przykład nierzetelnego informowania opinii publicznej przez sieć Play - napisano w komunikacie. Wcześniej Polkomtel zarzucał P4 nieuczciwą konkurencją, w związku z kampania reklamową z udziałem Andrzeja Sołtysika.

Źródło tekstu: Polkomtel, wł     

Dodaj do:
w sumie: 99
  • 0

    81. ~Gormar  2009-08-06 21:07:13  host: gaja.tpnet.pl

    cd 80. Oczywiście nie udało mi się ukryć mojego niechętnego stosunku do CenterNetu, ale związane jest to z doświadczeniami ze Sferią (aktualnie ten sam inwestor - Solorz). Ich oferta NOMADIC na kartę nawet przez jakiś czas wydawała mi się atrakcyjna, ale ceny połączeń na komórki wołają o pomstę do nieba (zresztą bezprzewodowego internetu częściowo też). W sumie mieli ciekawe plany ekspansji na największe miasta Polski, ale ponieważ ludzie nie "rzucili" się na ich ofertę (ciekawe dlaczego ;]) to najpewniej z tego zrezygnowali. Obawiam się, że to samo grozi CenterNet'owi.

  • 0

    82.  2009-08-06 21:08:14

    Gormar (80) - spokojnie. Sądzę, że niedługo CenterNet zacznie coś rozkręcać. Na razie "testują" sieć w oparciu o "wRodzinie". Jak uda im się uruchomić wreszcie większość usług, to może zrealizują plany związane z podpisaniem listu intencyjnego z Extreme International Limited w sprawie Extreme Mobile, a to pewnie pociągnie konieczność rozbudowy własnej sieci...

  • 0

    83.  2009-08-06 21:41:25

    @75 - w Plusie nie jest idealnie, od miesiąca staram się uruchomić usługę Razem Lepiej, ale opory systemu - siła wyższa. Reklamuję i poki standardowo nie uruchomią to będę reklamował nadal. Od kiedy mają nową platformę billingową to sporo rzeczy nie działa, ale da się z tym funkcjonować. Jeśli miałem problemy z Play i wysłałem reklamację to znikała ona z Play24. Co do zasięgu i jakości to problemem wg mnie jest tutaj 900MHz i probowanie na siłę zalanie kraju zasięgiem przy jak najmniejszej liczbie nadajników. Zasięg co prawda jest do ok 45km, ale im dalej tym większe problemy (u mnie co 15min przerywało połączenia, a żeby nie było idealnie to na roamingu plusa kody często nie działały np *101#). Nikt nie jest idealny i wszędzie są problemy, ale nie każdy operator stara się je minimalizować... tak z mojego doświadczenia

  • 0

    84.  2009-08-06 21:47:57

    @80, nick mam bo został mi z czasu gdy pracowałem w TP (stan nieaktualny od kwietnia 2009r). A piszę o zalogowaniu się, bo większość komentarzy od osób niezalogowanych to zwykły spam. Atak na Play z mojej strony nie jest fair, ale załamuje mnie większość komentarzy atakujących Plusa. Taki mały kontratak. Stosunki P4-Polkomtel nie są idealne, do roamingu to raczej nic nie wniesie, bo to zarobek dla jednej i 2 strony. Bardziej od Play i CenterNetu kibicuję operatorom wirtualnym, bo swoją pomysłowością naprawdę odświerzają rynek, a nie tylko pseudo rozgłos jak 2 strony pewnego konfliktu.

  • 0

    85. ~black  2009-08-06 21:49:17  host: afae223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tylko, że z play jest problem taki, że oni idą na siłę w ilość. sam się skusiłem i dla mojej matki wziąłem fresha żeby emerytka nie płaciła dużo, ale za to mam ją teraz na głowie z tekstami, że przerywa połączenia i marna jakość. pewnie trochę przesadza, ale faktycznie chyba nie wytrzymują liczby użytkowników we własnej sieci

  • 0

    86.  2009-08-06 21:57:34

    @85 przenieś numer do mBank Mobile ;)

  • 0

    87.  2009-08-06 21:58:39

    a wracając do Play, to jedyną usługą na którą nie mogę narzekać to Play Online - mam od grudnia 2008r i nie było z nią żadnych problemów :)

  • 0

    88. ~ukenamuniu  2009-08-06 22:28:35  host: 86-59-n1.aster.pl

    @2: od dnia doręczenia decyzji UKE Polkomtel ma 14 dni na odwołanie się od decyzji (wyśle pocztą). Potem UKE musi odwołanie odrzucić. Sethai: zdąży Polkomtel wdrożyć nowe komunikaty do 20-25 sierpnia?

  • 0

    89.  2009-08-06 22:46:45

    Chyba MANIPULACJĘ

  • 0

    90. ~obi  2009-08-07 00:19:20  host: aauz27.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i tu widzimy różnicę pomiędzy normalną firmą a małym krętaczem, któremu wyłącznie zależy aby wciągnąć jak najwięcej klientów, mam Orange i nie narzekam, szacunek dla Plusa

  • 0

    91. ~  2009-08-07 01:01:04  host: c189-28.icpnet.pl

    90. ~obi Krętactwa Minusa Tobie nie przeszkadzają - #79?

  • 0

    92. ~  2009-08-07 08:43:06  host: 88.220.105.186

    Ja nie spotkałem się z krętactwami Plusa (choć zasłyszane informacje mocno niepokoją jeśli są prawdziwe), ale za to można by pisać godzinami o krętactwach Playa.

  • 0

    93. ~minus  2009-08-07 09:24:20  host: 94.254.163.7

    Plus niestety cora zgorszy, oprócz innych opisywanych działań przeciwko klientowi Polkomtel wprowadził usługę Mobile Youtube - rzekomo darmowo dla swoich klientów, jednak aby usługa działała poprawnie należy się łączyć poprzez 2 APNy, co skutkuje taryfikacją, cóż jestem informatykiem i takie ustawienia zwykle dla mnie to drobiazg, a jestem ciekwawy ilu klientó w ten sposób naciągnęli i na jakie kwoty?

  • 0

    94. ~ziolo22  2009-08-07 10:26:41  host: 133-bem-3.acn.waw.pl

    Opinia pracownika plusa. Proszę się nie dziwić przerażeniu firmy związanych z przenoszeniem numeru w 24 godziny. Cud że procedurę daję się załatwić w 30 dni. Permanentne zwiechy systemów, czasami całymi dniami nic nie działa. Faktem jest również to że play wcale nie jest tak świetnie do tego przygotowany. Historią jest już klient który po dezaktywacji numeru w plusie numer miał nieaktywny ponad 30 dni. Nawet jeżeli ze strony polkomtel(z innej nie jestem w stanie tego opisać) jest w porządku komunikaty idą i tak dalej numery są nieaktywne średnio 3 dni. Zastanawia mnie co innego, dlaczego firma w tym, przypadku nie stara się nagłośnić takiej sytuacji tylko biernie czeka na rozwój sytuacji. Co do jakości połączeń w play. Jest kiepska, w centrum warszawy jest problem z rwanym połączeniem. Gdzie jak gdzie, ale chyba w stolicy powinni się chwalić osiągnięciami technologicznymi a tu padaka. Numer mamy.

  • 0

    95. ~pbalonek@wp.pl  2009-08-07 11:06:28  host: ip-134-202.slo.csk.pl

    BL9393, waść oszołomie największy, piszę do Ciebie w dobrej sprawie, naucz się poprawnej ortografii, a później wchodź w polemikę z narodem - że się tak wyrażę

  • 0

    96. ~Zac  2009-08-07 11:43:22  host: abtn92.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja nie bawiłem się w przenoszenie numeru, poczytałem wcześniej o kłopotach technicznych, jakie mogą mieć miejsce i po prostu kupiłem 2 startery Play. Działają - jeden w telefonie 3G, drugi w 2G - i nie ma żadnych problemów z połączeniami, SMSami. Znajomym zwyczajnie powiedziałem o zmianie numeru.

  • 0

    97. ~muza  2009-08-07 14:48:23  host: 94.254.143.227

    w plusie stracilem 15 dni i 20zł na rozmowy z konsultantami o muzodajni bo mi nie umozliwili pobierania plikow z ich winy jak sie pozniej okazalo a placilem za nie. i mowilem im co jest nie tak by zresetowali konto bo szkoda czasu a oni sie upierali ze nie moga bo to czy tamto. przepychanki trwaly az do momentu gdy zresetowali konto i wszystko wrocilo do normy oprocz moich pieniedzy nie polecam plusa

  • 0

    98. ~prazmo  2009-08-07 16:39:07  host: 193.201.36.36

    Poczekajmy do wynikow kontroli UKE, wszyscy prócz PLUSA sa w stanie realizować MNP w przewidywanym czasie, PLUS zachowuje sie jakby był świętą krową, i któremu za niepodporządkowanie się do obowiązującego prawa nic nie grozi. Oby się mylił

  • 0

    99. ~aserty  2009-08-08 19:21:23  host: 188.33.12.9

    a play to kretacz:P zmiast informowac ze mozna 10lat numer przenosic informuje o 24h zgodnie z ustawa;p fiu fiu;p teraz play powinnien informowac ze z plusa nie moga wogole przenosic numerow i najelpeij jakby placicili za minute w plusie 10zł wtedy play przestalby byc kretaczem;p Plus zszedl juz na takie dno ze dziw bierze ze ktos jeszcze chce miec z nimi do czynienia;/

  • 0

    100. ~  2009-08-08 20:37:48  host: 88.220.105.186

    @99: jedno wiem na 100% - lepiej nie mieć do czynienia z takim dnem jak ty!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-137-187.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz ofertę Nielimitowanego Internetu Domowego T-Mobile?

Nowa oferta Internetu domowego T-Mobile

 

Zobacz wynik | Opinie (25)

Archiwum Ankiet