Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Plus kontra P4 - kolejna sprawa skierowana do sądu

Plus kontra P4 - kolejna sprawa skierowana do sądu

sirmark 1 Lipca 2009 16:17

0 0

Sąd Okręgowy zakazał P4 na czas procesu przesyłania niezamówionej informacji handlowej do klientów Polkomtela. To już kolejna sprawa, którą Polkomtel skierował przeciw P4.

Sąd Okręgowy zakazał P4 przesyłania niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą SMS-ów dotyczących oferty handlowej tej spółki w zakresie usług telekomunikacyjnych świadczonych pod marką Play - napisał Polkomtel w komunikacie.




Zakaz udzielony został na czas procesu. Sąd zobowiązał jednocześnie Polkomtel do wystąpienia z powództwem głównym. Postanowienie sądu jest natychmiast wykonalne.

Decyzja sądu jest wynikiem uwzględnienia wniosku Polkomtel o zabezpieczenie roszczeń z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji. Polkomtel wystąpił do sądu, ponieważ P4 rozsyłał do klientów i pracowników Polkomtela SMS-y ze swoją ofertą handlową, mimo że nie dysponowała na to zgodą odbiorców. Działanie takie stanowi naruszenie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Źródło tekstu: Polkomtel     

Dodaj do:
w sumie: 80
  • 0

    61. ~Gormar  2009-07-01 23:07:10  host: 217.96.62.235

    @60. Bo w kupie siła. Jak jedna osoba zgłasza problemy to przecież normalne, że zaraz mu nowego BTS'a nie wybudują. Dlatego apeluje do osób, które mają problemy z jakością połączeń w sieci PLAY, aby ich działania nie tylko ograniczały się do przełączenia się na zasięg Plus'a, ale zgłaszały problem operatorowi w miarę możliwości podając jak największą ilość szczegółów. (Gdzieś tu na forum telepolis jest wątek o problemach z połączeniami w sieci Play i tam ktoś napisał jakie informacje prosił od niego konsultant.)

  • 0

    62. ~n  2009-07-01 23:10:27  host: 188.33.59.150

    Play ma przeważającą ilość wpisów na ten temat. Mimo, że to mały operator i ciągle mało ma klientów. Myślę, że polityka Play jest inna i dlatego olewają takie sprawy. Chcą zdobyć jak największą ilość klientów i później to sprzedać, podobnie jak wspomniane wcześniej tele2.

  • 0

    63. ~n  2009-07-01 23:15:27  host: 188.33.59.150

    Wnioskuję to po fakcie, że nie budują wizerunku odpowiedzialnego operatora. Stosują raczej politykę "cel uświęca środki", zwłaszcza ten spam dla klientów polkomtela.

  • 0

    64. ~Gormar  2009-07-01 23:24:11  host: 217.96.62.235

    @63. Nie sądzę, iż gdybyś zarządzał siecią operatora, któremu rocznie przybywa ok 40% nowych klientów, musiał rozbudowywać zasięg sieci, posiadał jedne z najniższych stawek za połączenia to potrafił byś dogodzić każdemu klientowi. Aktualnie temat PLAY jest jak to mówią na topie, więc także bardzo chętnie uaktywniają się osoby, które chcą z różnych powodów "dokopać" operatorowi. Ja wolę przyjąć postawę obserwatora i zgodnego klienta. W razie czego zawsze mogę się z P4 rozstać bez większego żalu. Jedynie moja mama ma z nimi umowę na Mix'a, ale jakbym zmienił sieć na inną to wiele więcej by do mnie nie płaciła.

  • 0

    65. ~n  2009-07-01 23:32:36  host: 188.33.59.150

    Ja patrzę na to tak: nadajnik 2G to 2G, w większych miastach są już podobnie rozmieszczone jak u W3. Więc jak wytłumaczyć fakt, że u W3 mimo o wiele większego wykorzystania tak się nie kaszani jak w P4 gdzie ciągle jest dużo mniej użytkowników? P4 ma środki na rozwój sieci z większego MTR, trzeba ich trochę kopnąć w pewne miejsce na 4 litery aby coś zaczęli z tym robić, a nie tłumaczyć.

  • 0

    66. ~n  2009-07-01 23:35:58  host: 188.33.59.150

    i cała nadzieja, że może Polkomtel ich porządnie kopnie, wezmą się do roboty i powstanie w końcu jakaś normalna 4 sieć. Lepsze to niż zaklinanie rzeczywistości.

  • 0

    67. ~Gormar  2009-07-02 00:02:08  host: 217.96.62.235

    @65. Sam fakt "postawienia" BTS, nie świadczy o jego tzw pojemności. Musiał by ci ktoś z większą wiedzą telekomunikacyjną niż ja dobrze wytłumaczyć. W uproszczeniu ilość równoległych rozmów wynosi ilość sektorów BTS'a razy ilość anten na sektor razy ilość rozmów mogących odbywać się na danej częstotliwości (zdaje się, że dla GSM jest to 7 slotów, ale nie pamiętam jak dokładnie odnosi się do tego stopień kompresji głosu). Tak więc najprostszy "oszczędnościowy" BTS może posiadać jedynie trzy sektory i po jednej antenie w każdym. Co pozwoli prowadzić rozmowy ok 3x7 = 21 osobom w promieniu nawet 20 km. Wniosek jest taki, że BTS BTS'owi nie równy ;)

  • 0

    68. ~Gormar  2009-07-02 00:07:35  host: 217.96.62.235

    @66. Na to, że Polkomtel ich "kopnie" raczej bym nie liczył, gdyż na razie czerpią całkiem pokaźne zyski z roamingu krajowego dla P4, co zresztą "pożera" im środki na inwestycje. Zdaje się, że PLAY otrzymuje ok 180 milionów z tytułu wyższego MTR, a koszt roamingu kształtował się w granicach 200-300 mln zł. No ale bez zasięgu w całej Polsce to nawet nie mieli by co liczyć na start. Nie te czasy. Panie Hawranek to se nie wrati ;)

  • 0

    69.  2009-07-02 08:13:53

    66. - nie może ich kopnąć - to nie piaskownica.=, a operatorzy nie są zmanierowanymi szczeniakami. To biznes i konkretne kary za zrywanie umów.

  • 0

    70. ~Hose  2009-07-02 08:20:44  host: 194.39.141.10

    Już we wcześniejszym info mówiłem że Play zaczyna grać jak Tele2, teraz jasno to widać, w reklamie również ważny jest takt i umiar, Play grając tak robi sobie świetną antyreklamę.

  • 0

    71.  2009-07-02 08:26:35

    Ja powtórzę... Jeszcze trochę i obraz Play jako rewolucjonisty zmieni się w oczach nie tylko klientów Play. Ładne słówka już się wyczerpują, rzeczywistość jest jaka jest i narzędzia jakimi będą się posługiwać mogą okazać się nieproporcjomalne do narzędzi używanych przez "atakującyh" ;-) A wówczas o samoobronie nie będzie można mówić. Niech sobie mówi co chce rzecznik... Prawda jest taka, że konsultanci (ciekawe dlaczego, skoro nie mają żadnych konkursó za sprzedaż itp.) wydzwaniają po firmach prosząc o rozmowę z osobą "decyzyjną" w sprawie telefonów ;-)

  • 0

    72. ~Gormar  2009-07-02 08:54:48  host: 217.96.62.235

    @71. Ja także nie lubię nachalnej a w szczególności fałszywej reklamy, telemarketingu oraz różnego rodzaju "nagonek". Podobne praktyki stosują niestety wszystkie duże firmy, które chcą zdobyć nowego klienta, w szczególności gdy na danym rynku istnieje silna konkurencja sam masz Neostradę to pewnie o tym wiesz sam odszedłem z TPSA, ale nie z powodu ich nachalności). Ale takie działania nie zniechęcają mnie do żadnej z firm, gdyż i tak pójdę tam gdzie mi najmniej z portfela zabiorą a jakość usług lub towarów będzie dla mnie satysfakcjonująca. Biznes to nie czas na sentymenty. Nie ma co "zakochiwać" się w swoim dostawcy, bo w ostatecznym rozrachunku można na tym stracić i to nie tylko pieniądza, ale nawet reputacje.

  • 0

    73. ~Gormar  2009-07-02 08:57:33  host: 217.96.62.235

    Erratum: wlo, Sam używasz Neostradę to pewnie o tym wiesz (ja odszedłem z TPSA, ale nie z powodu ich nachalności). Poza tym to o człowieku (tu firmie) świadczą czyny a nie słowa.

  • 0

    74.  2009-07-02 09:18:53

    ~Gormar - ja w maju jakoś na początku podpisałem aneks na roczną umowę - stara do końca czerwca była. Podwyższałem prędkość do 2 megabitó, więc wcześniej to zrobiłęm bo i po starej cenie miałem przez cały czerwiec wyższą prędkość. Natomiast codziennie nieraz i nieraz po dwa trzy razy odbierałem telefony od konsultantów z informacją o kończącej się umowie i propozycją podpisania aneksu. Gasiłęm ich oczywiście brakiem przygotowania do rozmowy z klientem żądałem podawania nazwisk. I zgłosiłem hurtowo ignorancję... Otrzymałem pisemne przeprosiny i skończyły się telefony ;-) Ale Ntia do dzisiaj wydzwania, ze ma dla mnie abonenta neostrady super ofertę... Kiedy pytam czy rekompensują koszty zerwania umowy, dziwią się, że w ogóle pytam o takie rzeczy? Przecież oni mnie nie zmuszają... Więc czemu mieliby ponosić koszty? Więc co zrobiłem, zeby nie odbierać co tydzień dwóch podobnych telefonów? Wysłałem do Netii żądanie usunięcia moich danych z ich bazy. Poskutkowało - nie dzwonią...

  • 0

    75. ~asia  2009-07-02 09:45:34  host: 212.160.172.70

    Jakie SMS'y ludzie... Play wykorzystal USSD i usluge informowania o pojawieniu sie abonenta w zasiegu... Dzialalo to tak, ze jak dzwonil ktos do abonenta Play, a on byl niedostepny, po pojawieniu sie tego abonenta w sieci, abonent dzwoniacy dostawal info, ze Playowy jest juz w sieci z dodatkiem w psotaci "Informujemy bla bla bla" I nie byli to tylko abonenci Plusa ale tez Ery i Orange. Do tego nie potrzeban jest baza klientow Plusa.

  • 0

    76. ~get  2009-07-02 13:36:01  host: host-81-190-112-199.gdynia.mm.pl

    @56 - nie na swoje podwórko, a co ? ty jesteś własnością plusa ?! plus jest twoim sutenerem ? ;D

  • 0

    77. ~  2009-07-02 16:38:11  host: t09-09.opera-mini.net

    I bardzo dobrze, bandyckie praktyki trzeba tępić. Mam nadzieję, że Play dostanie surową karę.

  • 0

    78. ~bs  2009-07-02 22:01:09  host: 72.85-237-189.tkchopin.pl

    Ludzie co ja słysze przecie P4 to taka idealna sieć , problemy z jakością usług nie :P , przestać płakać i zmienić operatora, jak tak wam to nie pasi, ups !!! ale przecież macie umowy terminowe abonamentowcy , o taka słuchawa była z 1 zł przy abo że trza było brać tylko głupi nie brali , a teraz płaczecie , ale spoko przeniesienie do innych nic nie kosztuje ,

  • 0

    79. ~Adam  2009-07-06 01:32:35  host: aatz79.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja miałem swego czasu tela w orange - przedtem w idei. i jak pobudowali w okolicy nowe bloki to zasięg się popsuł. W play - tesotwałem ich jest to samo. Dlatego przeniosłem się do plusa i nie żałuję, choć wiem że dzięki playowi ceny spadły.

  • 0

    80. ~  2009-08-02 12:07:09  host: 94.254.144.204

    Zwracam sie z prosba do UKE aby ukarala firme polkomtel operatora sieci plus za niedozwolone praktyki polegajace na blokowaniu sms-ow przychodzacych od uzytkownikow sieci Play do uzytkownikow sieci plus.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-92-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.