Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Playbook sprzedaje się lepiej niż Galaxy Tab i Xoom

Playbook sprzedaje się lepiej niż Galaxy Tab i Xoom

Ringu 22 Kwietnia 2011 08:43

0 0

blackberry playbook Analitycy podali wstępne szacunkowe dane odnośnie liczby sprzedanych tabletów BlackBerry Playbook. Według nich, jak na pierwszy dzień po premierze, urządzenie od RIM sprzedaje się dużo lepiej od produktów konkurencji (jeżeli nie brać pod uwagę iPada).

Według Petera Miseka z Jeffries & Co. w dniu premiery tablet Playbook sprzedał się w ilości 45 tys. egzemplarzy, z czego 25 tys. to były urządzenia zamówione jeszcze przed premierą.

Sprawdzono kilkadziesiąt sklepów, które miały w swojej ofercie tablet RIM po pierwszym dniu - w 11% z nich wszystkie urządzenia zostały wyprzedane.




Research in Motion planuje sprzedać do maja pół miliona swoich tabletów.

Ciężko wyniki Playbooka porównywać do rekordu należącego do Apple, z kwietnia zeszłego roku, kiedy w dniu premiery iPada sprzedano 300 tys. tych urządzeń. Konkurencyjne - Samsung Galaxy Tab i Motorola Xoom osiągnęły pierwszego dnia sprzedaży dużo gorsze wyniki.

Więcej o tablecie RIM pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: BGR, wł     

Dodaj do:
w sumie: 20
  • 0

    1.  2011-04-22 09:21:20

    Co się dziwić? jeśli chodzi o wyrobienie sobie marki solidnych i porządnych urządzeń biznesowych to RIM ma większe znaczenie w USA i Kanadzie niż nokia w Europie która przez ostatnie kilka lat jechała tylko na opinii. Na szczęście w tym czasie udało im się kilka porządnych modeli wypuścić a teraz coś ruszyło ku poprawie. no ale nie o noki tutaj mowa. RIM udowodnił, że dobrych systemów nigdy za wiele `stosując w swoim tablecie QNX. Aplikacje z androida to był strzał w dziesiątkę. I nie było to pewnie za trudne, w końcu większość aplikacji na androida to JAVA. Google też nie może się przyczepić bo wszystko jest zgodne z prawem. Gdyby Nokia i Intel zrobiły to samo..

  • -1

    2. ~PatrykOS  2011-04-22 11:07:11  host: 87-250-179-14.slupsk.hypnet.pl

    Nokia też ma dobre telefony jak N8, E7 oraz najnowsza X7 :)

  • 1

    3. ~  2011-04-22 11:36:12  host: host-62-141-237-129.tomaszow.mm.pl

    Ciekawe czy będzie dostępny w Polsce, a jak tak to kiedy i za ile? Jak dla mnie to najciekawszy tablet z dostępnych obecnie na rynku.

  • 0

    4.  2011-04-22 12:02:08

    szczególnie, że ma fantastycznego klienta email ;)

  • 0

    5.  2011-04-22 12:18:25

    @4 to tylko kwestia aktualizacji, RIM liczyło, że Ci co kupi tablet i nie mają BB też go kupią.

  • 0

    6.  2011-04-22 13:11:57

    Już jest dostępny w Polsce za ok. 2000zł w sprzedaży prywatnej.

  • 0

    7. ~REd  2011-04-22 13:13:51  host: staticline10615.toya.net.pl

    Dane sa szacunkowe, czyli zaraz sie okaze ze sprzedaz jest duzo mniejsza. BB ze swoim fenomenalnym rozwiazaniem pocztowym to jeszcze jakis czas temu bylo cos. Teraz poza bardzo wysoka jakoscia wykonania reszta nie jest niczym nowym. Zeszmacenie sie Playbooka aplikacjami z Androidmarket to strzal w kolano. Szkoda :(

  • 0

    8. ~Rybak  2011-04-22 13:25:21  host: golum.rodan.pl

    Nie wiem czy te 45 tysięcy egzemplarzy, to tak dużo. Galaxy Tab sprzedał się w pierwszym tygodniu w 600 tysiącach egzemplarzy, dziennie wychodzi mniej więcej 2x tyle co PlayBook w pierwszym dniu - a sprzedaż po pierwszym dniu z reguły spada.

  • 0

    9.  2011-04-22 13:33:13

    8@ jasno było napisane, że więcej niż galaxy TAB pierwszego dnia a teraz sam piszesz, że sprzedaż spada. Umiesz czytać ze zrozumieniem? @7 no tak, strzał w kolano, bo lepiej czegoś nie mieć i nie móc korzystać niż mieć i nie musieć korzystać...

  • 0

    10. ~Rybak  2011-04-22 17:25:33  host: 89-77-240-14.dynamic.chello.pl

    @9: Ty chyba nie umiesz. Nigdzie nie spotkałem się z informacją o ilości sprzedanych egzemplarzy Galaxy Taba w pierwszym dniu, pierwszy raz także słyszę o firmie "Petera Miseka z Jeffries & Co." i nie wiem na ile są wiarygodni. Ale nawet zakładając, że faktycznie Galaxy Tab sprzedał się gorzej niż Playbook w pierwszym dniu (co może wynikać z wielu powodów, takich jak np. ograniczona dostępność urządzenia), to nie zanosi się, żeby osiągnął chociaż połowę wyniku Galaxy Taba po 1 tygodniu - a w każdym razem wynik 45 tysięcy tego nie sugeruje.

  • 0

    11.  2011-04-22 19:50:31

    @10 napisałeś jasno, że wychodzi 2 x więcej na dzień niż Playbook a sprzedaż z reguły spada. W takim wypadku idac Twoja logiką niemożliwe jest aby RIM sprzedał więcej tabletów od samsunga. A, że znawca rynku z Ciebie jak z mojego chomika skoczek narciarski to i głupoty piszesz. Pojadę klasykiem: "Skończ waść, wstydu oszczędź".

  • 0

    12.  2011-04-22 19:51:01

    * aby RIM sprzedał więcej tabletów od samsunga pierwszego dnia.

  • 0

    13. ~Rybak  2011-04-22 20:05:52  host: 89-77-240-14.dynamic.chello.pl

    @11: Podaje informację, które moim zdaniem są na temat i sądzę, że zainteresują innych czytelników. Jeśli Ciebie to nie interesuje lub z jakichś powodów nie chcesz przyjąć tego co piszę do wiadomości, to byłbym wdzięczny, gdybyś moje posty zignorował i na nie nie odpisywał. To co napisałem, to informacja bezpośrednio od Samsunga, łatwa do zweryfikowania (jest nawet na wiki w artykule Galaxy Tab), więc daruj sobie wycieczki osobiste. Jakbyś miał pojęcie o rynku, to wiedziałbyś, że podawane wyniki sprzedaży nie zawsze są wiarygodne i nie zawsze podawane w taki sposób, żeby adekwatnie zobrazować stan rynku. Nie wiem czy podana w artykule informacja jest poprawna, ale są powody, żeby w nią wątpić. Jeśli jest ona prawdziwa, to również są powody do zastanowienia się czemu tak się stało (mówię tu o większej sprzedaży PlayBooka od Galaxy Taba), skoro Samsung ma dużo bardziej przyzwoity wynika za pierwszy tydzień.

  • 0

    14.  2011-04-22 20:15:20

    @13 podajesz informacje które są skrajnie nielogiczne. Nie można ignorować takich głupot. Nie czepiam się ilości sprzedanych samsungów ale Twoich osobistych wniosków jakie z tego wyciągnąłeś. Z reszt jakbyś przeczytał ze zrozumieniem co napisałem zamiast rzucić okiem i w "słusznym gniewie" naskrobać coś co w większości nie ma sensu (bo skąd wiesz jakie RIM będzie miało wyniki?)

  • 0

    15.  2011-04-22 20:19:09

    @13 podaj mi link z wynikami RIM za pierwszy tydzień a przyznam Ci rację. Tylko nie coś w stylu "analitycy sadzą" tylko wynik jaki osiągną. Zaraz... przecież tydzień jeszcze nie miną! To skąd Ty te dane bierzesz?

  • 0

    16.  2011-04-22 20:22:23

    @13 Dobra jasno Ci napiszę o co mi chodzi, bo widzę aluzji załapać nie umiesz. Czepiam się tego, że wg Ciebie sprzedaż po pierwszym dniu spada. Z wyników samsunga jasno wynika, że wzrosła.

  • 0

    17. ~Rybak  2011-04-22 22:01:32  host: 89-77-240-14.dynamic.chello.pl

    @16: Fakt znacznego spadku sprzedaży w początkowym okresie po wejściu na rynek produktu jest normalnym zjawiskiem, który dotyczy większości urządzeń z dziedziny elektroniki. Być może myślisz, że iPad po debiucie z 300 tysiącami w pierwszym dniu sprzedawał się lepiej w następnych dniach, ale w rzeczywistości sprzedaż była dużo niższa. Jest to naturalny cykl dla produktów z dziedziny elektroniki i nie świadczy on o porażce produktu na rynku, po prostu wiele ludzi, którzy oczekiwali na produkt często przez wiele miesięcy kupuje go tuż po jego wejściu na rynek (w artykule nawet jest napisane, że 25 z 45 tysięcy PlayBooków zostało zamówionych przed premierą). Nigdzie też nie napisałem o sprzedaży PlayBooka za pierwszy tydzień, nie twierdzę też, że nie osiągnie ona 600 tysięcy - ale twierdze, że gdyby się tak stało, to był by to co najmniej wyjątkowy wynik biorąc pod uwagę wynik z 1. dnia (innymi słowy, jest to mało prawdopodobne). Kończę niestety tę dyskusję, gdyż poza brakiem wiedzy, brak ci niestety kompletnie kultury.

  • 0

    18.  2011-04-23 08:37:13

    Posiadam za to elitarna umiejetnosc liczenia ktorej Ci brakuje. X - sprzedaz playbookow dnia pierwszego. Y - sprzedaz galaxy TAB dnia pierwszego. Wg artykulu. X > Y. Wg tego co napisales to sprzedaz maleje kazdego dnia: Playbook: (dni oznacze cyframi). 1. X 2. X-1 3. X-2 4. X-3 5. X-4 6. X-5 7.X-6 sprzedaz galaxy TAB: 1.X 2. X-1 3. X-2 4.X-3 5. X-4 6. X-5 7.X-6. Idac dalej tym co napisales wynika, ze srednia sprzedazy Galaxy TAB wynosi.... 2X. No przepraszam bardzo pana znawce rynku, ale wole oprzec sie na matematyce. I na podstawie matematyki stwierdzam, ze glupoty piszesz. Sam z reszta ta zauwazyles wiec zarzucasz mi brak kultury aby sie wykpic. Bo nie umiesz przyznac sie do bledu chlopcze. To przykre....

  • 0

    19. ~code  2011-04-25 04:07:39  host: 89-78-99-210.dynamic.chello.pl

    Maniiiek: to jest trochę dorabianie ideologii :) puścili go zbyt wcześnie i tyle, po prostu. Wyobrażasz sobie, jakie larum by się podniosło, gdyby takiego ficzera zabrakło u konkurencji? A RIM, było nie było, zbudował swoją siłę właśnie na kliencie email. Tutaj, fakt, grupą docelową są pewnie użytkownicy BB, którzy mają już usługę na swoich terminalach i mogą poczekać, ale i wobec nich to nie fair, bo praca z załącznikiem na dużym ekranie jest nieporównywalnie bardziej komfortowa, niż na małych ekranach BB. Skoro klient ma być za dwa miesiące, to tylko świadczy o tym, jak duże ciśnienie miało RIM, by sprzedać niekompletny produkt użytkownikom. Nie tak niekompletny, jak Xoom, ale jednak.

  • 0

    20.  2011-04-25 20:43:52

    @19 brak klienta miał być strzałem w 10 a okazał się strzałem we własną stopę. Nie wierze, żeby z powodu przeoczenia zabrakło klienta e-mail.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-136-26.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.