DAJ CYNK

Play zapłaci mniejszą karę za wprowadzanie klientów w błąd

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Sąd Apelacyjny wydał wyrok zmniejszający karę, jaką na operatora sieci Play nałożył UOKiK, z 495 tys. zł do 330 tys. zł.



Sąd Apelacyjny wydał wyrok zmniejszający karę, jaką na operatora sieci Play nałożył UOKiK, z 495 tys. zł do 330 tys. zł.

W grudniu 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na P4, operatora sieci komórkowej Play, karę w wysokości 495 tys. zł. UOKiK stwierdził, że reklama stosowana przez operatora wprowadzała konsumentów w błąd, co podtrzymał także Sąd Apelacyjny w ostatnim wyroku. Zdaniem sądu, na podstawie zawartych w reklamie treści, konsument mógł oczekiwać darmowych smsów, w określonej przez promocję ilości, do końca ważności konta. W praktyce było inaczej - w zależności od kwoty doładowania limitowana była nie tylko ilość smsów, ale także okres ich ważności - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie UOKiK.

Sąd Apelacyjny uznał, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów źle ocenił stopień szkodliwości czynu P4, co skutkowało zbyt wysoką karą. Sąd ją więc obniżył do nieco ponad 330 tys. zł.

Zobacz: Play z częstotliwościami 3,7 GHz - krok w stronę 5G
Zobacz: LTE sieci Play w kolejnych miejscowościach

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK