Sąd Apelacyjny wydał wyrok zmniejszający karę, jaką na operatora sieci Play nałożył UOKiK, z 495 tys. zł do 330 tys. zł.
W grudniu 2011 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na P4, operatora sieci komórkowej Play, karę w wysokości 495 tys. zł. UOKiK stwierdził, że reklama stosowana przez operatora wprowadzała konsumentów w błąd, co podtrzymał także Sąd Apelacyjny w ostatnim wyroku. Zdaniem sądu, na podstawie zawartych w reklamie treści, konsument mógł oczekiwać darmowych smsów, w określonej przez promocję ilości, do końca ważności konta. W praktyce było inaczej - w zależności od kwoty doładowania limitowana była nie tylko ilość smsów, ale także okres ich ważności - czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie UOKiK.
Sąd Apelacyjny uznał, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów źle ocenił stopień szkodliwości czynu P4, co skutkowało zbyt wysoką karą. Sąd ją więc obniżył do nieco ponad 330 tys. zł.
Zobacz: Play z częstotliwościami 3,7 GHz - krok w stronę 5G
Zobacz: LTE sieci Play w kolejnych miejscowościach
Źródło tekstu: UOKiK