Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Play wykręcił im numer

Play wykręcił im numer

LuiN 30 Września 2008 13:03

0 0

Sieć telefonii komórkowej Play przydzieliła dwóm klientom ten sam numer telefonu. Znajomi jednego dzwonią do drugiego i odwrotnie. Firma obiecuje naprawić błąd i skorygować rachunki - pisze Gazeta Wyborcza.

Właściwie to korekta wymagana jest przypadku nie dwóch rachunków, a jednego - w całym tym zamieszaniu kosztem połączeń z obu kart SIM obciążana jest tylko jedna osoba. Gdy jeden z pechowych klientów za namową z kolegi zadzwonił na swój numer z innego aparatu, zamiast dźwięku dzwonka usłyszał w słuchawce głos nieznajomej osoby.

Po kilku chwilach wyjaśnień okazało się, że obie osoby mają ten sam numer w sieci Play. Początkowo reklamacja rachunku telefonicznego była nieskuteczna - konsultanci Play twardo trzymali się wariantu, że niemożliwym jest aby ktoś zdalnie korzystał z karty SIM klienta.




Jednak po naciskach klienta zgodzono się na przyjęcie reklamacji, ze standardowym 30-dniowym okresem rozpatrzenia. Dopiero po kontakcie Gazety Wyborczej z biurem prasowym Play, pojawiły się zapewnienia, że sprawa zostanie załatwiona od ręki. Play potwierdził zaistniałą pomyłkę.

Nie jest to pierwszy tego typu przypadek na polskim rynku - podobne wpadki mieli też pozostali operatorzy. Dostępność danego numeru MSISDN bywa szczególnie trudna do określenia w dobie rozpowszechniania się sprzedaży przez Internet, gdzie jedno kliknięcie zatwierdza zakup.

Aktualizacja
Jak po czasie wyjaśnia rzecznik Play, to nie numery były tykie same, tylko unikalny identyfikator karty SIM - IMSI. Przez to siec blednie kierowala polaczenia.
.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 28
  • 0

    9. ~  2008-09-30 14:25:49  host: unknown.carohosting.net

    Łaskawcy, uprzejmie zgodzili się.

  • 0

    10. ~BBurns  2008-09-30 14:59:47  host: ip-89.171.83.180.crowley.pl

    Caly plej. Ale skoro firma odpowiada na pismie, ze nie wie, kiedy wystawila rachunek klientowi, to czego mozna sie spodziewac? ;)

  • 0

    11.  2008-09-30 15:02:26

    #2 niestety tak wygląda to na co dzień... Oni są doskonali całą winę ponoszą inni operatorzy...

  • 0

    12. ~:))  2008-09-30 15:19:31  host: chello089076161248.chello.pl

    widać są tacy sami jak inni operatorzy - ja niedawno przechodziłem gehennę (!!!) w Erze - rozmowa z debilami, do których nic nie dociera

  • 0

    13. ~Chrome_TP  2008-09-30 15:30:15  host: 212.160.172.70

    taka akcja może zdarzyć się wszędzie - najczęściej wynika to z tego że problem który zgłasza klient jest zbyt nieprawdopodobny/trudny do uwierzenia tudzież wzięcia na poważnie no i nie wspomnę że czasem faktycznie można trafić na konsultanta o sztywnym procesie myślowym :P wiem bo też znam to z autopsji ;]

  • 0

    14. ~kwistas  2008-09-30 17:57:55  host: w3cache.wignet.pl

    Tu widać skutki nabijania tych 2 mln abonentów do końca roku na siłę.

  • 0

    15. ~jls  2008-09-30 18:15:31  host: jsl-catv-user-247-197.streamnet.pl

    Ciekawe czy dogadali sie chociaz przy kim zostaje numerek telefonu.

  • 0

    16. ~drWOO  2008-09-30 18:36:38  host: 77-253-163-215.adsl.inetia.pl

    Nie dość, że ostatnio MMS nie dochodzą do odbiorców, nie wspomnę o MMS za granicę, do tego nieprawidłowe naliczanie za usługi przesyłu danych, to jeszcze to. Wygląda na to że nie warto wybierać sieci pod kątem cen za połączenia, tymbardziej ze jadą na krzywego na nadajnikach plusa. Czy to napewno 4ta sieć komórkowa? słabizna

  • 0

    17.  2008-09-30 18:57:29

    16#, ja mam PLAY od roku i żałuję że skusiłem się na tanią minutę połączenia, jak już nie raz rozpisywałem się SMS potrafi iść 6 dni (o ile w ogóle dojdzie), fakt faktem mają tanio, ale z tą taniością idzie marność... Wiem, jedno za kolejny rok (jak mi się umowa skończy) przenoszę gdzieś indziej, mogę mieć 2/3 minut w tej samej cenie, ale wolę płacić za usługi które dostaję a nie nabijanie mnie w butelkę i mówienie że oni nie widzą problemu...

  • 0

    18. ~lee  2008-09-30 19:11:13  host: tysiaclecia-z-bie37200223077.c200.msk.pl

    ooo niezgadzam się smsy u mnie chodzą normalnie :P

  • 0

    19. ~Ola  2008-09-30 20:20:32  host: apn-77-113-171-131.gprs.plus.pl

    PLAY powinien zapłacić obu klientom poważne rekompensaty za stracone nerwy. Taka fuszerka powinna kosztować

  • 0

    20. ~jarekt  2008-09-30 21:54:48  host: edi242.neoplus.adsl.tpnet.pl

    BOK Play dal ciala na calej lini i to nie ulega watpliwosci ale absolutnie nie zgadzam sie jakoby cena uslug Play miala jakiekolwiek przelozenie na jakosc uslug. Mam telefony we wszystkich sieciach i od dlugiego juz czasu pare numerow w Play. Jak na razie wszystkie SMSy, MMSy itp docieraja tak jak powinny a obsluga w salonach jest jedna z lepszych. Problemy mialem ze wszystkimi sieciami bez wyjatku - nawet z Play (karta USIM nie dzialajaca w MDA Pro) i Play jest dla mnie po prostu mniejszym zlem. Wybieralem miedzy dzuma a tyfusem ale na razie nie narzekam...

  • 0

    21.  2008-09-30 22:09:44

    krajowe eski też dochodza, ale zagraniczne z O2 idzie 6 dni, testowałem na dwóch kartach, jeden mój nr (przeniesiony), drugi normalny starter play, to samo.... Play zwalało winę na O2 więc do nich napisałem że mam problem... odpowiedzieli że wina leży po stronie Play...

  • 0

    22. ~123  2008-09-30 23:01:19  host: public-gprs78700.centertel.pl

    skoro O2 ma najniższy priorytet na roamingu, tak samo jak PLAY na BTSach PLUSa i obie sieci są ogromnie obciążone, to zanim taki sms się przebije, może minąć trochę.

  • 0

    23.  2008-09-30 23:21:44

    22# nie rozumiesz, abonent O2 wysyła eska do PLAY, nie żaden roaming czy coś, a myślę że o2 nie ma roamingu w UK, tylko swoją sieć... poza tym piszesz 'może minąć trochę' ale to jest reguła 6 dni z zegarkiem w ręku...

  • 0

    24. ~  2008-10-01 11:43:21  host: unknown.carohosting.net

    no to nie czekac tylko podpisywac umowe z play :)

  • 0

    25. ~bzzzz  2008-10-01 18:28:05  host: nazgulnew.kosson.com

    Miałem taki sam problem do rozwiązania pracując w erze :). Trochę się zdziwiłem jak klient mi powiedział, że ktoś ma taki sam nr jak on ;).

  • 0

    26. ~bureq  2008-10-01 18:38:56  host: 77-253-249-141.adsl.inetia.pl

    Moj kolega mial dokladnie to samo ale w ERZE, z tym ze on byl abonentem od roku a ERA dala ten numer nowemu gosciowi co dopiero co podpisal umowe. Sprawa zostala wyjasnioona po jakims miesiacu.

  • 0

    27. ~Tyler  2008-10-01 21:29:47  host: adbn91.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Play ma te same problemy wieku mlodzienczego, co reszta opow. Fakt, ze cala sytuacja jest absurdalana ale poki nie dzieje sie to nagminnie nie ma co sie martwic :))

  • 0

    28. ~patrycjusz poncjusz  2008-10-01 23:37:56  host: 77-253-157-123.adsl.inetia.pl

    @23 no to niezla beka, to szybciej chyba list wyslac :) Poczta polska juz zaczela w miare chodzic, takze z UK by priorytet szedl pewnie niewiele dluzej... A zawsze to pismo odreczne :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-110-114.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.