DAJ CYNK

Play przed Komisję Etyki Reklamy

WitekT

Wydarzenia

10. maja ma się zebrać zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy, by podjąć decyzję w sprawie kampanii reklamowej Play, zdaniem wielu skandalizującej - pisze Nasz Dziennik.

10. maja ma się zebrać zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy, by podjąć decyzję w sprawie kampanii reklamowej Play, zdaniem wielu skandalizującej - pisze Nasz Dziennik.

Na kampanię reklamową telefonii Play wpłynęło wyjątkowo dużo skarg. Zarzuty, jakie ludzie stawiają reklamom Play, dotyczą m.in. obyczajowości i uczuć religijnych - powiedział mecenas Krzysztof Mydłowski, przewodniczący Komisji Etyki Reklamy przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, który odpowiada za samoregulację w dziedzinie reklamy i zrzesza organizacje branżowe skupiające reklamodawców, media i agencje reklamowe.

Na najbliższym posiedzeniu rozpatrzone zostaną trzy skargi na Play, a kolejne omawiane będą w późniejszych terminach. Procedura jest bowiem taka, że komisja musi powiadomić wnioskodawców o terminie rozpoznania ich skargi.

Decyzja o zgodności lub nie z kodeksem danej reklamy jest wydawana w formie uchwały, która ma tylko charakter zalecenia. Jednak jeśli firma kieruje się w swoim postępowaniu kodeksem etyki, powinna wziąć je pod uwagę.

Zdecydowany sprzeciw wobec reklam Play wyrazili już rzecznik praw dziecka Ewa Sowińska i dyrektor programowy łódzkiego Centrum Służby Rodzinie - Tomasz Bilicki. Ich zdaniem, plakaty z dziećmi budzą skojarzenia pedofilskie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Nasz Dziennik, wł