Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Play oburzony różowym Mobile Connectem

Play oburzony różowym Mobile Connectem

orson_dzi 8 Listopada 2017 11:54

11 10

play mc

Informacja o tym, że sieć T-Mobile jako pierwsza wprowadziła usługę Mobile Connect nie spodobała się sieci Play. "Fioletowi" korzystali z rozwiązania dużo wcześniej, ale... nikogo o tym nie poinformowali.

Chyba każdy serwis, a na pewno zdecydowana większość z piszących wczoraj o wdrożeniu usługi Mobile Connect poinformował, że T-Mobile zrobił to jako pierwszy operator w Polsce. Tak również informuje sam operator. Jak się okazało, nie jest to prawdą.




Zobacz: Mobile Connect w T-Mobile

Z rozwiązania Mobile Connect korzysta sieć Play i to od września 2015 roku. Usługa jest wykorzystywana podczas logowania do Play Now, a w lutym 2017 roku wdrożono ją przy "Wirtualnej Centralce" dla firm. Problem tylko w tym, że Play nie poinformował, że jego rozwiązania bazuje właśnie na technologii Mobile Connect, która jest globalnym standardem organizacji GSM Association. Potwierdził to rzecznik Play Marcin Gruszka w najnowszym wpisie na swoim blogu informując: Nie, nie nazywamy tego rozwiązania szumnie Mobile Connect. Jednocześnie w kolejnym zdaniu niekonsekwentnie dodał: Dodatkowo my jako jedyni zintegrowaliśmy naszą platformę Mobile Connect w projekcie mDokumenty, co pokazywaliśmy Pani Minister Annie Streżyńskiej.

Nie wnikając już w szczegóły, czy Play faktycznie nazywa swoją usługę Mobile Connect, czy też nie oraz czy jest ona zgodna ze standardem GSM Association, faktycznie "Fioletowi" wdrożyli ją przed T-Mobile i oferują ją klientom już od ponad roku. Czy Play był pierwszy? Tego nie wiemy. Być może Orange i Plus też korzystają z Mobile Connect, tylko zapomnieli się tym pochwalić? Jeśli tylko któryś z operatorów zdecyduje się podzielić tą informacją, na pewno ją przekażemy.

Źródło tekstu: Play; T-Mobile; wł     

Dodaj do:

Tagi: t-mobile | play | mobile connect

w sumie: 25
  • -5

    6. ~  2017-11-08 12:20:54  host: ip-5-172-255-233.free.aero2.net.pl

    Hejt, fake news, hejt z fake news! Do pierdla z nimi! Gdzie jest ustawa?

  • 1

    7. ~zenON  2017-11-08 12:21:14  host: 31.179.221.61

    Znowu spór o nic, jak dzieci w piaskownicy...

  • 3

    8.  2017-11-08 12:22:27

    2@ A jakby tak twój kochany Plus w prowadził pierwszy a T by sie chwaliło, że oni pierwsi i Plus byłby oburzony to tez byś napisał, "Kolejna komptomitacja" zielonego,niebiesko itp Plusa. "Jak dziecko w piaskownicy."?

  • 2

    9.  2017-11-08 12:22:48

    Różowi lubią sobie przypisywać pewne rzeczy. Nic nowego.

  • 1

    10.  2017-11-08 12:23:36

    @1 Fakt, mój błąd, nie w tą linijkę spojrzałem. Jest i wrzesień

  • 2

    11.  2017-11-08 12:24:17

    @9 Znając Plusa, nawet jakby wprowadzili, to mogłaby ta informacja do nikogo nie dotrzeć :)

  • 1

    12. ~piotr  2017-11-08 12:27:33  host: 188.146.2.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Niech lepiej zajmą się budowa sieci i oferta bo to leży a nie takimi bzdurami. A skoro nie chwalili się że wprowadzili takie rozwiązanie to z czym maja problem?

  • 4

    13.  2017-11-08 12:44:04

    A ja jestem oburzony że nielimitowany internet u fioletowych ma pakiet 100GB a potem lejek.
    W dodatku za usuniecie lejka jest jeszcze opłata. To się nazywa oszukiwanie.
    100GB często wystarczy ale nie zawsze.
    To jest akcja typu:
    Masz nolimit pod warunkiem wykorzystania nie więcej niż 100GB

  • 2

    14. ~  2017-11-08 12:44:43  host: goq1.internetdsl.tpnet.pl

    Ten plej już się skończył, męczący głupi marketing, bełkot medialny, wg nich czarne jest białe a białe czarne, zamiast poprwiać jakość usług to zajmują się showmaxami, tidalami, reklamami. Przez roaming unijny mamy jakiś zastój, nie ma nowych ciekawych ofert, orange do niedawna najlepsza sieć kasuje rabaty, promocje, skraca ważność bonusów internetowych, źle się dzieje.

  • 0

    15.  2017-11-08 12:50:58

    @11. Możliwe. Jednak lepiej wprowadzić coś i siedzieć cicho niż nie wprowadzić a innych informować o wprowadzeniu.

  • 2

    16. ~  2017-11-08 13:16:49  host: user-94-254-147-20.play-internet.pl

    Gruszka tradycyjnie zachowuje się jak chłopiec w krótkich spodenkach "... proszę Panie, ja byłem pierwszy, ja byłem pierwszy, proszę pani ...".
    Żałosny operator Play , żałosny rzecznik Play.

  • 0

    17. ~pabloki  2017-11-08 13:45:57  host: apn-77-115-14-143.dynamic.gprs.plus.pl

    zaraz sie okaże że plus ma mobile+connect , orange ma connectmobile. wżne jakiej nazwy użyto. play nie użył nazwy jakiej użył tmobile. o to chodzi. i jest to wtedy prawda że tmobile wdrożył mobile connect.

  • 1

    18.  2017-11-08 14:11:19

    @16 masz rację. Ale nie ma się co dziwić skoro są wirtualną siecią dla "dzieci".

  • 3

    19.  2017-11-08 14:51:27

    Nikogo poza nimi samymi nie obchodzi kto był pierwszy czy drugi wprowadzając daną usługę. Ważne jak operator działa i jaką ma ofertę, no, ale to fioletowi, oni zaraz z 6G pewnie wystartują ;-)

  • 0

    20. ~  2017-11-08 15:49:55  host: 168.235.197.149

    @16 ja widze że to ty jestes zalosny

  • 2

    21. ~gość  2017-11-08 16:05:00  host: public-gprs171307.centertel.pl

    Plej zpomniał jak wciskał swoje "4G" HSPA co było nieprawdą, równie głupawe nazwy stosują na to co działa w T-m i Orange czyli na agregacje pasm LTE, w pleju to się szumnie nazwywa"ultra" Ultra wiadomo co, nie będę używał wulgaryzmów.

  • 0

    22. ~  2017-11-08 16:05:34  host: 89-77-63-203.dynamic.chello.pl

    Trollom już nie pasuje zdementowanie nieprawdy jaką się chwali różowa sieć.

  • -2

    23.  2017-11-08 16:20:43

    play oburzony a mogl kogokolwiek poinformowac gdy to wprowadzal..

  • -2

    24.  2017-11-08 16:36:27

    Ja wdrożyłem koncepcję mobul conect w moim garażu już w 1993 roku. Tylko wtedy nazwałem to Ultra Conect fast broadcast and mega hiper point

  • 0

    25. ~???  2017-11-12 11:02:57  host: a08-08-02.opera-mini.net

    @5 A nie chcesz trzeciego ?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-33-183.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.