Prezes zarządu Sony Kenichiro Yoshida wyłożył dokładnie strategię Sony na najbliższe lata. Japończycy zamierzają jeszcze większy nacisk położyć na oprogramowanie i opłaty licencyjne kosztem sprzętu.
Pierwszym polem ofensywy firmy ma być muzyka. Sony poczynił już tutaj odpowiednie kroki przejmując największego wydawcę czyli EMI Music. Yoshida sam przyznał, że natchnęła go do tego popularność takich rozwiązań jak Spotify. Dzięki temu opłaty za utwory powędrują do Tokio. Ale to nie koniec. Innym obszarem zainteresowania są usługi związane z siecią 5G. Z tą technologią Japończycy wiążą duże nadzieje.
Za dużą część zysku Sony odpowiadają użytkownicy z programu PlayStation Plus wnoszący roczne opłaty za korzystanie z dobrodziejstw programu. Sony zamierza o nich zadbać jeszcze bardziej i podwoić dostępne tam usługi. na dalszy plan ma spaść sprzedaż samych konsol. A co jeśli chodzi o dział mobilny? Sony zamierza skupić się na Japonii, Tajwanie i Europie. W tej ostatniej planuje szczególną współpracę z operatorami. Jeśli chodzi o sprzęt zapewne możemy się spodziewać tego, że w 2019 zobaczymy wyłącznie serię XA oraz XZ.
Zobacz: Sony przejmuje kontrolę nad EMI Music
Zobacz: Kup Xperię i odbierz nawet 600 zł
Zobacz: Sony wyklucza pozbycie się działu mobilnego
Zobacz: Sony Xperia XZ2 Premium trafi na rynek w sierpniu
Zobacz: Xperia XZ2 to wytrzymały smartfon
Źródło tekstu: extremetech, xperiablog, wł