DAJ CYNK

PKP Intercity: Darmowe minimum 1,5 Mb/s, szczegóły w lutym [wideo]

LuiN

Sprzęt

PKP Intercity chce przyspieszyć uruchomienie proklienckich działań handlowych. Spółka liczy, że nowych pasażerów zachęci do podróży udostępnienie sieci Wi-Fi i multimediów w pociągach.

PKP Intercity chce przyspieszyć uruchomienie proklienckich działań handlowych. Spółka liczy, że nowych pasażerów zachęci do podróży udostępnienie sieci Wi-Fi i multimediów w pociągach.

W ciągu miesiąca ujawnimy szczegóły planu, łącznie z harmonogramem wdrażania poszczególnych akcji proklienckich - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Celejewski, od środy prezes PKP Intercity. Obecna sytuacja zmodyfikowała nieco nasze założenia i z działaniami, które były przygotowane na dużą skalę od połowy 2014 roku i w przyszłym, będziemy chcieli wejść wcześniej.

Inicjatywy proklienckie to szansa na polepszenie sytuacji PKP Intercity. W roku 2013 r. spółce ubyło ponad 4 miliony klientów. Jednak władze spółki podkreślają, że podejmowane działania już przynoszą efekty, przynajmniej na niektórych połączeniach.

Jednym z działań, które mają pomóc przyciągnąć nowych podróżnych, jest realizacja podpisanej wczoraj umowy z T-Mobile na dostawę internetu w pociągach. Ma to być nie tylko Wi-Fi, ale także dostęp do zasobów rozrywki pokładowej, takich jak 40 pełnometrażowych filmów, do seriali, gier i bajek dla dzieci. Usługa ta ma zostać zapewniona do końca roku w 300 wagonach, na najpopularniejszych trasach krajowych i międzynarodowych. Poprawi to również jakość dostępu do wewnętrznej sieci internetowej PKP Intercity dla konduktorów, co ułatwi i przyspieszy zakup biletu w pociągu.

Pierwszy raz wdrażamy w Polsce na tak dużą skalę dostęp do internetu i treści multimedialnych w naszych pociągach - mówi Celejewski. W ciągu pierwszych trzech miesięcy działania usługi będzie nią objęte około 90 wagonów, czyli 3-4 składy. Cały kontrakt obejmujący pokrycie 300 wagonów spółki PKP Intercity urządzeniami umożliwiającymi dostęp do internetu oraz rozrywki pokładowej zostanie zrealizowany najpóźniej do końca roku.

Rozliczenie między kontrahentami odbędzie się na zasadzie barteru.

Nasza spółka sprzedaje swoją niestandardową powierzchnię reklamową, znajdującą się w wagonach i na wagonach. Z drugiej strony T-Mobile realizuje po swojej stronie inwestycję zarówno jeśli chodzi o sprzęt, jak i o multimedia plus konserwację, utrzymanie i parametry dostępu - wyjaśnia prezes PKP Intercity.

Pasażerowie będą mieli dostęp do Internetu o minimalnej prędkości 1,5 Mb/s. Początkowo sam dostęp do Internetu będzie darmowy dla wszystkich użytkowników.

W dalszej przyszłości zgodnie z umową usługa będzie gratisowa dla minimum 10 proc. wszystkich klientów - mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, jaka to będzie grupa, ale zakładam, że będą to głównie klienci naszej sieci. W przypadku filmów, jeszcze nie jest dopracowany model współpracy. Część zasobów na pewni będzie darmowa, a część płatna, np. dostęp do najnowszych produkcji.



Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria