Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości PiS bierze się do pracy

PiS bierze się do pracy

WitekT 5 Listopada 2005 13:32

1 0

Do końca roku miejsce Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty ma zająć Urząd Komunikacji Elektronicznej i szybko wymusić większą konkurencję oraz spadek cen usług. Z kolei Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zostanie drastycznie zredukowana, a następnie zlikwidowana.

Już w przyszłym tygodniu do laski marszałkowskiej trafi zawierający takie zapisy poselski projekt ustawy. Prezes UKE uzyskałby większe uprawnienia i możliwość szybszego działania. Jednym z pierwszych zadań byłoby wymuszenie na TP niższych stawek, które ta pobiera od alternatywnych operatorów za dostęp do infrastruktury, a tym samym do jej abonentów. Wykonalność jego decyzji byłaby natychmiastowa, aby utrudnić największym operatorom przeciąganie niekorzystnych dla nich spraw.

Antoni Mężydło, odpowiedzialny w PiS za telekomunikację, ma też pomysł na telefonię komórkową. Uważa, że należy zmienić powiązanego z SLD szefa Polkomtela Jarosława Pachowskiego, a od jego potencjalnego następcy uzyskać zobowiązanie, że pozwoli działać w jego sieci tzw. operatorom wirtualnym. Liczba operatorów znacznie wzrosłaby, a co za tym idzie spadłyby ceny.




Najpierw jednak trzeba usunąć szefa URTiP-u Witolda Grabosia z SLD, którego PiS od dawna krytykuje za hamowanie liberalizacji i pobłażliwość wobec TP. Prezesa tego urzędu można usunąć tylko wtedy, gdy choroba nie pozwala mu sprawować obowiązków lub rażąco naruszył prawo. Wyjściem jest zmiana nazwy urzędu. W miejsce URTiP powstanie UKE i ten formalnie nowy urząd będzie miał nowego szefa.

Nie chce mi się wierzyć, że PiS zdecyduje się na takie działanie. Ugruntowanie takiej praktyki byłoby szkodliwe - powiedział nam prezes Graboś.

Więcej przeczytać można w portalu gazeta.pl.

Źródło tekstu: gazeta.pl     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • 1

    3. ~sujkoden  2005-11-05 14:57:47  host: cpm113.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no tak za wszelką cenę pis chce doprowadzić to tego że przejmie całą władzę nawet jak miało by to oznaczać złamanie prawa - brawka

  • 0

    4. ~zofia  2005-11-05 16:30:43  host: gate.malnet.pl

    Dla byłych Prezesów można stworzyć wirtualne stanowiska u Wirtualnych Operatorów, wiedząc o tym wcześniej uwolnią rynek błyskawicznie. Jeśli dostaną do tego wirtualne pensje to PiS zrewolucjonizuje telekomunikację a klienci będą mieli najtańsze rozmowy w Europie.

  • 0

    5.  2005-11-05 16:54:34

    jestem za...

  • 0

    6. ~liberał  2005-11-05 17:41:57  host: cju46.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Nie chce mi się wierzyć, że PiS zdecyduje się na takie działanie. Ugruntowanie takiej praktyki byłoby szkodliwe" - powiedział nam prezes Graboś.
    No jakos sie panu Grabosiowi nie dziwie ze mu sie szkodliwa wydaje utrata posady. Powiedz nam drogi Panie Witku co Ty myslisz na ten temat - co sie moze zmienic i kiedy. Pobaw sie w analityka.

  • 0

    7. ~WitekT  2005-11-05 17:50:46  host: pentla.ds.pg.gda.pl

    liberal: szykuje dość obszerny materiał o URTiP. Felieton + wypowiedzi analityków. Tak gdzieś do końca tygodnia powinienem skończyć. :)

  • 0

    8. ~wos  2005-11-05 18:39:37  host: 83.238.70.51

    Nie chce mi się wierzyć, że PiS zdecyduje się na takie działanie. Ugruntowanie takiej praktyki byłoby szkodliwe dla Grabosia.

  • 0

    9. ~dewu  2005-11-05 19:01:27  host: bns55.neoplus.adsl.tpnet.pl

    uwierze gdy bede placil mniejszje rachunki

  • 0

    10.  2005-11-05 19:29:53

    jak zawsze gadanie... jak zaczną coś robić i to zrobią [ i jeśli to czyms poskutkuje] to wtedy uwierze... ale osobiście wątpie, żeby do tego doszlo [niestety;/]

  • 0

    11. ~  2005-11-05 21:12:41  host: sggw137-005.sggw.waw.pl

    popieram kwiatka - pis jak narazie duzo gada a malo robi ale to juz kwestia polityczna. A co do tpsy to brak mi slow, do tej pory bardzo dobrze wychodzila im zabawa w kotka i myszke i nie powiem dzieki komu - panie Graboś wszyscy panu serdecznie dziekujemy

  • 0

    12. ~poznaniak  2005-11-05 21:19:32  host: c29-177.icpnet.pl

    "Ugruntowanie takiej praktyki byłoby szkodliwe" i tu sie z zgodze z p. Grabosiem. Wazne jest slowo UGRUNTOWANIE, gdyz p. Grabos tez objal posade w podobny sposob SLD zmienil URT w URTiP, wierzac, ze dzieki temow wyzej cytowany korytnik bedzie nieusuwalny. PiS nie WPROWADZA, tylko UGRUNTOWUJE praktyke.

  • 0

    13. ~poznaniak  2005-11-05 21:22:00  host: c29-177.icpnet.pl

    Grabos ma jeszcze racje w jednym bedac przeciwnym UGRUNTOWANIU - taniej dla podatnika by bylo gdyby taki prezio byl wymieniany przez rzad, niz co kadencje zmieniac caly urzad... // sorry za literowke powinno byc "temu ow" miast "temow"

  • 0

    14. ~tf  2005-11-05 22:26:26  host: 213-192-115-50.softlab.gda.pl

    Sujkonden dal mi do pomyslenia, PiS nie moze usunac Grabosia to odkreci cos tak zeby go odciagnac od wladzy, a na nowe stanowisko wstawia kogos 'swojego'.

  • 0

    15. ~cubus1981  2005-11-06 00:39:31  host: hipernet77.brda.net

    sratatata srutututu kupcie sobie klebek drutu taka jest prawda o polskiej demokracji bedzie tak jak bylo a jesli sie cos zmieni to bedzie kosmetyczna zmiana. Teraz PIS sie nachapie a potem przyjdzie ktos inny. Dla mnie oni sa wszyscy po jednych pieniadzach. W kampani tyle bylo mowy o kolicji po i pis i co z tego wyszlo ????? jedno wielkie g.... Wiec nie myslcie ze cos sie zmieni na lepsze Nachapią sie i odejda KU CHWALE OJCZYZNY :-)

  • 0

    16. ~TT  2005-11-06 01:37:19  host: nat-pra.aster.pl

    Konkurencja jezeli takowa bedzie bezsprzecznie spowoduje obnizenie cen. Narazie mamy oligopol w ktorym 3 operatorow nie spieszy sie z obnizkami, aby wyciagnac jak najwiecej pieniedzy od klientow. Niechetnie i zadko ktorys z nich probuje przyciagnac klienta obnizka, ktora na dodatek jest promocja (czasowa i najczesciej tak skonstruuowana aby utrudnic zycie kilentowi zeby placil wiecej niz potrzebuje). Konkurencja konkurencja i jeszcze raz konkurencja potrzebna nam. Mozna Pis sie za to wezmie bo naprawde sa tam ludzie ktorzy nie tylko "nachapac" sie przyszli bo wiadomo ze to tez (jak wszyscy) ale i przy okazji zrobia porzadki. Jednak na razie to ladnie sie robi bo TP SA kupuje Centertela aby "doic" nie tylko abonentow telefoni stacjonarnej ale takze mobilnej:(:(:(

  • 0

    17.  2005-11-06 01:41:32

    no jakas pozadny popis....

  • 0

    18. ~sympatyczny  2005-11-06 12:07:10  host: chello081018196007.chello.pl

    zejdzcie no z pana Grabosia. a jego poprzednik to wiecej zrobil? wogole on az tak wiele nie mogl. ale wg mnie facet generalnie byl ok... pozdrawiam niezacietrzewionych

  • 0

    19. ~zofia  2005-11-06 12:24:42  host: gate.malnet.pl

    Faktycznie Graboś był ok.:) URTiP tak poprowadził przetarg na czwartego Operatora, że mamy nadal trzech a czwarty jest wirualny.

  • 0

    20. ~sympatyczny  2005-11-06 13:46:25  host: chello081018196007.chello.pl

    no dobra, byl umiarkowanie ok. poza tym ja mam wrazenie ze sam prezes to tam az tak duzo nie moze, sa rozne dziwne uklady a on tylko robi dobra mine do zlej gry i moze dzialac w dosc ograniczonym zakresie. i akurat mam wrazenie ze Grabos jesli wezmiemy na to poprawke to byla calkiem niezly. zwlaszcza, ze nie sadze ze poprzednicy byli lepsi, ani nie sadze ze nastepcy beda jacys duzo lepsi. Grabos mam wrazenie ze sie przynajmniej na tym niezle znal, nie to co ministrowie lacznosci z AWSu...

  • 0

    21. ~  2005-11-06 17:27:40  host: dpw160.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Liczenie, ze PiS cos zmieni w dzialaniu regulatora zmieniajac szefa to liczenie na cud. Cuda sie zdarzaja i moze nawet Zofia zacznie rozsadnie sie wypowiadac. Na razie mapretensje do Grabosia o to, ze przetarg na czwartego wygrala Netia, a nie... no wlasnie kto mial wygrac? Twierdzenie, ze czwarty jest w dwa iesiace po otrzymaniu koncesji operatorem wirtualnym to po prostu szczyt dyletanctwa. Rozumiem, ze juz powinien miec pobudowana wlasna siec i powinien swiadczyc uslugi. Szkoda, ze Zofia ma amnezje i nie pamieta ile czasu zajelo pionierom GSM uruchomienie pierwszych BTS. Szkoda, ze Zofianie zadala sobie trudu, by dowiedziec sie ile czasu zajmuje usyzkanie pozwolen na postawienie nowego BTS. Zofia w jednym ma razcje, ale o tym NIE WIE. Rzeczywiscie wejscie operatorow wirtualnych na rynek sporo by zmienilo. Tylko jest jedno ale. NP. siec takiej Pomaranczy juz jest mocno zapchana w wielu miejscach/miastach. Czyli firma musi inwestowac, a to znaczy stawianie nowych BTS.... Rozumiem, ze mozna nie lubic Grabosia i miec do niego pretensje (ja tez mam, bo uwazam, ze majac narzedzia nie wykorzystuje ich; wiele dobre roboty odwala za URTiP UOKiK). Rozmumiem ze mozna nie lubic opow, bo uslugi wydaja sie byc drogie, bo sluchawki sa za malo dotowane, bo zupa byla za slona... Trzeba jednak pamietac, ze podstawowym celem fimy jest osiaganie zysku i jego maksymalizowanie. Za to sa rozliczani prezesi przez rady nadzorcze i udzialowcow. Akcjonariusze wlozyli pieniadze i chca miec z tego korzysci np. w postaci dywidendy. dzialanoscia charytatywna zajmuja sie fundecje i towarzystwa dobroczynne. takie sa reguly gry w kapitalizmie.

  • 1

    22. ~arti  2005-11-22 22:03:11  host: 80.54.157.28

    Szkoda Polski, niestety kolejni zabieraja sie za robienie nas w konia, bratanie sie z cietrzewiami i lykanie kolejnych stanowisk....straszna szkoda ...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-51-250.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.