Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Pierwszy film z BlackBerry Passport w roli głównej

Pierwszy film z BlackBerry Passport w roli głównej

orson_dzi 21 Lipca 2014 22:01

2 0

Do sieci trafił pierwszy film pokazujący działanie nowego modelu BlackBerry - Passport. Kanadyjska firma ma nadzieję, że tym modelem uda jej się odbudować swoją pozycję na rynku.



Sytuacja BlackBerry nie wygląda najlepiej w ostatnim czasie. Od momentu pojawienia się na rynku Androida i iOS, udział rynku dla "jeżynek" sukcesywnie spada. Mówi się, że do 2018 roku ma wynosić około 0,03%.




Pełna specyfikacja BlackBerry Passport nie jest jeszcze znana. Pewny jest kwadratowy wyświetlacz o przekątnej 4,5 cala i rozdzielczości 1440 x 1440 pikseli, 3 GB pamięci RAM i bateria o pojemności 3450 mAh. Smartfon będzie działał pod kontrolą systemu BlackBerry w wersji 10.3 i będzie wyposażony w głosowego asystenta BlackBerry Assistant, który ma być odpowiednikiem znanego z iOS Siri. Nowością ma być również klawiatura pokryta panelem dotykowym. Jej działanie można zobaczyć w poniższym materiale.

Zobacz: inne filmy z kategorii Telefony

Źródło tekstu: Gsmarena     

w sumie: 19
  • 0

    1.  2014-07-21 22:09:45

    Tani BB dla mas bardziej by pomógł. Lumia 520 jest na to dowodem

  • 0

    2. ~Red  2014-07-21 22:21:57  host: staticline18294.toya.net.pl

    @1 Z3 ma spore szanse pod warunkiem że zaczną go sprzedawać też w EU

  • 0

    3. ~  2014-07-21 22:22:28  host: 77-253-132-122.adsl.inetia.pl

    @1 - Q5 nie jest porażająco drogi, choć oczywiście sam ucieszyłbym się z uboższego, tańszego modelu, bo klasycznych telefonów, szczególnie z QWERTY praktycznie nie ma. Myślę, że z tym Passportem to błąd, ale co kto lubi - dla mnie jest po prostu za wielki.

  • 0

    4. ~JustMe  2014-07-21 23:23:30  host: cpc43-wolv14-2-0-cust146.16-1.cable.virginm.net

    @1 pomógł by w czym?
    W zdobyciu rynku jak tani papier toaletowy?
    BlackBerry przespalo "erę touch screenów", ale to BlackBerry zaczęło powieść pt Smartphone, teraz czas na zdobycie elity która to się zagubila i uciekła pod jablonie czy robocika, z tym ze pamiętać należy ze rynek polski to przedmieście... w UK prawie każdy służbowy telefon to BlackBerry jeśli mowa o moje spostrzeżenia na podstawie przedstawicieli odwiedzających firmę w której pracuje...
    Wszystko jest dobrze z BlackBerry, dla mnie Passport to ideal, niestety nie w mojej pracy. Bankowcy, biznesmeni itp będą mieli swój telefon, jest to strzał w 10 o czym mam nadzieje się przekonamy wkrótce.

  • 0

    5. ~Jacek  2014-07-22 00:11:23  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    Trzeba poczekac do premiery bo jego szerokosc moze byc klopotem ale to sie oceni po premierze,na zywo.Co do tanszych alternatyw(alternatyw w sensie fizycznej klawiatury i trackpada) to bedzie classic a takze jak ktos chce cos z BB na poziomie cenowym Lumi 520 czy Moto G to proponuje BB Z3.Owszem trzeba go sobie sprowadzic ale jest chyba najlepsza propozycja w tym pulapie cenowym

  • 0

    6.  2014-07-22 00:59:09

    "Bankowcy, biznesmeni itp będą mieli swój telefon, jest to strzał w 10 o czym mam nadzieje się przekonamy wkrótce."

    Ach ta mityczna biznesowa otoczka BB... Dosłownie jakbym trafił na znany polski portal fanów tej marki. Hmm... jakoś Z10 to nie pomogło, Q10 chyba też nie... Jest to co najwyżej strzał kulą w płot. Premiera Z10 miała być wspaniałym odrodzeniem się BB, sami wiemy co z tego wyszło. Na ten moment moim zdaniem BB jest firmą pozbawioną pomysłu na siebie, wypuszczającą szereg gniotów których nikt nie chce kupić, projektującą takie potworki jak ten powyżej (który też nie będzie się sprzedawał i mogę to stwierdzić już teraz, bo sama "kwadratowość" to za mało). Kurs akcji BB jest najlepszym wyznacznikiem stanu tej firmy i szans na jej odrodzenie.

  • 0

    7.  2014-07-22 06:45:37

    To, jak należy segmentować rynek własnymi produktami, pokazał Samsung. To, że to działa, to już pewne. Nic już nowego w tej materii nie trzeba wymyślać. Nokia i jej lumie też to potwierdzają.

  • 0

    8.  2014-07-22 07:22:33

    @4 zagubione elity.... To nie ludzie mają problem z tym, że porzucili BB a BB ma problem z tym, że zostało porzucone. Czas odrzucić urojony honor i zrobić coś, aby ludzie chcieli kupić ich smartfony. Chociażby dzięki dobremu sprzętowi za małe pieniądze. BB marką premium nie jest, więc zachowywanie się jak marka premium nie pomoże. A tani i dobry model napędzi sprzedaż tym lepszym i droższym.

  • 0

    9.  2014-07-22 08:20:26

    Ciekawe po co ten Zakaria Alahmed zakrył info o numerze modelu:
    Model Number:
    SQW100-1
    Poza tym:
    BlackBerry ID:
    No information available
    Model:
    Unknown
    Jakiś tester?

  • 0

    10. ~Jacek  2014-07-22 09:02:22  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    @6 Ale BB w sektorze biznesowym jeszcze sobie radzi i ma sie dobrze.Oni poniesli porazke na rynku konsumenckim.Biznes nadal na zaufanie i potrzebe posiadania telefonow BB.Slaba sprzedaz BB10 bierze sie stad(pomijam juz rynek kosumencki gdzie bez ekosystemu nie ma co startowac w walce o klienta) ze korporacje nie maja potrzeby zmiany BBOS na BB10.Ta sytuacja moze i pewnie sie zmieni w chwili debiutu,wejscia BES12.Co do kursu akcji to sobie zobacz ze od paru ladnych notowan pnie sie w gore i jest powyzej 10$ co wczesniej bylo dla nich bariera nie do przeskoczenia.Czyli inwestorzy wierza i daja nadzieje BB.

    @8 j/w.BB ponioslo porazke na rynku konsumencki dlatego ze nie maja wlasnego ekosystemu.Sam system tak naprawde nic innowacyjnego nie zaproponowal dla klienta konsumenckiego,sprzet byl w dniu premiery tylko dobry pod wzgledem parametrow chociaz wystarczajacy do pelnej,sprawnej,plynnej obslugi systemu.Ceny rowniez byly zawyzone w/w sprzetu i stad wziela sie porazka BB na tym rynku.W tej chwili BB stara sie utrzymac swoja pozycje na rynku biznesowym i dobrze bo na tym jest im latwiej zarobic pieniadze.BB nadal ma zaufanie u klientow instytucjonalnych itd.Rynek konsumencki odszedl w dalszy plan co nie znaczy ze nie sprobuja jeszcze raz zdobyc,ugryzc swoj kawalek tortu.Stad miedzy innymi podpisane porozumienie z Amazonem.Pytanie tylko czy warto wydawac na to pieniadze?Moim zdaniem na dzien dzisiejszy nie.Rynek powoli sie nasyca i pozycja Androida i iOS jest tak mocna ze nawet taki gigant jak Microsoft ze swoim WP,ktory ma nieporownywalnie wiecej pieniedzy nie potrafi dogonic tej dwojki.Ten wyscig jest z gory skazany na porazke,przynajmniej teraz.Mysle ze nawet Samsung o tym wie i stad opoznienia z Tizenem.

  • 0

    11.  2014-07-22 10:50:08

    @10 BB może uderzyć w rynek konsumencki dzięki QWERTY. Tani smartfon z funkcjami społecznościowymi i dobrą baterią w najniższym abo za "1zł" i sukces murowany.

  • 0

    12. ~  2014-07-22 11:33:59  host: 77-253-195-194.adsl.inetia.pl

    @10 - i właśnie tej płynności obsługi też nie wykorzystali. Jednym z powodów coraz większej popularności Windows Phone jest to, że ten system nie muli, nawet przy słabej konfiguracji sprzętowej. To nie jest Android, którego zoptymalizować się nie da z powodu tak dużej liczby urządzeń. Blackberry ma ich jeszcze mniej niż WP. Mieli szansę, gdy Nokia posłała Symbiana do piachu, WP nie był rozwinięty, a Android mułowaty na słabych urządzeniach jak zawsze. Wtedy powinni zaatakować... Teraz nadal mają szansę, ale zamiast rozwijać ofertę typowych urządzeń qwerty oni idą w dotykowce i takie cuda jak ten Passport (za szeroki, zdecydowanie). Ja naprawdę mam nadzieję, że ta firma nie padnie, bo już nie ma gdzie kupić sensownego telefonu z qwerty, a ostatni nie BB to Nokia E72...

  • 0

    13. ~Jacek  2014-07-22 12:38:58  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    @11 Nie sadze aby klawiatura Qwerty byla kluczem do sukcesu na rynku konsumenckim czego najlepszym przykladem sa telefony z Androidem.Byly modele z takimi klawiaturami i okazaly sie kompletna klapa.Byly nawet stricte dedykowane do portali spolecznosciowych i tak szybko jak powstaly,tak szybko zniknely.
    Tak samo nie sadze aby telefony sprzedawane za 1 zl mialy cos rozwiazac bo gdyby tak bylo to kazdy producent dawalby takie smartfony i nie mielibysmy takich roznic w sprzedazy.A jednak roznice sa.Tym bardziej ze o cenie danej sluchawki w abonamencie zazwyczaj decyduje operator.
    Co nie zmienia faktu ze BB zauwazylo brak w swojej ofercie taniego smartfona i stad decyzja o wypuszczeniu BB Z3.W krajach w ktorych zostal wypuszczony niby sprzedaje sie dobrze chociaz nie ma nigdzie oficjalnych statystyk sprzedazy tak wiec jaka jest prawda tego nie wiemy.

    @12 Ale plynnosc obslugi nie jest tym co decyduje o sukcesie systemu czego przykladem jest wlasnie WP.Zwiekszenie popularnosci WP to nie efekt dzialania systemy tylko posiadanie calego ekosystemu czego BB nie ma i raczej miec nie bedzie.Zobacz ile pieniedzy MS wpakowal w WP zeby miec te kilka procent rynku ktore i tak sa wynikiem miernym biorac pod uwage pozycje Androida i iOS.
    Owszem zgadzam sie ze przespali ostatnie pare lat i to byl ich najwiekszy blad ale czasu sie juz nie cofnie.Na dzien dzisiejszy rynek jest zabetonowany przez dwa systemy i ciezko bedzie to zmienic.
    Oczywiscie ze rozwiajaja telefony z Qwerty czego przykladem jest Q5,Q10 a takze zapowiadany Classic.Problem z Qwerty jest to ze w opinni ludzi maja za male ekrany i stad decyzja o budowie Passporta.Nie da sie ergonomicznie pogodzic pelnej,fizycznej klawiatury z duzym ekranem bo albo musieliby pojsc w rozmiary (czego efektem jest Passport) badz w grubosc i stworzyc slidera.Zdecydowali sie na pierwszy wariant i po premierze zobaczymy czy poszli sluszna droga.
    Ja tez mam nadzieje ze firma nie padnie i jestem tego pewny.

  • 0

    14.  2014-07-22 13:38:42

    @13 jakby nie telefon za 1zł to WP nawet 1% by nie stanowiło.

  • 0

    15. ~dav  2014-07-22 14:46:26  host: host-52-81.compi.net.pl

    paskudny, drogi z małą dostępnością aplikacji...

  • 0

    16. ~Seba  2014-07-22 17:04:30  host: 37.31.213.237.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @13 Jacku używam HTC CHA CHA , właśnie ze względu na klawiaturę qwerty i androida.
    To najlepsza kombinacja. CHA CHA ma mały ekran, ale jako narzędzie do częstego telefonowania jest rewelacyjne.
    Szybkie pisanie maili, smsów, wybieranie z książki telefonicznej , a do tego hotspot wi fi i niezła bateria.
    Gdybym miał go zmienić to tylko na tego BB , lub Note'a 3 od Samsunga.
    Podstawa w telefonie to szybkie działanie , czas pracy na baterii i mozliwości konfiguracyjne.

  • 0

    17. ~JustMe  2014-07-22 18:59:54  host: cpc43-wolv14-2-0-cust146.16-1.cable.virginm.net

    @6
    Tak, masz rację. Miałeś Z10 w ręku? Co możesz mu zarzucić? Brak "fajnych aplikacji "?
    Daj spokój, daleko mi do Applefana, nie jestem zamroczony BlackBerry, ale drażni mnie bredzenie bzdur balwanow którzy żyją pod kloszem nie wychylajac nosa poza niego jednocześnie krytykujac wszystko co jest obce I nie dostępne za 1PLN...

  • 0

    18. ~Jacek  2014-07-22 22:18:42  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    @16 Ok Ty uzywasz i jestes zadowolony ale ile jest takich osob?Zreszta jak wspomnialem gdyby to klawiatura decydowala o popularnosci systemu to BB nadal byloby liderem rynku a tak nie jest.Dzisiaj ludzie w duzej czesci maja juz poinstalowane aplikacje a przynajmniej pozakladane konta i poza nami geekami ciezko jest innym sie przestawic na nowy system.

    @14 Moze tak,moze nie.Nikt tego nie wie tak samo jak nikt nie wie ile kasy MS musial stracic aby te telefony za 1 zl sie sprzedaly a BB napewno nie ma takich srodkow aby promowac sie nie wiedzac czy przyniesie to oczekiwany skutek.Oni teraz musza podejmowac racjonalne i przemyslane decyzje.Na zywiol to powinni isc kilka lat temu kiedy mieli gotowke i pozycje na rynku a nie teraz.

    @15 Akurat Passport nie bedzie mial problemu z dostepnoscia aplikacji bo bedzie sklep Amazona ze wszystkimi mediami typu ksiazki,filmy,muzyka a dwa nadal bedzie mozna instalowac aplikacje z Androida.

  • 0

    19. ~Jacek  2014-07-22 22:19:00  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    @16 Ok Ty uzywasz i jestes zadowolony ale ile jest takich osob?Zreszta jak wspomnialem gdyby to klawiatura decydowala o popularnosci systemu to BB nadal byloby liderem rynku a tak nie jest.Dzisiaj ludzie w duzej czesci maja juz poinstalowane aplikacje a przynajmniej pozakladane konta i poza nami geekami ciezko jest innym sie przestawic na nowy system.

    @14 Moze tak,moze nie.Nikt tego nie wie tak samo jak nikt nie wie ile kasy MS musial stracic aby te telefony za 1 zl sie sprzedaly a BB napewno nie ma takich srodkow aby promowac sie nie wiedzac czy przyniesie to oczekiwany skutek.Oni teraz musza podejmowac racjonalne i przemyslane decyzje.Na zywiol to powinni isc kilka lat temu kiedy mieli gotowke i pozycje na rynku a nie teraz.

    @15 Akurat Passport nie bedzie mial problemu z dostepnoscia aplikacji bo bedzie sklep Amazona ze wszystkimi mediami typu ksiazki,filmy,muzyka a dwa nadal bedzie mozna instalowac aplikacje z Androida.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-124-106.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.