Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Piąte urodziny Muzodajni

Piąte urodziny Muzodajni

LuiN 8 Sierpnia 2013 13:34

1 5

Muzodajnia, największy w Polsce serwis oferujący legalne pobieranie muzyki, ma już 5 lat. Przyszła pora na małe podsumowanie.

Oficjalnie Muzodajnia wystartowała 4. sierpnia 2008 roku. W ciągu pięciu lat z portalu skorzystało blisko milion unikalnych użytkowników, którzy ściągnęli około 30 milionów plików. W każdym miesiącu użytkownicy Muzodajni pobierają co najmniej 500 tys. utworów. Przez pięć ostatnich lat, między innymi dzięki Muzodajni kilkadziesiąt płyt uzyskało status Złotej Płyty.




Obecnie Muzodajnia oferuje klientom możliwość pobrania 25 utworów za 8 zł miesięcznie. Klienci, którzy chcą przetestować usługę, mogą po zarejestrowaniu się w serwisie, pobrać 10 utworów w formacie mp3 bez żadnych zobowiązań. W przeciwieństwie do serwisów streamingowych, pliki pobrane z Muzodajni można zapisywać i od razu, bez dodatkowych opłat przenosić między komputerem, telefonem komórkowym, odtwarzaczami mp3 oraz innymi nośnikami. Po wyczerpaniu dostępnej puli utworów możliwe jest jej powiększenie o kolejne 25, 100 lub 250 plików mp3.

Obecnie Muzodajnia to:
  • ponad 3,6 mln utworów do pobrania w formacie mp3,
  • 7 tys. informacji,
  • 1050 galerii zdjęć,
  • 1100 biografii.

Najważniejsze wydarzenia w historii Muzodajni:
  • sierpień 2008 - uruchomienie usługi,
  • listopad 2010 - udostępnienie możliwości pobierania całych płyt,
  • sierpień 2011 - udostępnienie aplikacji dla urządzeń z systemem Android,
  • kwiecień 2012 - udostępnienie aplikacji i usługi dla urządzeń z systemem iOS,
  • marzec 2013 - start oferty T&B.

Źródło tekstu: Plus     

Dodaj do:

Tagi: muzodajnia | plus

w sumie: 33
  • -2

    15. ~  2013-08-08 14:32:11  host: user-94-254-209-61.play-internet.pl

    @14 sa zlodziejami bo nie ma znaczenja czy idzisz do sklepu bierzesz bulke i wychodzisz nie placac czy sciagasz muzyke z internetu za darmo LTOREJ AUTOR NIE UDOSTEPNIL DO SCIAGANIA ZA DARMO w obu przypadkach jestes zlodziejem i nie udawaj ze znasz prawo bo sie skompromitowalea jego nie znajomowcia

  • -2

    16. ~  2013-08-08 14:32:32  host: ip-78-30-104-104.free.aero2.net.pl

    @14 broniąc złodziei ich usprawiedliwiasz, a usprawiedliwiając, nie widzisz w tym nic złego, jest dla ciebie normą. Wobec tego niczym się od nich nie różnisz, co byś nie pisał o swoich "legalnych" źródłach, w które i tak notabene nie wierzę. Kumasz?

  • -2

    17. ~  2013-08-08 14:37:18  host: user-94-254-209-61.play-internet.pl

    doprawdy przerazajaca jest mentalnosc takich ludzi jak ten divaahmorex. Divashmorex jezeli uwqzasz ze nie ma nic zlego w tym ze korzystasz z pracy(utworow) artystow ktorzy wykonali prace przy jego tworzeniu yo idz moze tez pracuj za darmo i zobaczymy czy dalej bedziesz taki madry. Wkoncu jak ktos ci nie zaplaci to idac twoim tokiem rozumowania nie okradnie cie

  • 1

    19. ~Karloso23  2013-08-08 14:41:17  host: V33-11.opera-mini.net

    Jesli pliki sa udostepniane do prywatnego uzytku i kazdy ma mozliwosc pobrania tego pliku (jest ogolnodostepny), jest to LEGALNE. Przyklad: zippyshare, soundcloud, zippytune, itd.

  • 0

    20.  2013-08-08 14:47:11

    15, nie ma żadnej analogii pomiędzy kradzieżą bułki, a pobraniem muzyki. Pierwsze nie jest dozwolone przez prawo (choć jednocześnie nie jest także przestępstwem), drugie natomiast zdecydowanie jest dozwolone przez prawo i żaden prawnik nie powie inaczej. I jak najbardziej, prawem autorskim się interesuje na tyle, by w pełni świadomie bronić swojego zdania na ten temat. Jestem absolutnie przekonany, że nie skompromitowałem się i z chęcią czekam na PODWAŻENIE mojej tezy, poprzez RZETELNE wypowiedzi :) 16, Nie bronię złodziei, ale o tym już pisałem i jestem coraz bardziej przekonany, że twój mózg służy wyłącznie do podtrzymywania funkcji życiowych. Co do pobierania muzyki, filmów jak najbardziej nie widzę w tym nic złego, choć osobiście nie widzę potrzeby korzystania z tego "dobrodziejstwa". Co do dalszego fragmentu: "co byś nie pisał o swoich "legalnych" źródłach, w które i tak notabene nie wierzę" - nie moja wina, że jesteś na tyle ograniczony, abyś nie wiedział, że usługi streamingowe są w 100% legalne. Nie moja wina, że jesteś na tyle tępy, aby nie rozumieć, że każda z tych usług ma podpisane określone umowy z wydawcami i działa w 100% legalnie, za każdą odsłuchaną piosenkę płacąc właścicielom praw. Ponadto nic nie poradzę na to, że twoja tępota nie pozwala ci na zauważenie, że jedynymi legalnymi sposobami na zapoznanie się z kulturą jest zapłacić. Zapewne uważasz także, że wypożyczenie książek z bibliotek także powinno być zabronione, bo przecież w ten sposób ten kto wypożyczy książkę, nie kupi jej?

  • 1

    21. ~  2013-08-08 14:47:35  host: adde226.neoplus.adsl.tpnet.pl

    18, głupi jesteś aż miło, i jeszcze hałasujesz. Divhashmorex napisał prawdę - wedle obowiązującego obecnie w Polsce prawa, ściąganie rozpowszechnionej już muzyki bądź filmów, na użytek własny (zapoznaj się jeszcze z definicją "dozwolonego użytku własnego", to osiwiejesz) jest dozwolone. Możesz sobie tupać, krzyczeć... nazywać kogoś złodziejem już nie możesz. Znaczy, technicznie możesz, ale ktoś może dać ci klapsa w dziąsło (chyba że tylko za monitorem jesteś taki hardy) lub zaprowadzić przed oblicze sprawiedliwości, bo akurat sam popełniasz przestępstwo. Nie podoba się? Zbierz 100000 luda i kombinujcie ze zmianą ustawy.

  • 0

    23.  2013-08-08 14:50:07

    Yay, nawołuję do przestępstwa. No, normalnie teraz już po prostu pękłem ze śmiechu. Cytując słowa piosenkarza, lubianego przez moją matkę: "Ratujcie mnie ludzie, o rety" i nieco zmieniając dalszą cześć: "Co za debile piszą te bzdety" :D

  • 0

    25. ~  2013-08-08 15:10:04  host: gaja.tpnet.pl

    "Serwis oferujący legalne pobieranie muzyki". Z KAŻDEGO serwisu można LEGALNIE pobierać muzykę. Nie wolno tylko udostępniać.

  • 0

    26. ~  2013-08-08 16:23:47  host: 78.30.113.32

    @21 bzdury piszesz, ściąganie plików tylko na własny użytek nie jest zagrożone sankcjami karnymi, ale odpowiedzialność możesz ponieść cywilnoprawną na rzecz osób, którzy są właścicielami praw autorskich. Problem w tym, że wydawnictwa czy wytwórnie fonograficzne rzadko dosyć z tego korzystają, bo nie chce im się chodzić po sądach. Nie jest to przestępstwo ścigane z urzędu, ale w każdej chwili jeśli chcą to mogą cię pozwać.

  • 0

    27. ~  2013-08-08 16:29:24  host: 78.30.113.32

    Ochrona autorskich praw osobistych art. 78

  • 0

    28. ~  2013-08-08 17:54:53  host: ip-94-42-37-21.multimo.pl

    Skąd mam wiedzieć, że Muzodajnia albo inny serwis legalnie udostępnia muzykę?

  • 0

    29. ~  2013-08-08 18:07:55  host: 78.30.115.203

    @28 http://www.zaiks.org.pl/druk/285,111

  • 0

    30.  2013-08-08 19:33:20

    Osobiście korzystam te 5 lat (jeszcze wg starego cennika - 100 utworów za 10 zł) i osobiście polecam - o ile są tacy jak jak idioci którzy wolą płacić niż mieć za darmo ;-)

  • 0

    31.  2013-08-08 19:37:45

    divhashmorex - daj sobie spokój z argumentacją... Masz rację - ściągać wolno. Nie wolno udostępniać. Tylko czym jest ściąganie (legalne) z nielegalnie udostępnionych źródeł? Naprawdę, jeśli masz odrobinę charakteru, daj sobie spokój. Niech ci, którzym to odpowiada ściągają, a Ty kupuj - czy korzystaj z legalnych źródeł - jak ja i naprawdę wiele innych osób ;-)

  • 0

    32.  2013-08-08 19:53:29

    Żeby nie było, ze jakimś radykałem jestem... Mam kilkaset płyt (tych w okładce, pudełku ;-)) i bez obaw i etycznych oporów kopiuję jej przyjaciołom - w ramach dozwolonego użytku ;-)

  • 0

    33. ~Artur  2013-08-09 11:26:36  host: static-91-227-21-4.devs.futuro.pl

    oferta T&B była duuuużo wcześniej

  • 0

    34. ~konrado7  2013-08-09 23:20:10  host: apn-31-2-77-174.dynamic.gprs.plus.pl

    @ divhashmorex Z okazji urodzin Muzodajni, mógłbyś np. zakończyć swoją działalność pisarska na Telepolis. Mógłbyś np. popracować trochę za darmo, tak, żeby ktoś mógł efekty Twojej pracy dostać za free, bo po co płacić jak divhashmorex może coś dać od siebie za darmo. Pamiętaj, że płacąc za coś nawet niewielkie sumy, dajesz komuś pracę i utrzymanie, można coś ściągnąć z internetu, ale można to też kupić niekoniecznie drogo. W mojej pracy w sieci komórkowej - im więcej daję klientowi czegoś za darmo tym mniejszy mój zarobek na danej umowie, jakby wszystko było za darmo i przez internet to bym już nie miał pracy. Muzyk też musi z czegoś zyć, nawet jeśli 100% jego utworów będzie na własny użytek ściągnięte to też ma prawo na tym coś zarobić, jak trafi na ciebie to już na pewno złotówki nie dostanie.

  • 0

    35.  2013-08-09 23:27:43

    "Muzyk też musi z czegoś zyć..." - pytanie tylko ile muzyk z tego dostaje i czy w ogóle cokolwiek, a ile kasy ginie "po drodze" w czeluściach kieszeni dziwnych instytucji, firm i wydawców. Mogę nawet na to pytanie odpowiedzieć jak ktoś chce... :) Cały ten system jest chory i kulawy - za dużo darmozjadów.

  • 0

    36.  2013-08-12 16:27:28

    goral2099 - a chleb też sobie bierzesz za darmo ze sklepu? A polędwicę wędzoną czy pieczoną kiłbasę? Czy moze dlatego, ze większość pieniędzy z tego co płacisz nie bierze rolnik albo przetwórca a giną w czeluściach kieszeni dziwnych instytucji, to uważasz, zę za darmo Ci się to należy? Nie sądzisz, zę to już jest sprawa nie Twoja tylko artysty i tych dziwnych instytucji, którym artysta powierzył swoją twórczość?

  • 0

    37.  2013-08-12 21:27:34

    wlo: odnoszę się tylko do dziwnej, według mnie, sytuacji. Nie napisałem, że kradnę czy popieram kradzież dobra, mniej lub bardziej materialnego.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-118-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.