Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Perfidny wirus atakuje klientów mBanku

Perfidny wirus atakuje klientów mBanku

orson_dzi 5 Września 2017 19:30

6 1

mbank

Osoby korzystające z aplikacji mobilnej mBanku na Androida muszą uważać na nakładkę, która podstawia się zamiast docelowego programu.




Po uruchomieniu zainfekowanej aplikacji mBanku smartfon na początku prosi o podanie numeru telefonu, następnie kodu PIN, identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego. Dzięki tym danym przestępcy mogą bez problemu zlecić przelew na swój rachunek, a także przekierować SMS-y z hasłami jednorazowymi na zupełnie inny numer telefonu.

Należy pamiętać, że aplikacja mBanku nie prosi podczas logowania o podanie identyfikatora oraz hasła do konta bankowego. Jeśli aplikacja prosi o podane wyżej dane należy przeskanować smartfon programem antywirusowym, zmienić hasło do konta oraz PIN do aplikacji mobilnej.

Źródło tekstu: mBank     

Dodaj do:

Tagi: mbank | wirus

w sumie: 99
  • 0

    80.  2017-09-07 10:04:21

    @Wlo mogę cb zapewnić że nie mam żadnych długów także teraz trochy przesadziłeś ja się dziwię że jeszcze do tej pory bana nie masz
    @70 zadzwonić zadzwonię ale do placówki oddalonej ode mnie o 100 km jechał znowu nie będę bo tak chce parabank, doszło do pomyłki i tyle mają moje dokumenty to niech działają

  • 0

    81.  2017-09-07 11:18:40

    Patrax - nie do Ciebie to tak naprawdę było a do mojego stałego interlokutora ;-)
    Ale mimo wszystko - jakiś wrażliwy jesteś...

  • 0

    82. ~pabloki  2017-09-07 13:28:48  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    74 wlo w linkowanym regulaminie mbanku wskazałem punkt mówiący że bank nie musi w określonym przypadku informowac o podstawie blokady. widać jak czytasz, bez zaangażowania , bez zrozumienia i tylko to co Cb interesuje. ta blokada dowodzi tego że ten bank dba o bezpieczeństwo klienta.

    80 w przypadku błednie zrobionego skanu niestety nalezy powtórzyć ... wiec raczej będziesz musiał sie udać. zadzwon na infolinie najpierw bo placówka nie jest od tego .

  • 0

    83. ~  2017-09-07 14:12:10  host: 159-205-157-182.adsl.inetia.pl

    @pabloki "bank nie musi w określonym przypadku informowac o podstawie blokady." - ty jestes jakis uposledzony czy po prostu masz 17-20 lat? Bank ma blokowac MOJE pieniadze z czapy, gdy ma na to ochote, a takie lemingi jak ty uwazaja, ze to OK? Idz dzieciaku dorosnac, moze za 20 lat bedziesz mogl dyskutowac o takich sprawach.

  • 0

    84. ~pabloki  2017-09-07 15:01:39  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    83 pieniądze co do zasady nie sa twoje a emitenta. na pewno o tym nie widziałeś. zaskoczony jesteś co nie? chodziło mi o to że klient w określonym przypadku na podst regulaminu może nie być poinformowany o blokadzie i jeśli NIE zapyta o podstawe blokady to bank mu nie musi w takim przypadku sam z siebie mówić. bank może zablokowac środki gdy sa ku temu przesłanki, nie może ot tak bo tak. mam nadzieje że teraz zrozumiałeś.

  • 0

    85.  2017-09-07 15:03:06

    82 - nigdzie w regulaminach nie jest napisane, ze bank nie ma obowiązku. A jeśli nie ma, to nie może odmawiać. Poza tym jest ustawa - Prawo bankowe. Klient ma prawo wiedzieć co się dzieje z jego rachunkiem ZAWSZE. Są tam jakieś odrębne przepisy, które utajniają te operacje. No ale zdaje się o tym nie mówimy, bo gość raczej nie jest przestępcą - oburzał się nawet jak wspomniałem o fiskusie.

  • 0

    86.  2017-09-07 15:04:07

    84 - dlatego ja np. zapytałem o to czy podali punkt regulaminu ;-)

  • 0

    87.  2017-09-07 15:05:23

    A! Nie o punkt pozwalający na blokadę w ogóle a o konkretną przesłankę - bo wcześniej znowu nie zrozumiałeś kontekstu...

  • 0

    88. ~pabloki  2017-09-07 15:18:10  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    85 ja nie łapię czy Patrax informację o blokadzie sam ja stwierdził czy dostał że zablokowano . tak , informacja jest podawana jak zapytasz. a widzisz ... jednak " Są tam jakieś odrębne przepisy, które utajniają te operacje.". wystarczy by zapytał ale jak czytałem nie zapytał. a wystarczyło by jak pisalem zadzwonił na infolinie to on chce DO PLACÓWKI. to nie zasadne. jak widzisz wszystko jest przejrzyste wystarczy zapytać o powód. a co jeśli braki formalne wystąpiły w umowie rachunku?
    86 no właściwie to ja nie wiem w jaki sposób on sie dowiedział o blokadzie .

  • 0

    89.  2017-09-07 15:24:57

    @88 to już wyjaśniam. Blokadę sam stwierdziłem jak każdy bankomat zaczął odrzucać moją kartę i po zadzwonieniu na infolinię dowiedziałem się że mój rachunek jest zablokowany, ale na infolinii nie wiedzieli czemu. Dopiero w banku mi powiedzieli że jest to kwestia bezpieczeństwa i bank ma takie procedury i tylko tyle się dowiedziałem

  • 0

    90.  2017-09-07 15:45:31

    Patrax - czyjego bezpieczeństwa? W regulaminie podlinkowanym w 49 nie ma mowy o kwestiach "bezpieczeństwa" ;-)
    Jest o tym mowa ale tylko w odniesieniu do informowania o blokadzie. Tyle, że tu nasuwają się poważniejsze sprawy - siłą rzeczy. No i wtedy w banku także nie powinni podawać powodów.

  • 0

    91.  2017-09-07 15:53:46

    @wlo ale tak właśnie mi powiedziano

  • 0

    92. ~pabloki  2017-09-07 16:07:57  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    89 jeśli te środki nie sa np. wypłacone wczesniej z hazardu internetowego to znaczy że jets powazniejsza sprawa. ale skoro nie masz nic na sumieniu to pewnie zły skan dowodu. jedź do placówki i niech naprawią. wyjścia nie ma.
    90 bezpieczeństwa środków na rachunku a jet to tak opisane V, par 25.pkt3i4 to jest o bezpieczeństwie środków choć nie napisane wprost.

  • 0

    93.  2017-09-07 16:17:10

    @92 Te pieniądze nie są z żadnego hazardu. Mam na to potwierdzenia przelewów na drugim koncie bankowych. Dzwoniłem już na infolinię i powiedzieli że stopień rozpatrzenia wniosku już jest 40 % i nie ma żadnych uwag także dokumenty są prawidłowe. Gdyby były jakieś uwagi to by pisało , a więc wszystko jest w porządku tak mi powiedział konsultant i jutro już powinno zostać odblokowane ale jak to nie nastąpi to mam zadzwonić znowu

  • 0

    94. ~pabloki  2017-09-07 16:17:17  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    91 widzisz . nie poinformowano. przeczytaj dział V . pkt 5. http://tlp.is/erg nooo coś przeskrobałeś.

  • 0

    95. ~pabloki  2017-09-07 16:19:18  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    93 " jutro już powinno zostać odblokowane ale jak to nie nastąpi to mam zadzwonić znowu" a co mieli powiedzieć ?

  • 0

    96.  2017-09-07 16:38:59

    @95 coś sugerujesz? czy nie dowierzasz że twój ukochany mbank tak postępuję? dam ci przykład mojej znajomej która miała podobny przypadek. Też jej zablokowali wszystkie środki a powód był taki że wysłała za mały przelew w wysokości 2 zł, a co u mnie był za wysoki? weź w ogóle zastanów się co piszesz

  • 0

    97. ~pabloki  2017-09-07 16:53:46  host: user-188-33-136-26.play-internet.pl

    96 nic nie sugeruje. nic nie powiedzieli , nie wiedza czemu wszystko ok a konto dalej zablokowane. prosze zadzwonic jutro. taka spławka trochę. czemu mbank mój ulubiony? bo pisze opierajac sie na regulaminie?

  • 0

    98.  2017-09-07 17:31:55

    @97 w takim razie system bezpieczeństwa mbanku ma wadę a pracownicy chcąc uchronić się od krytyki mówią tylko że sprawa będzie rozwiązana ja w ten sposób to widzę bo na pewno nie chodzi o regulamin

  • 0

    99. ~wer  2017-09-13 11:02:33  host: host-79.173.33.43.tesatnet.pl

    @98 odblokowali?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-26-116.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.