Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Pełny raport o przenośności numerów w 2009 roku

Pełny raport o przenośności numerów w 2009 roku

WitekT 9 Stycznia 2010 10:10

0 0

W 2009 roku Polacy przenieśli 414 tys. numerów. Jak można się domyślić, "na plusie" jest jedynie P4 oraz niektórzy operatorzy wirtualni. Największy odpływ numerów zanotowała PTC - wynika z danych TELEPOLIS.PL.

Trzy czwarte numerów zostało przeniesione w II połowie roku. Za tak dużą dynamikę odpowiada znacznie przyspieszona i ułatwiona procedura. Od początku lipca przeniesienie numeru trwa tylko jeden dzień i jest darmowe. Promocję przenośności wspierała także dość szeroko zakrojona akcja reklamowa P4, zachęcająca do zmiany operatora z zachowaniem numeru.

Najlepiej z trójki największych operatorów poszło Centertelowi, który stracił w ujęciu netto dwa razy mniej numerów niż Polkomtel i prawie trzy razy mniej niż PTC. Ci operatorzy tracili klientów w dość liniowy sposób - procentowo praktycznie tyle samo w I i II półroczu.

Operator

1H09

2H09

2009

Polkomtel

-14 tys.

-62 tys.

-76 tys.

Centertel

-8 tys.

-30 tys.

-38 tys.

PTC

-26 tys.

-75 tys.

-101 tys.

P4

+48 tys.

+165 tys.

+213 tys.

Pozostali

> +1 tys.

+2 tys.

+2 tys.


Z P4 odeszło w ciągu roku około 7,5 tys. numerów, prawie wszystkie w II połowie. Jeżeli chodzi o numery przychodzące, to w porównaniu do I półrocza, w II półroczu jego udział w rynku wzrósł o 10 punktów procentowych, do 56%, w całym roku osiągając poziom trochę ponad 53%.




Za prawie 90% migracji w pozycji Pozostali odpowiada mBank mobile - głównie dzięki promocji ze stawką 0,19 zł dla przenoszących numer. W ujęciu netto zyskał dzięki niej ponad 2,5 tys. numerów (przy około 3 tys. numerów przychodzących). Poza Mobilkingiem, który netto stracił około 200 numerów, wszyscy pozostali operatorzy zanotowali wynik co najwyżej dwucyfrowy (na plusie bądź na minusie).

Numery odchodzące:

OUT (tys.)

1H09

Udział 1H09

2H09

Udział 2H09

2009

Udział 2009

Pol kom tel

34

32,4%

104

33,7%

138

33,3%

Cen tertel

32

30,5%

86

27,8%

114

28,5%

PTC

39

37,1%

109

35,3%

148

35,7%

P4

> 1

0%

8

2,6%

8

1,9%

Pozos tali

> 1

0%

2

0,6%

2

0,5%

Ra zem

105

-

309

-

414

-


Numery przychodzące:

IN (tys.)

1H09

Udział 1H09

2H09

Udział 2H09

2009

Udział 2009

Pol kom tel

20 19,0% 42 13,6% 62 15,0%

Cen tertel

24 22,9% 56 18,1% 80 19,3%

PTC

13 12,4% 34 11,0% 47 11,4%

P4

48 45,7% 173 56,0% 221 53,4%

Pozos tali

0 0% 4 1,3% 4 1,0%

Ra zem

105 - 309 - 414 -

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 163
  • 0

    144. ~daniel  2010-01-11 13:24:47  host: 77.222.244.28

    moim zdaniem przy tak duzym zblizeniu do siebie stawek za polaczenia. niedlugo o wyborze sieci beda decydowaly czynniki poza ofertowe. mam namysli cos takiego jak np. loteria teraz w orange, gdzie za aktywacje abonamentu czy prepaida dostaje sie kilkaset losow.

  • 0

    145. ~kokoszka  2010-01-11 13:28:47  host: dynamic-87-105-234-7.ssp.dialog.net.pl

    @138Pullo-a co lojalność ma tu do rzeczy? Liczy się ekonomia czyli pieniążki. Ja tam wolę wydawać mniej :D

  • 0

    146. ~os  2010-01-11 14:09:51  host: 188.33.203.44

    Widac jest kryzys i ludziska zaczyna oszczedzac ida tam gdzie jest taniej przy takich samych uslugach.

  • 0

    147. ~głos z wnętrza  2010-01-11 14:44:18  host: chello084010052195.chello.pl

    Zauważyłem, że wiele osób myśli, że prepaid jest niedochodowy i próbuje umniejszyć w ten sposób tą ofertę. Nic bardziej mylnego, to usługa w czystej postaci bez zbędnych kosztów telefonów, konta itd. A jeżeli się mylę, to dlaczego w tym segmencie jest największy bój o klienta? Abonament to stałe źródło dochodu i to jego zaleta, ale zysk jest niewielki odliczając wszystkie koszty. W ofercie na kartę jest dokładnie odwrotnie. Wracając do Play duże grono osób wybrało ofertę abonamentową przy zmianie numeru, Pozdrawiam. Pro Play

  • 0

    148.  2010-01-11 15:19:09

    @142 zachod od Odry? prosze bardzo - w Irlandii masz w vodafone 6 miesiecy na wykorzystanie srodkow, pozniej sa one blokowane do nastepnego doladowania. Podobnie jest w wielu europejskich sieciach.

  • 0

    150.  2010-01-11 15:29:09

    thonka-mam na myśli prepaidy z roczną ważnością konta i dłuższą.Nie łap za słówka.Bo to nie Play wymyślił.Ale chwała,że wprowadził:)

  • 0

    151. ~Stanisław Anioł  2010-01-11 16:47:33  host: apn-77-112-78-116.dynamic.gprs.plus.pl

    "przeniesienie numeru trwa tylko jeden dzień" To ciekawe, bo jak złożyłem wniosek w mbanku to kuriera ujrzałem dopiero po 15 dniach a po kolejnych 5 dniach przeniesiono numer. Jeden dzień - ktoś tu lubi żartować.

  • 0

    152. ~Gormar  2010-01-11 17:07:17  host: 217.96.62.235

    @151. Jeden dzień dotyczy jedynie osób, które podpisują dokumenty zlecające przeniesienie numeru w salonie operatora. Dla użytkowników wykonujących te czynności korespondencyjnie termin wynosi 7 dni. W moim przypadku mBank (a w zasadzie firma wynajęta przez nich: emFinanse) akurat w tym terminie się wyrobił. Po ilu dniach od złożenia zlecenia wysłali tobie informacje o wysyłce dokumentów kurierem? Może był problem z dotarciem do Ciebie? Ale możliwe jest też, że akurat byli nieco zawaleni robotą z MNP.

  • 0

    153. ~Stanisław Anioł  2010-01-11 17:51:49  host: apn-77-112-78-116.dynamic.gprs.plus.pl

    @152: powiadomienie o kurierze przyszło gdzieś po około 10-11 dniach od rejestracji wniosku. Cztery dni później zjawił się kurier. 5 dni po kurierze dostałem info o przeniesieniu numeru. Ale w sumie to drobnostka. Ważniejsze jest to, że z przenosin jestem w 100% zadowolony - miało być tanio i jest (stawka 0,19zł/min). Wcześniej: abonament w orange.

  • 0

    154. ~  2010-01-11 18:27:23  host: 109.243.78.74

    [komentarz usunięty przed redakcję]

  • 0

    155.  2010-01-11 19:00:37

    To fakt do Play przechodziło i owszem trochę osób ale to ze wzg na bonus który dawał, wydzwonią i do szuflady. Play zdobywa głównie klientów pre, a Ci jak wiemy nie są stałym i pewnym źródłem dochodów operatora. Zaś bazę abonamentową Play ma słabą nawet bardzo w porównaniu do W3.

  • 0

    156. ~  2010-01-12 10:45:47  host: dgp134.neoplus.adsl.tpnet.pl

    strasznie dziwi mnie, że tyle osób zdecydowało się na odejście z PTC, przecież Tak Tak i Heyah na chwilę obecną mają bardzo mocne oferty, jeśli nawet nie powiedzieć że najlepsze. Jeszcze dziwniejsze jest to, że ludzie ciągną do playa, który dzwoniącym do niego wciąż każe sobie płacić więcej ...

  • 0

    157.  2010-01-12 16:35:39

    @156, wydaje mi się, że tego rodzaju dane to raczej dane o przepływie użytkowników. Wcześniej po prostu rezygnowali, teraz przenoszą numery. A z ostatnich zestawień kwartalnych wynika, że to właśnie PTC pozyskała najwięcej abonentów, do tego z całej w3 zanotowała znikomy, w stosunku do Orange czy Plusa, ubytek użytkowników prepaid, czyli Tak Taka i Heyah. Teraz podwójne doładowanie i HOT i Nowa Heyah to zdecydowanie najtańsze taryfy na rozmowy do wszystkich sieci.

  • 0

    158.  2010-01-12 21:26:36

    oho,a byłem przekonany że z plusa najwiecej odeszlo a tu masz... Era-Frajera :D

  • 0

    159. ~  2010-01-14 09:38:04  host: dgx84.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pablo w takim razie ja już zupełnie nie rozumiem tych raportów - raz tak, raz siak...

  • 0

    160. ~zrozumieć  2010-01-14 10:03:55  host: chaos.tpnet.pl

    @159. Ale czego tu nie rozumiesz? pablo_79 nieco się zagalopował w swoich sformułowania, ale przecież powyższe dane to nie są szacunki a twarde liczby mówiące o tym ile numerów zostało przeniesione do jakiej sieci. Moim zdaniem są one także wskaźnikiem trendów w przechodzeniu użytkowników do danych sieci, ale nie jest tak do końca, gdyż dane te zostały zachwiane przyznawanymi bonusami za przeniesienie numeru. To co pablo_79 miał na myśli to zapewne fakt, że dawniej przy zmianie sieci użytkownicy "porzucali" swoje stare numery wraz z kartą SIM i przez to nawet do roku czasu widnieli w statystykach poprzedniego operatora, gdyż nawet tyle może trwać wyłączenie karty SIM "na dobre". Teraz dzięki przenośności numerów zostanie to zjawisko (potencjalnie) ograniczone. Przykładowo w 2009 roku Play przybyło blisko 1mln aktywnych kart SIM w tym przeniosło własny numer 212tys użytkowników. Z tego można wnioskować, że przeszło do nich na 100% (czyli "likwidując" kartę u poprzedniego operatora) od 212tys do 1 mln użytkowników, ale nie wiele ponad to ;).

  • 0

    161.  2010-01-14 15:15:51

    Dokładnie to miałem na myśli, plus fakt, że segment "przenosin" numerów nie jest tożsamy z ogólnym ubytkiem/przyrostem użytkowników w sieci. Z tych zestawień wynika, że największe przetasowanie było w Erze, jeśli chodzi o numery przenoszone. Z ostatnich kwartalnych zestawień wynika również, że to Era zdobyła sumarycznie największą liczbę abonentów, a spośród w3 miała sumarycznie znikomy procent ubytku użytkowników w ofertach prepaid Tak Tak i Heyah.

  • 0

    162. ~A  2010-01-15 18:41:26  host: ilw243.internetdsl.tpnet.pl

    Oszukani Abonenci Play Łączcie się! AntyPlay.fun.to

  • 0

    163. ~Orange -> Heyah  2010-01-15 18:57:10  host: 77-253-36-4.adsl.inetia.pl

    Czy ktoś miał już doświadczenie z przeniesieniem numeru między tymi dwoma operatorami?

  • 0

    164. ~ppp  2010-01-17 19:59:24  host: public36080.xdsl.centertel.pl

    162 / widać konkurencja robi wszystko zeby zatrzymac odpływ klientow do Play.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.