Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Pełny raport o przenośności numerów po 3Q2016

Pełny raport o przenośności numerów po 3Q2016

WitekT 7 Października 2016 15:09

26 2

W III kwartale sieć zmieniło 445,7 tys. numerów, o 14% więcej niż w III kwartale zeszłego roku. Od początku roku sieć zmieniło już 1,241 mln, o 1,5% więcej niż w analogicznym okresie 2015. Spory ruch odnotowano w prepaidzie, do czego mogły się przyczynić bonusy za rejestrację.



Minimalnie poniżej kreski, bo o zaledwie 900 numerów, jest Orange, tradycyjnie już najlepszy w bilansie przenośności w kategorii "wszyscy poza P4". Od początku roku operator ten jest jednak prawie 35 tys. numerów "na plusie". Co ciekawe, to mniej niż Virgin Mobile, który ma 40 tys.

T-Mobile zanotował najlepszy kwartał od wielu lat, jeżeli chodzi o przyjęcia numerów. Znacznie gorzej jednak jest z oddaniami. Prezes Adam Sawicki mówił, że ten rok ma być zahamowaniem odejść, a przyszły pracą nad przyjęciami. Najwyraźniej w III kwartale jego pracownicy zrozumieli go na opak. A mówiąc zupełnie serio, z T-Mobile ucieka sporo prepaidów, bo i oferta jest słaba, szczególnie po zakończeniu promocji 10 GB po każdym doładowaniu za 25 zł. U "madżentowych" zmienił się szef oferty prepaid, któremu kibicujemy w przeprowadzaniu zmian.

Polkomtel najwyraźniej przespał okres wakacji, co już było widać w publikowanym przez TELEPOLIS.PL rankingu za lipiec i sierpień. Operator ten podwoił tegoroczny negatywny bilans w samym III kwartale.




Po słabym I półroczu świetny wynik zanotował P4, który znowu wybił się na poziom ponad 40% w udziale w przyjmowanych numerach, a w oddawanych ograniczył udział o prawie 2,5 p.p. Operator ten był mocny słabością Polkomtela i Orange w przyjmowaniu nowych. O tym, ile z tych numerów przechodziło do prepaida, dowiemy się po wynikach "fioletowych" za III kwartał.

(tys. w 3Q) Oddał Udział oddań Przyjął Udział przyjęć Bilans
P4 100,0 21,9% 192,1 42,1% +92,1
Orange 111,6 24,5% 110,7 24,3% -0,9
Polkomtel 103,1 22,6% 69,5 15,2% -33,6
T-Mobile 134,9 29,6% 60,6 13,3% -74,3
Pozostali 6,2 1,7% 22,9 6,6% +16,7

(tys. po 3Q) Oddał Udział oddań Przyjął Udział przyjęć Bilans
P4 279,3 22,5% 477,1 38,4% +197,8
Orange 301,4 24,3% 336,1 27,1% +34,7
Polkomtel 269,2 21,7% 206,6 16,6% -62,6
T-Mobile 375,4 30,2% 147,8 11,9% -227,6
Pozostali 15,9 1,3% 73,6 5,9% +57,7

Zmiana 3Q do 2Q Oddania Przyjęcia
P4 -2,43 p.p. +7,96 p.p.
Orange +0,32 p.p. -4,01 p.p.
Polkomtel +1,66 p.p. -3,58 p.p.
T-Mobile +0,32 p.p. -4,01 p.p.

Za gros wyników pozostałych operatorów w III kwartale odpowiada, do czego już można przywyknąć, Virgin Mobile ze świetnym (jak na MVNO) wynikiem 13,7 tys. przyjęć i 4,2 tys. oddań. To wszystko w gorączce rejestracji kart prepaid! W ujęciu netto na uwagę zasługuje jeszcze rezultat Premium Mobile (2,4 tys. na plusie) i Vikingów (tysiąc na plusie). Pozostali operatorzy zanotowali ruch na poziomie małych kilkuset numerów.

Patrząc na wyniki trzech kwartałów, Virgin Mobile miażdży konkurencję i działa jakby w innym wszechświecie. 40 tys. numerów "na plusie" w momencie, kiedy najbliższy konkurent (Mobile Vikings) ma zaledwie 1/10 tego wyniku. Oprócz tych dwóch operatorów, Premium Mobile ma 3,8 tys. numerów na plusie, Netia 2,8 tys., a FM Mobile 2,7 tys.

Zobacz: Pełny obraz polskiego rynku kart SIM po 2Q2016.

Źródło tekstu: wł     

w sumie: 124
  • 0

    107.  2016-10-10 13:57:54

    Dynamika MNP w t-mobile rośnie, a wszyscy mówią, że to nic nie warta oferta - jak to w końcu jest?

  • 0

    108. ~pabloki  2016-10-10 14:04:57  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    106 no to juz napisałem wyżej. dziadek, lepiej zajmij sie inteligentnymi licznikami bo zarzucałeś mi głupote a wyszło że to ja mam rację.

  • 0

    109.  2016-10-10 14:12:57

    108 - ja nic nie zarzucam ;-) Ja stwierdzam ;-) Bo tylko ktoś taki jak Ty może twierdzić, że usługodawca montuje liczniki, których wskazaniami może zdalnie sterować ;-)
    Co do różnic, to mnie osobiście nie dziwi, ze faktyczne zużycie różni się od prognozy... Widziałeś kiedyś prognozę, która się sprawdza?
    Tak więc wolę mieć zwykły licznik, gdzie odczytuje co 2 miesiące gość z "elektrowni", niż inteligentny, , w którym co pół roku płaci się za prognozę ;-) Nie masz się czym chwalić w tej sytuacji. Masz co najmniej "dziwnego" dostawcę energii ;-)

  • 0

    110.  2016-10-10 14:13:15

    108 - ja nic nie zarzucam ;-) Ja stwierdzam ;-) Bo tylko ktoś taki jak Ty może twierdzić, że usługodawca montuje liczniki, których wskazaniami może zdalnie sterować ;-)
    Co do różnic, to mnie osobiście nie dziwi, ze faktyczne zużycie różni się od prognozy... Widziałeś kiedyś prognozę, która się sprawdza?
    Tak więc wolę mieć zwykły licznik, gdzie odczytuje co 2 miesiące gość z "elektrowni", niż inteligentny, , w którym co pół roku płaci się za prognozę ;-) Nie masz się czym chwalić w tej sytuacji. Masz co najmniej "dziwnego" dostawcę energii ;-)

  • 0

    111.  2016-10-10 14:22:30

    No nie chyba tylko na pewno! Co tak mało kategorycznie? Z Twoich przemyśleń wynika, ze Plej powinien już więcej oddawać niż brać pewnie - przy tak spadającej dynamice?

  • 0

    112.  2016-10-10 16:15:23

    mam pytanie o Lajtmobile bo ono się nie pojawia w statystykach, czy tzn że to jest jakiś wewnętrzny brand?

  • -1

    113. ~JamCiOn  2016-10-10 20:05:36  host: apn-77-115-113-108.dynamic.gprs.plus.pl

    zauważyliście że aż 100.000 odeszło z Play ???
    szefostwo Play też nie, bo oferta nadal najgorsza

  • -1

    114. ~ola  2016-10-11 11:39:33  host: public-gprs384373.centertel.pl

    @113. ~JamCiOn - w play praktycznie na 1 odchodzącego masz 2 nowych.. wiec opłaca się interes... zauważ iż w abo nawet bez telefony jest średnio 2x drożej za to samo....

  • 0

    115. ~pabloki  2016-10-11 14:30:34  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    112 to jest marka telestrady . sprawdzisz to na stronach uke . szukaj pozycji telestrada . linkuje raport http://tlp.is/bep

  • 0

    116.  2016-10-12 13:25:37

    pabloki dzięki.
    a jest gdzieś zestawienie aktywnych kart tych wirtualnych opów?

  • 0

    117. ~bonobonobo  2016-10-14 20:58:54  host: user-94-254-147-135.play-internet.pl

    Jakość nie ilość

  • 0

    118. ~bonobonobo  2016-10-18 07:58:59  host: user-94-254-144-150.play-internet.pl

    T-Mobile jako pierwszy czyścił baze ze śmiecia a reszta udaje, że mają super miliony kart. Zenada.

  • 0

    119.  2016-10-18 08:11:28

    1188 - że co przepraszam?

  • 0

    120. ~bonobonobo  2016-10-18 18:53:28  host: user-94-254-145-66.play-internet.pl

    @119 - Bilans mnp chyba się liczy do bazy czy nie?

  • 0

    121.  2016-10-19 18:25:53

    120 - a w czym rzecz?
    Liczy się to co chce się wykazać. Np. Plus w ciągu 2016 r. najmniej kart oddał... Paranoja?

  • 0

    122. ~bonobonobo  2016-10-19 20:12:34  host: user-94-254-145-66.play-internet.pl

    @121 - jak wyłączą w marcu czy jakoś tak niezarejestrowane to wtedy można odpowiedzieć. Też chcesz żebym snuł wizje?

  • 0

    123.  2016-10-19 20:38:49

    122 - co Ty, za przeproszeniem, pieprzysz?
    Mi chodziło o Twoje głupie twierdzenie o tym, ze T-t-mobile jako pierwszy "czyścił bazę ze śmiecia".

  • 0

    124. ~4D  2016-10-19 20:58:38  host: apn-95-40-27-116.dynamic.gprs.plus.pl

    @118. Bzdurzysz!
    To nie T-Mobile, a Plus jako pierwszy w Polsce podszedł na poważnie do czyszczenia swojej bazy numerów z nieaktywnych kart SIM - podając ilość raportowanych usług przedpłaconych (prepaid) jako liczbę kart SIM, które w ciągu ostatnich 90 dni wykonały albo otrzymały połączenie, wysłały albo otrzymały SMS/MMS albo skorzystały z usług transmisji danych.

  • 0

    125. ~pabloki  2016-10-19 21:23:07  host: user-5-173-5-90.play-internet.pl

    118 pamiętam tez że był to plus który określi co to aktywna karta sim i tak raportował.
    124 tylko z drugiej strony plus wydłużył okres pasywny a sms plus może wysłac do takich nieaktywnych i już będzie sie liczyło jako aktywna.

  • 0

    126. ~jo  2016-11-07 19:52:46  host: 89-79-97-247.dynamic.chello.pl

    Tmobile traci klientów bo pozamykało lokale w większości miast a wciskanie ofert przez infolinie działa przeciwnie do założonego. Czarno-białe reklamy w dobie telewizji Ful hd to ciężka pomyłka. Najgorszy marketing brak pomysłu na biznes i paniczne wpatrywanie się w wyniki sprzedaży .

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-238-62.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.