Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Pełny obraz polskiego rynku kart SIM po 4Q2010

Pełny obraz polskiego rynku kart SIM po 4Q2010

WitekT 25 Lutego 2011 18:31

0 0

IV kwartał przyniósł rekordowy i dawno nienotowany w takiej wielkości przyrost bazy aktywnych kart SIM polskich operatorów. Jak nietrudno się domyśleć, najwięcej pozyskało P4, ale całkiem nieźle poszło też Centertelowi - wynika z danych i szacunków TELEPOLIS.PL.

761 tys. - tyle aktywnych kart SIM przybyło operatorom w IV kwartale. Największy w tym udział miało P4, który odpowiada za 2/3 nowych kart. Co ciekawe, "najmłodszy z największych" stopniowo poprawia swój split bazy i zwiększa udział kart abonamentowych w całej bazie.

Ogółem

Stan po 4Q10

Zmiana w 4Q10

Centertel

14,332 mln +191 tys.

Polkomtel

13,739 mln +41 tys.

PTC

13,259 mln -62 tys.

P4

5,163 mln +513 tys. *)

Pozostali

0,6602 mln +79 tys.

Razem

47,1532 mln 762 tys.
*) Szacunki TELEPOLIS.PL. P4 nie podawało oficjalnie swoich wyników za poszczególne kwartały, a podało za cały 2010 rok.

W IV kwartale PTC zanotowało stratę w abonamencie, co od wielu kwartałów było niespotykane u jakiegokolwiek operatora - telekomowi ubyło 18 tys. kart postpaid. Biuro prasowe PTC odmówiło nam komentarza w tej sprawie. Biorąc jednak pod uwagę fakt wprowadzenia promocji z dodatkowymi pakietami minut do wszystkich operatorów, a nie tylko tych największych, można wnioskować, że naliczanie ponad abonament za rozmowy z Play i Cyfrowym Polsatem mogło być powodem odejść klientów.

Całkiem dobrze radzi sobie Centertel, który z trójki największych operatorów najbardziej powiększył swoją bazę klientów abonamentowych. W poprzednim kwartale był drugi, za PTC.

Postpaid

Stan po 4Q10

Zmiana w 4Q10

Polkomtel

7,482 mln +31 tys.

Centertel

6,957 mln +128 tys.

PTC

6,796 mln -18 tys.

P4

2,238 mln +258 tys. *)

Razem

23,473 mln +399 tys.
*) Szacunki TELEPOLIS.PL. P4 nie podawało oficjalnie swoich wyników za poszczególne kwartały, a podało za cały 2010 rok.

Jedynym telekomem, który w segmencie prepaid stracił w IV kwartale, była PTC. Pod względem sumarycznej wielkości od dłuższego czasu prowadzi Centertel, a w przyrostach P4. Z szacunków TELEPOLIS.PL wynika, że w segmencie prepaid P4 ma już udział na poziomie ponad 12%.




Wydaje się, że przede wszystkim ci dwaj wyżej wspomniani operatorzy mają najciekawsze oferty dla swoich klientów. Polkomtel śpi snem zimowym, a PTC - poza pakietem 100 MB transmisji - niewiele zmienia w swoich ofertach. Ten ostatni był też jedynym operatorem, który w związku ze wzrostem stawki VAT od początku 2011 roku, podwyższył ceny w prepaidzie.

Prepaid

Stan po 4Q10

Zmiana w 4Q10

Centertel

7,375 mln +63 tys.

Polkomtel

6,257 mln +10 tys.

PTC

6,463 mln -44 tys.

P4

2,925 mln +255 tys. *)

Pozostali

0,6602 mln **) +79 tys. **)

Razem

23,6272 mln +310 tys.
*) Szacunki TELEPOLIS.PL. P4 nie podawało oficjalnie swoich wyników za poszczególne kwartały, a podało za cały 2010 rok.
**) Mimo, że niektórzy operatorzy MVNO i mali infrastrukturalni świadczą usługi abonamentowe, to w związku z problemami z pozyskaniem od nich danych, wszystkich zaliczono do segmentu prepaid. Obarczone jest to niewielkim błędem, bo ich udział w całym rynku sięga zaledwie 1,4%.

Pośród pozostałych operatorów infrastrukturalnych, 25 tys. aktywnych kart SIM ma Aero2 (świadczący usługi mobilnej transmisji danych dla Cyfrowego Polsatu) oraz około 100 tys. CenterNet, który obsługuje telefonię wRodzinie, która po przejściu na 1800 MHz z GSM na LTE działa wyłącznie w roamingu w PTC.

Z informacji i szacunków TELEPOLIS.PL wynika, że na koniec IV kwartału operatorzy wirtualni działający w sieci:
• Centertela - mieli 70 tys. kart (kilkaset działających na platformie MNI Mobile, kilka tysięcy w Inei współpracej z Telogic, reszta należąca do Astera),
• PTC - mieli około 150 tys. (w tym 95 tys. Cyfrowego Polsatu i około 50 tys. Mobilkinga),
• Polkomtela - mieli około 300 tys. (w tym po około 20 tys. Carrefour Mobile Mova i FreeM oraz po około 50-100 tys. mBank mobile i Gadu Air, a także kilkadziesiąt tysięcy Diallo),
• P4 - mieli kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy (biznesowe MVNO Netii oraz mobilnego dostępu do Internetu, także w Multimedii i Vectrze).

Pełny obraz rynku po III kwartale prezentowaliśmy w tej wiadomości.

[Aktualizacja 1.03.2011 15:00] Zaktualizowaliśmy dane Polkomtela w oparciu o wypowiedź prezesa telekomu Jarosława Bauca.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 115
  • 0

    98.  2011-02-27 21:58:06

    97. Zatem uważasz, że moje wyliczenia są błędne. Wolno Tobie. Trudno polemizować z kimś kto nie rozumie prostych działań matematycznych, które pokazują istotę zagadnienia i wyciągania kasy z kieszeni klientów W3.

  • 0

    99. ~  2011-02-27 22:00:45  host: p21-08.opera-mini.net

    Te wyliczanie procentów jest obraźliwe dla milionów osób, bo to jest sugestia że do play musi być odpowiednio drożej, bo jak jest wyższa stawka to ludzie będą krócej dzwonić. Więc może trzeba od razu najlepiej zrobić 1zł do play. To jest argument ludzi którzy szukają głupszych od siebie. Ja nie mam pojecia gdzie dzwonię, z małymi wyjątkami, a mój numer przykładowo wygląda jak infolinia w orange a nie play. Gdybym zaczął głosić że mam play to nic by się zmieniło. Klienci głównie prepaidów są okradani w biały dzień.

  • 0

    100.  2011-02-27 22:01:40

    97 I jeszcze jedno. Rozbawiłeś mnie. Praktycznie wszystko wyliczyłem, a Ty piszesz, że to teoria. Dla mnie W3 może robić i 500%. Oczywiście to ich prawo jako przedsiębiorcy. Punkt widzenia klienta jest jednak odmienny.

  • -2

    101. ~  2011-02-27 22:06:45  host: z14-16.opera-mini.net

    98, działania wykonałeś poprawnie ale wnioski nieprawidłowo nazwane. Nie rozpędzaj się z tymi personalnymi wycieczkami proszę. Zapoznaj sie z funkcjonowaniem firm, rozliczeniami. Nie mozna wymagac od firmy zeby na jeden towar stosowała mniejszą marże. Oczywiscie 80gr to przesada. Asymetria powinna zostac juz zniesiona i nie byloby juz problemu. Przy tej liczbie abonentow dadza sobie rade bez pomocy.

  • 0

    102. ~  2011-02-27 22:20:15  host: z14-16.opera-mini.net

    100, sytuacja wygla tak ze przy zastosowaniu 30procentowej marży powinni dac stawke okolo 51gr. Natomiast przy zalozeniu identycznego zysku kwotowego stawka bylaby na pozionie 49gr. Jak widac roznica niewielka a tak sie unosisz.

  • 0

    103. ~  2011-02-27 22:22:48  host: p21-08.opera-mini.net

    Ale nawet gdyby bawić się w głupie procenty,które nie są dobrym wyznacznikiem to wyjdzie że do reszty w3 marży jest 41procent a do play 80-100 !!!

  • 0

    104. ~  2011-02-27 22:46:06  host: z14-16.opera-mini.net

    103, masz racje. Obliczalem od kwot koncowych ;) Nie zmienia to faktu, ze 50gr/min jest uczciwa stawka jesli asymetria musi byc zachowana

  • 0

    105. ~  2011-02-27 22:56:14  host: dcx54.neoplus.adsl.tpnet.pl

    104. I tu wreszcie pełna zgoda. 50 gr to uczciwa stawka. A gdyby to liczyć Twoimi założeniami o stałej marży to nie powinna być wyższa niż 57gr.

  • 2

    106. ~*znawca*  2011-02-27 23:15:20  host: chaos.tpnet.pl

    @101-105. Cieszę się, że wreszcie się pogodziliście, ale całą dyskusję rozpoczął ten kto napisał opinię #84. Twierdząc, że W3 zarabia jedynie 20% więcej na połączeniach do Play niż między sobą, popełnił gafę. Jeżeli nawet weźmiemy pod uwagę różnicę w marży, czyli jak się komuś wydawało 30% i 50%, a tak naprawdę 41% i 80-100% jak zostało podane w opinii #103, to jedna wartość jest o 66% większa od drugiej. 20% to jedynie różnica. Poza tym jak ktoś powie, że on na sprzedaży samochodu zarobił 30% a ktoś inny powie, że on nawet 50% to kto zarobił więcej? Bez podania kwoty nic nie wiadomo. A mogło być tak, że pierwsza osoba sprzedała samochód za 100 tysięcy, a druga za 10 tysięcy :). Dlatego jak liczymy kto więcej zarobił to posługujmy się kwotami a nie procentami, gdyż inne rozwiązanie nie ma sensu.

  • -2

    107. ~idiota  2011-02-27 23:18:52  host: z03-04.opera-mini.net

    Ja mam Simplusa i jestem bardzo zadowolony. Najniższe ceny w Polsce, oferta kompletna i wychodząca naprzeciw oczekiwaniu klientów. Jeśli macie problem z zawyżonymi cenami w Play, Orange czy Erze to czym prędzej radzę przejść do Simplusa. W 24h każdy użytkownik innej sieci, bez dodatków kosztów, może dokonać jedynego, słusznego wyboru.

  • 0

    108. ~  2011-02-28 01:00:40  host: z27-12.opera-mini.net

    107 według mnie Sami Swoi jest lepszą oferta, jak szaleć do szaleć, chyba że masz na myśli Simplusa z taryfa team7 to jednak jest lepsza od SS.

  • 0

    109. ~  2011-02-28 06:01:54  host: z14-16.opera-mini.net

    znawca, ale ja od początku pisałem ze około 50gr to uczciwa stawka. Zgadzam sie tez od początku, ze 80gr to zbyt duzo. Uwazam ze obecnie asymetria powoduje wiecej szkody dla abonentow i zastuj na rynku mvno. P4 nie jest potrzebne juz takie wsparcie. Pozatym to dotyczy tylko prepaid w3, bo w postpaid dotują takie połączenia. Co do tego jak marże powinno sie ustalac, to mamy różne opinie. Rynek zweryfikuje.

  • 1

    110. ~  2011-02-28 06:57:35  host: p20-02.opera-mini.net

    Ta asymetria cały czas jest z pożytkiem dla klientów, jakbyście to kiedyś powiedzieli o dzisiejszych cenach "rozdają chleb za darmo", jak ktoś płaci 75gr to może zmienić sieć

  • 2

    111. ~  2011-02-28 08:20:05  host: ip-89.171.233.98.dsl.crowley.pl

    Widać w3 chce procentowo tyle zarabiać na połączeniach do p4 ile zarabia p4 na asymetrii ;) Co do cen usług i samego rynku, to migracji masowej nie ma, co świadczyć może o nadal małej świadomości użytkowników, bądź o zadowoleniu nawet z tak drogich ofert.

  • 0

    113. ~mario  2011-02-28 09:40:37  host: user-46-112-21-136.play-internet.pl

    plus musi zdecydowac czy taryfa ;twoj profil; jest atrakcyjna,przejrzysta. w orange na karte jest 30gr a w simplus 60gr.nie bez powodu wybierają orange.

  • 0

    114. ~  2011-02-28 09:42:43  host: public-gprs54110.centertel.pl

    101: "Asymetria powinna zostac juz zniesiona i nie byloby juz problemu." przeciez pisalem juz wyzej pod 80 - "nie badz naiwny, ze w3 zmieni ci cennik do p4 w trakcie umowy a pewnie jeszcze ze 3 miesiace beda mieli stare stawki w nowych abo. Jelenie juz sie przyzwyczaily to trzeba ich golic." temat zamykam ;)

  • 0

    115. ~dips  2011-02-28 12:20:23  host: dpp67.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @114 żaden operator nie zmienia stawek w ciągu trwania umowy, Play także. Poza tym teza, że w3 ciągnie od klientów ile wlezie jest naciągana. Jeżeli jesteś w Orange i Twoi bliscy także to masz w abo wieczory i weekendy za darmo, w Erze sieć rodzinną, w Plusie bezlik rozmów itd. Kwestia wybrania odpowiedniej sieci, do której najwięcej dzwonisz i Play wcale nie musi okazać się najtańszy.

  • 2

    116. ~  2011-02-28 12:36:19  host: v08-16.opera-mini.net

    $115. W3 doi swoich klientów na rozmowach do P4.Rozmowy sieciowe powinny być w każdej sieci bardzo tanie, bo nie ma tu MTRu. Nikt tu nie twierdzi, że Play jest w każdym przypadku najtańszy.

  • 0

    117. ~idiota  2011-03-02 01:55:43  host: z26-11.opera-mini.net

    Okazuje się jednak, że moje podejrzania co do ilości klientów Polkomtela, okazały się słuszne. Dane statystyczne Plusa są o kilkaset tysięcy niedoszacowane. Mnie to nie dziwi. Niskie ceny w standardzie, dużo pakietów dodatkowych, dzięki którym możemy ograniczyć wydatki, a także to czego nie ma u innych, czyli długoterminowe promocje. To wszystko sprawia, że oferty Plusa, zwłaszcza w prepaid, są poza zasięgiem rywali. Nie od dziś wiadomo, że infrastruktura Polkomtela jest najlepsza. Jakość połączeń w Play stoi na żenująco niskim poziomie (sam sygnał połączenia jest nawet inny), w Orange i Erze to zależy, jak w ruletce czy wypadnie czerwone czy czarne. Mało tego, w Plusie mogę zapewnić, że nigdy nie ma miejsca sytucja, w której ktoś do nas dzwoni co chwila bez skutku, otrzymując za każdym razem wiadomość, że abonent jest już w zasięgu. W Play bardzo często się to dzieje. Same ceny dla przeciętnego użytkownika są mniej istotne, ale także i tu są duże różnice. W Simplusie mam najniższe ceny, nigdy nie zgłaszałem usterek do BOKu, 100% zadowolenia.

  • 0

    118. ~  2011-03-02 05:27:43  host: z30-07.opera-mini.net

    UWARZAM RZE 117 opisał sytuacje bardzo trafnie. Widac Plus jest naprawde dobrym wyborem dla osób, które cenią sobie wysoką jakość i niskie ceny. W Play pracują dzieciaki w krótkich spodenkach, którzy nie umieją wyciągać wniosków. Dlatego tam stale coś nie działa. Plus ma świetne wyniki finansowe i stale powiększa baze abonentów. Brawo

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.