DAJ CYNK

PCK rezygnuje z charytatywnych SMS-ów. Pod naciskiem operatorów

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Polski Czerwony Krzyż zawiadomił w oświadczeniu, że w 2014 roku nie będzie zbierał środków za pomocą charytatywnego numeru SMS. To konsekwencja żądań operatorów sieci komórkowych, którzy decyzję o utrzymaniu charytatywnego SMS-a uzależniają od realizowania przez organizację kampanii telewizyjnej.

Polski Czerwony Krzyż zawiadomił w oświadczeniu, że w 2014 roku nie będzie zbierał środków za pomocą charytatywnego numeru SMS. To konsekwencja żądań operatorów sieci komórkowych, którzy decyzję o utrzymaniu charytatywnego SMS-a uzależniają od realizowania przez organizację kampanii telewizyjnej.

Od 2009 roku dzięki SMS-owi Polski Czerwony Krzyż pozyskiwał środki na sfinansowanie m.in. programu Godne Dzieciństwo, którego celem jest kompleksowa pomoc potrzebującym dzieciom w Polsce. Przez 5 lat dzięki SMS-om PCK zebrał ponad 180 tys. zł na rzecz potrzebujących dzieci. SMS pomagał nam również w zbiórce dedykowanej osobom poszkodowanym przez powódź w 2010 r. W ciągu kilku miesięcy zebrano wtedy 1 420 314 zł.

Z dużym smutkiem i zdumieniem przyjęliśmy informacje od operatorów sieci komórkowych o nie przedłużeniu umowy z PCK na rok 2014. W uzasadnieniu swojej decyzji operatorzy podali fakt, że w 2013 roku zebraliśmy małe środki (do grudnia ok. 27 000 zł) - czytamy w oświadczeniu PCK.

Operatorzy sieci komórkowych swoją decyzję argumentowali także brakiem reklam w stacjach telewizyjnych. PCK nie widzi powodu ponoszenia wysokich kosztów produkcji i emisji takich spotów.

Operatorzy zapytani o sprawę przez Rzeczpospolitą wskazują odpowiednią promocję jako jeden z warunków umowy. Wpływy PCK z SMS-ów były ostatnimi czasy niższe niż koszty utrzymania numeru - ciągu ostatnich miesięcy klienci Orange przekazali kilkaset złotych, podczas gdy inne organizacje zbierają po kilkadziesiąt tysięcy złotych. Plus i T-Mobile narzekają na małą efektywność, w Play bywa, że PCK zbiera tylko 80 zł miesięcznie.

Zgodnie z dotychczasową umową z operatorami, Polski Czerwony Krzyż zobowiązany jest do eksponowania logotypów operatorów sieci komórkowych za każdym razem, gdy wymieniany jest dedykowany PCK numer SMS-a. PCK liczy na ponowne rozpatrzenie prośby i dalszą współpracę.

Na prośbę odpowiedział na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play:

Nie żądamy reklam telewizyjnych, ale szanowni państwo z PCK, zróbcie coś, żeby ludzie zaczęli korzystać z tego numeru i wysyłali tam SMSy. Ten numer jest dla Was zarezerwowany. W każdej chwili kiedy przyjdziecie do nas z jakimkolwiek pomysłem na efektywne wykorzystanie tego numeru na pewno Wam z radością pomożemy.

Aby wspomóc PCK kwotą 3,66 zł, należy wysłać SMS-a o treści POMAGAM pod numer 7364 (koszt 3,66 zł z VAT). Numer ten działa tylko do końca 2013 roku.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PCK, Rzeczpospolita, wł

Tagi: pck