Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości PayU: Za kilka lat co szósta płatność w sklepie za pomocą smartfonu lub tabletu [wideo]

PayU: Za kilka lat co szósta płatność w sklepie za pomocą smartfonu lub tabletu [wideo]

LuiN 14 Listopada 2013 09:05

5 0

Handel elektroniczny stanowi kilka procent ogółu sprzedaży detalicznej w Polsce i rozwija się najszybciej w Europie. W ciągu najbliższych lat dogonimy kraje zachodnioeuropejskie, gdzie odsetek ten wynosi kilkanaście proc. Coraz większa liczba kupujących w sieci przekonuje się także do płatności online - już przynajmniej połowa z nich płaci w ten sposób za zakupy. Szczególne znaczenie będą zyskiwać płatności mobilne. Do końca 2020 roku mogą one stać się popularniejsze od zwykłych płatności online. Aby tak się stało, muszą być proste i wygodne - analizuje PayU.

Widzimy wzrost udziału płatności internetowych w płatnościach w ogóle - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Emil Podlaszewski, PayU Group Product Director. Kiedy zaczynaliśmy, kupujący w internecie preferowali płatność gotówką przy odbiorze. Ta grupa jest nadal duża, jednak systematycznie rośnie liczba osób, które płacą wyłącznie przez internet, nie boją się tego, cenią sobie wygodę i szybkość.

Szybki postęp technologiczny powoduje, że na rynku płatności internetowych cały czas pojawiają się nowi gracze i przede wszystkim nowi użytkownicy - wyposażeni w smartfony i tablety. Bez względu na szerokość geograficzną można więc przewidywać, że urządzenia mobilne (smartfony i tablety) będą kształtować nowy model biznesowy także w tym obszarze.

Obecnie udział smartfonów i tabletów w globalnym rynku urządzeń łączących się z internetem wynosi 65%, a w ciągu czterech lat ma wzrosnąć do 70% - wynika z raportu Digital Trends 2013 firmy doradczej Deloitte, przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU i zaprezentowanego podczas konferencji e-nnovation. Liczba smartfonów znajdujących się w rękach polskich użytkowników osiągnie na koniec bieżącego roku 8 mln, co oznacza wzrost o 2 mln w porównaniu do roku 2012.

Rozwój rynku urządzeń mobilnych ma kluczowe znaczenie dla popularyzacji płatności dokonywanych za ich pomocą. Jak wynika z danych firmy analitycznej Gartner, w zeszłym roku 212 mln osób na świecie dokonywało płatności mobilnych (wobec 70 mln w 2009 roku). Na koniec 2015 r. liczba ta zwiększy się do 384 mln. Globalna wartość takich płatności za dwa lata osiągnie 472 mld dolarów (wobec 26 mld w 2009 roku). Pięć lat później płatności mobilne mają być już bardziej popularne niż płatności, których dokonuje się za pośrednictwem komputera.




Płatność jest kluczowym etapem procesu zakupowego. To od łatwości jej wykonania często zależy, czy transakcja zostanie sfinalizowana, a tym samym wzrośnie sprzedaż. Prawdziwe kupowanie przez telefon będzie możliwe dzięki płatnościom wygodnym do wykonania na klikucalowych ekranach. PayU koncentruje się więc w swojej działalności na upraszczaniu i skracaniu płatności.

Pracujemy z Allegro i innymi naszymi partnerami, w tym także z bankami, nad tym, żeby usprawniać proces płatności. On już teraz jest dobry i wygodny, ale ciągle myślimy, co jeszcze możemy zmienić, żeby go skrócić - wyjaśnia Emil Podlaszewski.



W polskim handlu elektronicznym usprawnienia wymagają m.in. e-przelewy - chodzi o ograniczenie liczby kroków użytkownika po zalogowaniu się do systemu. Innym wyzwaniem jest skrócenie czasu oczekiwania klienta na przyznanie mu pożyczki online, oczywiście pod warunkiem, że posiada on pozytywną historię kredytową. Instytucje płatnicze dążą do tego, by docelowo każdy klient mógł za swoje zakupy zapłacić jednym kliknięciem, bez dodatkowych formalności.

Takie rozwiązania są już dostępne na świecie, my w Polsce również je rozwijamy, by mogli z nich korzystać wszyscy użytkownicy, a nie tylko klienci wybranych sklepów. Oczywiście wszystko musi się odbyć na życzenie użytkownika, i przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa - podkreśla Emil Podlaszewski z PayU.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: emil podlaszewski | payu

w sumie: 10
  • 0

    1. ~adi  2013-11-14 09:51:08  host: 078088213150.walbrzych.vectranet.pl

    moim zdaniem platnosc komorka czy tabletem to niewypał. ile czasu potrzebuje aby zaplacic karta a ile komorka?? wygodne to w ogole nie jest a o bezpieczenstwienie wspomne

  • 0

    2. ~  2013-11-14 09:57:55  host: abxm53.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1. Niekoniecznie Korzystając z orange wystarczy zbliżyć telefon do czytnika i już.

  • 0

    3. ~r  2013-11-14 10:13:08  host: public-gprs657582.centertel.pl

    A ile to kilka? Tak do 9-ciu?

  • 0

    4. ~Waciak  2013-11-14 10:52:10  host: 212-160-75-162.smsiarkowiec.pl

    To chyba PayU do spółki z Allegro będą musieli sporo pracy włożyć w poprawę działania serwisu aby obroty wzrosły. Nie tak dawno skorzystałem z duetu "koszyka" z Allegro i "Płacę z Inteligo" od PayU. Cudowny koszyk rozmnożył się, co zobaczyłem już po opłaceniu zakupów (opłata wygenerowana zgodnie z moimi zakupami a nie koszykowymi). Wyjaśniłem sprawę sprzedawcy i zrozumiał to. Później gdy wystąpił o zwrot prowizji dopasowując z możliwych do wyboru uzasadnień informację, że nie zapłaciłem. Dostałem opierdol od Eli B. z Allegro, że odrzuciłem powód a powinienem przytaknąć i byłoby ok. Za ich błąd miałem dostać "ostrzeżenie"?! Cyrk na kółkach.

  • 0

    5. ~  2013-11-14 11:09:18  host: 77-254-90-127.adsl.inetia.pl

    @4 - szkoda bajtów na serwerze na opisywanie cyrków z Alledrogo i ich przydupasami PayU, z których korzysta się bo nie ma wyjścia.

  • 0

    6. ~  2013-11-14 13:31:58  host: 193.201.36.34

    NIE MA TO JAK KONKRET: "stanowi kilka procent", "rozwija się najszybciej", "w ciągu najbliższych lat", "odsetek ten wynosi kilkanaście proc", "przynajmniej połowa z nich", "ta grupa jest nadal duża", "systematycznie rośnie liczba osób"

  • 0

    7. ~Pionek  2013-11-14 14:29:10  host: apn-46-169-64-219.dynamic.gprs.plus.pl

    Payu i allegro to niepowazne firmy. Karta kredytowa place w calej sieci bez problemu a jedynie payu mi ciagle anuluje wplaty we wzgledow bezpieczenstwa hahaha. A o tym co tu napisali to smiac mi sie chce. Sorry ale nie trzeba miec duzo inteligencji aby wiedziec ze w przeciagu kilku lat napewno o kilka % to sie powiększy ale niestety ludzie za bardzo sa przyzwyczajeni do kart a nie do chwalenia sie telefonem przy kasie za kazdym razem. Do tego musisz miec polaczenie z siecia badz z wifi w sklepie co wymaga czasu aby sie polaczyc. Sorry ale dla mnie to jest porazka

  • 0

    8. ~  2013-11-14 16:57:11  host: ip-78-30-86-39.free.aero2.net.pl

    Blisko dwa lata temu zgłosiłem do payu wyłudzenie płatności i do tej pory nic z tym nie zrobili.

  • 0

    9.  2013-11-14 21:05:28

    A mi PayU od dawna działa poprawnie, czasem długo czekam na zaksięgowanie płatności kartą ale bezpodstawne odrzucanie mi się nie zdarzyło.

  • 0

    10. ~  2013-11-14 21:22:19  host: 109241163184.warszawa.vectranet.pl

    A mi kiedyś przyblokowali płatność kartą, zadzwoniłem do PayU i grzecznie wytłumaczyli, że niektóre płatności wstrzymują jak im się dane wszystkie nie zgadzają i weryfikują ręcznie. Pani zapytała czy może zadać kilka dodatkowych pytań weryfikacyjnych i powiedziała, że przekaże do właściwego działu i kolejna płatność przeszła szybciutko (choć Pani powiedziała, że nie może tego zagwarantować). W sumie fajnie wiedzieć, że sprawdzają czy jakiś złodziej nie płaci moją kartą na Allegro

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-233-235.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.