Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Paschalis-Jakubowicz: Nie wszyscy potrzebują ofert nielimitowanych

Paschalis-Jakubowicz: Nie wszyscy potrzebują ofert nielimitowanych

Ł.D. 28 Kwietnia 2014 07:00

6 8

Taryfy no limit zajmą od 20% do 30% indywidualnego rynku komórkowego w Polsce - uważa Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor ds. rynku masowego w Orange. Hit poprzednich lat stracił nieco na rozmachu, co skłania operatorów do "podkręcania" marży na wciąż nośnym haśle taryf nielimitowanych, zawartości których abonenci tak znowu dokładnie nie sprawdzają. Zdaniem menedżera Orange skłania to niektórych graczy do nadużywania tej formuły.

Na rynku mobilnym ARPU wciąż się zmniejsza, co łatwo zobaczyć w raportach operatorów. Warto zwrócić uwagę, że presja cenowa spowodowała, że niektórzy z operatorów nie komunikują wprost i uczciwie. Mam na myśli tzw. taryfy nielimitowane, gdzie co rusz któryś z graczy eliminuje np. połączenia na numery stacjonarne czy SMS-y... przy niezmienionych cenach abonamentów. Wyjątkami są takie oferty, jak nasza marka nju mobile. Tam ceny mogą być niższe, bo jednocześnie poziom kosztów jest niższy m.in. dlatego, że nie ma subsydiów do telefonów. Wtedy marża pozostaje na rozsądnym poziomie i nie trzeba kombinować - mówi Michał Paschalis-Jakubowicz.

Według niego, taryfy nielimitowane powoli przestają być hitem mobilnego rynku, bo okazało się, że nie wszyscy ich potrzebują. Weszły na stałe w rynkowy pejzaż, ale z udziałem na poziomie najwyżej 1/3 rynku indywidualnego (choć ze znacznie wyższym udziałem w rynku biznesowym).

Dzięki nowym konstrukcjom ofert - i coraz większej zawartości pakietów - zdaniem Michała Paschalisa-Jakubowicza przychody z usług mobilnych przestają w Polsce spadać. Wojna cenowa zaczęła przysparzać kłopotów operatorom komunikującym tylko niskie ceny. Grupa Orange oparła się na taniej marce nju oraz na komplementarnej ofercie pod brandem Orange. Dzięki tej pierwszej zagospodarowuje segment rynku wrażliwy na cenę, dzięki tej drugiej adresuje segment klientów ceniących wygodę.

Według menedżera Orange, jakość usług mobilnych jest drugim, po cenie, elementem wyboru oferty i dlatego odgrywa coraz większą rolę w komunikacji rynkowej operatorów. Aby uniknąć negatywnych doświadczeń użytkowników, jej komunikowanie musi następować po modernizacji sieci.

TELKO.in: Nie wszyscy potrzebują ofert nielimitowanych.

Źródło tekstu: TELKO.in     

w sumie: 54
  • 0

    35.  2014-04-28 13:14:02

    Poza tym, jakby ich tak bardzo bolały, to by poprzestali na tych sprzed 3 lat zamiast dalej obniżać ich cenę.

  • 0

    36. ~Mike777  2014-04-28 13:21:15  host: user-5-173-250-17.play-internet.pl

    Szanować Playa Fresh bo takiej oferty nigdzie już nie ma.

  • 0

    37. ~Adam  2014-04-28 14:22:22  host: user-164-126-46-195.play-internet.pl

    A ja mam za 24 zł nielimitowane w sieci, nielimitowane na stacjonarne, 143 sms/mms i 400 min do pozostałych operatorów. i nie wykorzystuje tego. Umowa mi się kończy ale pozostaję dalej bo lepszej nie znajdę

  • 0

    38. ~pabloki  2014-04-28 14:25:06  host: 46.205.27.124.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    tak tak panie Paschalis klienci nie chcą no limit, klienci chcą tańszego no limit. ale pewnie wolałby pan by klienci wybierali abonamenty za 50 zł z 45 minutami a poza abonamentem wszędzie 2,95zł .

  • 0

    39. ~  2014-04-28 14:27:37  host: 62.244.130.54

    pabloki, nie przesadzaj. Czy no limit na komórki za 19zł uważasz, że jest drogą ofertą? Niektórym tutejszym czytelnikom, to jakby dać no limit za 10zł, to też po pół roku mówiliby, że powinno byc taniej.
    Jedyne co można poprawić w nju buzz, to dać lejek do pakietów MB a reszta jest ok.

  • 0

    40. ~dan7  2014-04-28 14:32:51  host: n16-09-07.opera-mini.net

    up. zgadzam się z tobą. No limit za 19zł to jest bardzo dobra oferta.

  • 0

    41.  2014-04-28 14:37:25

    Ustawiłem nolimit wszystkim w firmie i rodzinie, czy mało dzwonią, czy dużo, komfort niesamowity, oczywiście tylko prepaid, żeby dziecko gdzieś za granicę nie wydzwoniło kilkatysięcy, bo wtedy nolimit nie ratuje, a telefony kupuję od lat tylko i wyłącznie na "wolnym" rynku. Z innej strony - dlaczego takie dyrdymały opowiadają tylko znaFcy z orange, najpierw Witucki, potem Muszyński, teraz Michał Paschalis-Jakubowicz.

  • 0

    42. ~pabloki  2014-04-28 14:52:31  host: 46.205.27.124.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @39 nie nie i tak tak, jestem za a nawet przeciw. no limit bez stacjonarnych odpada,ponieważ patrze na całość rynku a nie na okrojone potrzeby co niektórych bo to zaburza ocene. zgadzam się że 19 no limit to bdb oferta ale niepełna to tak jakby patrzeć że ktoś ma znajomych tylko np. w play to wystarczy mu abonament za 9 zł z NO LIMIT ale w sieci. Wtedy dumnie można mówić" a ja mam no limit za 9zł eee ty masz drogo bo aż 19 eeee nie kupuje tego za drogo".
    Mój no limit jest za 40 zł ale myśle że można zejść jeszcze z ceny.

  • 0

    43.  2014-04-28 16:57:26

    Sralis-... ;) Anyway, tak się właśnie uzasadnia nie zapełnienie planu sprzedażowego i zapewnienia rentowności marce ;) Choć oczywiście się zgodzę - nie wszyscy potrzebują no-limitu. Heej, niektórzy tylko odbierają telefony, a sami nie dzwonią - więc ok, przecież tak też można. Np. taki Virgin jest jedną z lepszych ofert dla rzadko dzwoniących, ale nie jedyną.

  • 0

    44.  2014-04-28 17:06:17

    Mydlą oczy ludziom tymi nielimitowanymi, a tym czasem po cichu zabierają lejki, robią bezpieczny internet, który jest drogi jak diabli, albo podrażają pakiety netu. Coraz więcej smartfonów i tabletów w sieci, coraz mniej się rozmawia, coraz szybciej rozładowują się akumulatory. Nielimitowane rozmowy to rzeczywiście piękny marketing. Prawda jest taka, że jeśli dobrze wybrałeś sobie ofertę, to wystarczą ci nielimitowane po sieci. Pomijam tu biznes, ale tak jest w większości ofert indywidualnych gdzie dzwoni się najczęściej do 5-10 numerów.

  • 0

    45. ~mikusia  2014-04-28 17:12:14  host: 89-73-224-210.dynamic.chello.pl

    Oczywiście, że oferty "no limit" nie wszyscy potrzebują. Bo to wszystko zależy jak korzystamy z telefonu. Ale ja jednak wolę wydać 30 zł miesięcznie i mieć u swojego operatora (Plus) KOMFORT korzystania z połączeń, SMS i MMS do wszystkich sieci komórkowych bez obawy o koszty.

  • 0

    47.  2014-04-28 17:31:13

    #45: Daj znać, jak z BUKiem poszło ;) I na ile masz umowę ;)

  • 0

    48. ~  2014-04-28 17:36:02  host: 89-65-159-68.dynamic.chello.pl

    45, mikusia, jeżeli jesteś w Plusie, to oczywiście, że można otrzymać no limit na komórki +smsy za 29zł i chyba już z tego skorzystałaś :) Stacjonarne 7zl ale pierwsze 3 miesiące gratis, umowa na 18miesięcy, tak? :)
    nju jest dobre dla tych, którzy nie lubią długoterminowych umów

  • 0

    49.  2014-04-28 18:14:22

    słoneczny - mówiłem to już kilka ładnych lat temu ;-) Nie że mydlą oczy, tylko że ludzie dzwonią nie na miliony numerów w sieci tylko na kilka co najwyżej kilkanaście z czego w większości właśnie w sieci ;-)

  • 0

    50. ~  2014-04-28 18:59:55  host: ip-93-154-225-44.free.aero2.net.pl

    pan Paskalski odkrył ameryke...

  • 0

    51. ~  2014-04-28 21:04:44  host: aazt253.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Internet jest drogi.

  • 0

    52. ~Orange_To_Dziadostwo  2014-04-28 22:31:08  host: 213.158.216.78.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    kolejny młodzieniaszek na jakimś dyrektorskim stołku, który się lansuje...

  • 0

    53. ~Orange_To_Dziadostwo  2014-04-28 22:36:17  host: 213.158.216.78.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    cyt. "Dzięki tej pierwszej zagospodarowuje segment rynku wrażliwy na cenę, dzięki tej drugiej adresuje segment klientów ceniących wygodę. " PYTANIE OD TEJ DRUGIEJ GRUPY: Szefuniu, a gdzież to jest ta wygoda??!! (w oczekiwaniu na konsultanta studenta 20min na słuchawce?)

  • 1

    54. ~  2014-04-28 23:23:12  host: aanm134.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @32 Bez przesady. Nie każdy kto mało dzwoni ugania się za batonami, nakrętkami czy pstryka doładowania po 5 zł i 20 razy dziennie sprawdza stan konta. Ja mało dzwonię, po 7 latach zrezygnowałam z abo, mam RWK na karcie, wpłacone na konto na cały rok (skorzystałam na podwójnym doładowaniu, wpłaciłam połowę rocznej kwoty), wykupione pakiety na minuty i sms-y (odnawiają się co miesiąc, nie muszę pilnować terminów), internetu nie potrzebuję i mam tzw. święty spokój na rok, a stanem mojego konta zainteresuję się dopiero w marcu 2015.

  • 0

    55.  2014-04-29 23:55:45

    Był tu kiedyś nius, że klienci francuskich telekomów nie wydzwaniają połowy minut w abonamentach. W Polsce pewnie jest podobnie. Nie sądzę, że ludzie masowo ogarnęła mania dzwonienia w ciągu kilku lat, jak jeszcze 3 lata temu wydzwonić może 300 minut w miesiącu. Co to znaczy dziś mało dzwonić? Dla mnie 150 - 200 minut to wcale nie jest tak mało.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-112-64.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z publicznych hotspotów?

Inicjatywa publicznych hotspotów WiFi4EU zyskała poparcie

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet