DAJ CYNK

Paraliż europejskiego Internetu

LuiN

Wydarzenia

Od rana trwa globalna awaria znacznej części stron internetowych. Powodem niedostępność 3 z 5 serwerowni OVH.



Od rana trwa globalna awaria znacznej części stron internetowych. Powodem niedostępność 3 z 5 serwerowni OVH.

OVH to jedna z największych firm hostingowych na świecie, od której sprawności zależy dostępność tysięcy stron internetowych. Przed południem nie można było się dostać na takie serwisy jak kwejk.pl, JakDojade.pl, WitrtualneMedia, legia.net czy pkp.pl i wiele innych właśnie z powodu awarii OVH.

Ta niestety była poważna. O 7 rano padło zasilanie w centrum danych w Strasburgu, a pomocnicze generatory nie wystartowały. Na to nałożyła się awaria części sieci szkieletowej i odcięte zostały dodatkowo centra w Wielkiej Brytanii i Francji. Spośród działających zostało tylko to warszawskie i ulokowane w Kanadzie.

O ile Azja czy obie Ameryki nie są aż tak zależne od OVH, to nastąpił paraliż praktycznie całej Europy. W pozostałych częściach świata dominują chmury Google'a, Microsoftu i Amazonu.

Oficjalny komunikat OVH:

Dziś rano miały miejsce dwa niezależne od siebie incydenty: pierwszy miał wpływ na francuskie centrum danych w Strasburgu (SBG), drugi dotknął usługi zlokalizowane w Roubaix na północy Francji (RBX). W centrum w Strasburgu (SBG) działają 3 centra danych OVH, a 1 jest w budowie. W RBX uruchomionych jest 7 centrów danych.

Strasburg (SBG):

Centrum danych w Strasburgu doświadczyło problemów z energią elektryczną. Zasilanie zostało wznowione, a usługi dla klientów firmy są przywracane. Dla części klientów firmy usługi i serwisy na nich hostowane są już dostępne. Czas przywrócenia pozostałych usług wyniesie od 5 minut do 3-4 godzin. System monitoringu OVH pozwala na bieżąco sprawdzać, którzy klienci nadal odczuwają skutki awarii - firma cały czas pracuje nad ich przywróceniem.

Roubaix (RBX):

Wystąpił problem z naszą siecią światłowodową, która łączy centrum danych w Roubaix z punktami pozwalającymi na połączenie z innymi sieciami, zlokalizowanymi w Paryżu, Frankfurcie, Amsterdamie, Londynie oraz Brukseli. Źródłem problemu był błąd oprogramowania na sprzęcie sieciowym, który spowodował utratę konfiguracji i trudności z połączeniem w RBX. Z chwilą zdiagnozowania problemu, pracownicy OVH uruchomili kopię zapasową konfiguracji oprogramowania, a centrum danych może ponownie działać. Incydent w Roubaix został już rozwiązany. Obecnie zespół OVH razem z producentem oprogramowania szuka źródła błędu, aby wyeliminować podobne zdarzenia w przyszłości.

OVH obecnie sprawdza informacje o czasie przywrócenia pełnego działania centrum danych w Strasburgu dla wszystkich usług oraz klientów firmy. OVH opublikuje ponadto wszystkie szczegóły techniczne dotyczące źródła obu incydentów.

Bardzo i szczerze przepraszamy wszystkich naszych Klientów oraz Użytkowników sieci, którzy zostali dotknięci przez zaistniałą sytuację. Doświadczyliśmy jednocześnie dwóch, niezależnych zdarzeń, które wpłynęły na wszystkich Klientów Roubaix (RBX) między godziną 8:15 a 10:37 oraz wszystkich Klientów centrum danych w Strasburgu między godziną 07:15 a 11:15. Prace nad przywróceniem pełnego działania data center w Strasburgu nadal trwają.

Octave Klaba, CEO OVH


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Bankier, Wyborcza, Twitter, wł