Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Państwo zajrzy do portfeli abonentów płatnej telewizji

Państwo zajrzy do portfeli abonentów płatnej telewizji

LuiN 8 Marca 2017 10:22

6 14

telewizja dziecko

We wtorek Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego skierowało pod obrady rządu projekt zmian ustawy abonamentowej. Dostawcy płatnej telewizji dostarczą bazę abonentów.

Cel zmian w ustawie jest jeden - skuteczniejsze ściąganie abonamentu radiowo-telewizyjnego. Brakujące 2,8 mln klientów usług płatnej telewizji zapewni o 730 mln zł większe wpływy na rozwój telewizji publicznej i autorskich produkcji filmowych, takich jak np. ostatni "Pucz".

Co warto dodać, wspomniane 730 mln zł należy pomniejszyć o około 110 mln zł rocznie, z tytułu umorzenia obecnych zaległości abonamentowych Polaków. Jeśli nowy system sprawdzi się, możliwe, że opłata abonamentowa za jakiś czas zostanie obniżona.




By ograniczyć niezadowolenie operatorów telewizji cyfrowej, za przekazanie danych osobowych Poczcie Polskiej otrzymają oni dodatkowe wynagrodzenie.

I tutaj uwaga, jeśli gospodarstwo domowe ma zarejestrowany odbiornik TV na jedną osobę, a umowa z operatorem jest na kogoś innego, nie nastąpi podwójne naliczenie abonamentu radiowo-telewizyjnego.

Obecnie spośród 13,6 mln gospodarstw domowych, z płatnej telewizji korzysta około 9 mln. Gospodarstwa zwolnione z opłaty stanowią 47,2%, a z pozostałych 4,7 mln abonament radiowo-telewizyjny opłaca około 1,2 mln. Według projektu ustawy, do dodatkowej opłaty urzędowej uda się skłonić około 80% odbiorców płatnej telewizji, do tego zobowiązanych, a więc 2,82 mln gospodarstw.

Źródło tekstu: witrualnemedia.pl     

w sumie: 111
  • 0

    92.  2017-03-09 20:42:49

    @91
    W TV publicznej nie ma reklam w czasie trwania programu, za to na np. Polsacie przerwa reklamowa w trakcie filmu może trwać kilkanaście minut co wydaje się być wiecznością dlatego oglądanie jakiegokolwiek filmu na komercyjnej stacji jest mało atrakcyjne, chyba że ktoś jest woli reklamy od filmu ;)

    Jakoś w Wielkiej Brytanii nie słyszę o ogólnonarodowym niezadowoleniu choć opłatę za TV Licence muszą wnosić posiadacze TV, desktop computer, laptop, mobile phone, tablet, games console, digital box or Blu-ray/DVD/VHS recorder.
    Co więcej opłaty wnosisz za każdą nieruchomość z osobna. To dopiero zdziercy ;-)

    Tam system ściągania opłat jest dobrze zorganizowany, więc lepiej zapłacić obecnie te 145,50 funtów/rok i mieć spokój niż udawać cwaniaka i ryzykować karę 500-2000 funtów.
    Nieuchronność kary powoduje, że ludzie nie marudzą tylko grzecznie płacą, a u Nas jak jest ze ściągalnością tej opłaty to chyba każdy wie to potem słychać wielu cwaniaków i niezadowolonych.

    Ale w porównaniu z Wielką Brytanią to polski abonament i tak będzie bardzo liberalny.

  • 1

    93. ~Za co płacić ???  2017-03-09 21:44:53  host: 77-88-139-228.internetia.net.pl

    Za co mam płacić abonament jak nie mam w domu TV , jedyne miejsce gdzie oglądam tv to Laptop 19 cali

  • 1

    94. ~  2017-03-09 22:26:58  host: 185.137.17.92

    do BUCKS - doprawdy? [wymoderowano]

    W UK jak nie masz telewizora to NIE płacisz abonamentu

  • 0

    95. ~  2017-03-09 22:28:31  host: 185.137.17.92

    to trzeba koniecznie zablokować albo faszysći/komunisci PIS będa mieli na swoją TUBĘ PROPAGANDOWĄ parę razy więcej pieniędzy, a już teraz łżą jak bure suki i opłacaja trolle na forach, także na tym

  • 0

    96. ~anioł  2017-03-10 06:57:58  host: ip-5-172-235-242.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    abonament muszą tylko płacić Ci co kiedyś zarejestrowali odbiornik radiowy bądź telewizyjny!!!! Jeżeli ktoś nie zarejestrował to nie ma obowiązku płacenia!!! Naciągają tylko ludzi, a głupi płacą!!!

  • 0

    97.  2017-03-10 10:47:31

    @94
    i po co kłamiesz.
    Użyj Google i wejdź na "Official TV Licensing website" w UK.
    Jak poczytasz na ten temat to wtedy się wypowiadaj.

    Ja popieram swoje wywody konkretnymi informacjami z ich strony, a Ty piszesz tak jakbyś chciał aby było albo jak Ci się tylko wydaje, czyli piszesz bzdury.

    Zresztą każdy zainteresowany może sam poczytać i ocenić kto ma rację.
    Dla mnie polski abonament w porównaniu z brytyjskim jest wyjątkowo liberalny, a anglicy stworzyli system "ucisku" dla obywatela.

    Generalnie my Polacy narzekamy na to co jest w Polsce, a często okazuje się, że nie doceniamy tego co mamy u siebie, bo nasze rozwiązania wcale nie są takie złe jak to się zwykło powszechnie mówić.

  • 0

    98. ~smakosz  2017-03-10 15:54:54  host: ip-5-172-255-136.free.aero2.net.pl

    Telewizja publiczna nie ma żadnej misji chyba że misją nazywa się wciskanie ciemnoty ludziom.
    Nie powinno się płacić abonamentu na nie polską telewizje

  • -1

    99. ~Adam  2017-03-13 14:32:13  host: user-94-254-173-11.play-internet.pl

    21 wiek. Jaki to problem zakodować sygnały w tv radiu i kto chce wykupi usługę i będzie zadowolony. Dlaczego ludzie maja finansować kampanie pisu. Sianie nienawiści, kłamstwa. Wstyd. Skoro jedni mogą funkcjonować bez opłat dodatkowych i być na lepszym poziomie to jaki problem aby reżymowe media tego nie robiły

  • 1

    100. ~  2017-03-14 15:21:29  host: host-176-221-123-98.dynamic.mm.pl

    Nie zgadzam się, by państwo wiedziało jakiemu operatorowi płacę.

  • 1

    101. ~Ja  2017-03-15 16:15:40  host: mk31.telbeskid.com.pl

    99@Sianie nienawiści jest od momentu przegranej przez opozycję. 8 lat to za długo dla nich i nagle totalnie odcięci od władzy i tu ich boli.

  • 1

    102. ~Patriota  2017-03-15 16:53:37  host: user-94-254-162-238.play-internet.pl

    Abonament na media narodowe musi byc. Uwazam ze leoiej poprawic skutecznosc w sciaganiu platnosci niz podnosic wysokosc. Powiedzmy 7zl/mc i kazde gospodarstwo musi placic, oczywiscie poza ustawowo zwolnionymi z oplaty.
    Dopiero teraz widac jak media glównego scieku manipulowały informacją. Pamietam jak Tusk namawial do nieplacwnia abonamentu bo obiecal, ze go zlikwiduje i co, 8lat rządów i nie zlikwidowali abonamentu.
    Teraz w koncu mamy niezalezne mwdia narodowe, które zostały oczyszczone ze słabego elementu. To ze kodziarstwo, lewactwo protestuje to tym nie ma co sie przejmowac.
    Teraz sieją nienawisc w salonowych mediach nadal ale efekt coraz slabszy,wyborcza niedlugo zbankrutuje i nastali repolonizacja mediow, podobnie jak jeat w Niemczech ze max 20% mediow moze miec obcy kapital a nie tak jak jest teraz 80%

  • 1

    103.  2017-03-16 00:10:52

    @102 Ale się naplułeś "patrioto" a twój weterynarz mówił że ci piana z pyska nie leci a zaplułeś pół ekranu:-))))

  • 0

    104.  2017-03-16 00:44:20

    Takie to dobro publiczne ta telewizja polska, że w publicznym szpitalu koszą grubą kasę za jedną godzinę oglądania Tv....

  • 2

    105. ~gg7  2017-03-16 01:52:52  host: abjv227.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "TV publiczna ma m.in. obowiązek pełnienia tzw. funkcji misyjnej, co wiąże się z określonymi kosztami" - to jest zapisane w ustawie, ale nie ma tego co to jest funkcja misyjna (orędzie prezydenta?), ile tego ma być, kto to sprawdza. Jeszcze za poprzednich rządów tvp miało problem z odpowiedzią, które programy są misyjne - kończyło się na teatr tv.
    "W TV publicznej nie ma reklam w czasie trwania programu, za to na np. Polsacie przerwa reklamowa w trakcie filmu może trwać kilkanaście minut". tv publiczna przed 23 praktycznie nie emituje filmów i to wynika z tego, że przez te ~1,5h nie może puścić reklam. Pojawiło się za to dużo bardzo misyjnych, bo przecież nie komercyjnych programów 5, 10 minutowych.
    Abonament rtv powinien odejść do lamusa, to nie czasy, gdy mamy 2 kanały bez reklam jak w prl. Najprostsza sprawa niech mają takie same prawa jak tv komercyjne i utrzymują się same. Albo jak ktoś się upiera przy bliżej nieokreślonej misji to niech komercyjne tvp1 i 2 (z prawami stacji komercyjnych) zarabiają na misję puszczaną na pozostalych kanałach.

  • 2

    106. ~he he  2017-03-16 02:07:53  host: public-gprs176847.centertel.pl

    102@ A ja pamiętam kto zawetował ustawę likwidującą abonament... czemu to był ś.p.Lech K.?A co do płacenia nie zamierzam płacić z prostej przyczyny nie posiadam telewizora od lat także licząc te lata za kadencji po i nie życzę sobie utrzymywania żadnych pseudo"narodowych" mediów.Zakodować sygnał i kto chce mieć i oglądać to niech i kupuje dekoder.Przymusowo to mogę co najwyżej 1 zł na m-c bo dać więcej to zwyczajnie szkoda kasy.I dodam dla mnie jest obojętne kto rządzi,bo tvp od samego swojego początku jest tubą propagandową rządzącej partii.Tak było za prlu i tak jest dziś.A ja tub propagandowych nie zamierzam ani oglądać ani tym bardziej utrzymywać.A te śmieszne teksty o "repolonizacji" sobie odpuść,choćby dlatego że nasi sami wszystko sprzedawali,bo jakby tego nie zrobili to by ...musieli zlikwidować,z braku kasy na utrzymanie nie tylko tych mediów.Czemu żaden z was"patrioci" tego wprost nie powie?Sprzedaż ocaliła wiele mediów przed klasycznym bankructwem i całkowitą likwidacją.I nie tylko mediów.Taki"fakt" jest najlepiej sprzedającą się "gazetą" w Polsce,a czemu skoro to niemiecki szamtławiec?Ano bo jest....tani i nic tam sensownego nie pisze poza ogólnymi dość istotnymi dla co niektórych info i całą masą bzdetów.Ludzie w ogromnej większości poważnej prasy nie chcą i nie potrzebują.W zasadzie poważna prasa to branżowa specjalistyczna w ograniczonej ilości egzemplarzy w większości powinna iść na prenumeratę a reszta dostępna po kilka egzemplarzy dla potencjalnych fanów.Gdyby było inaczej to poważne gazety nie poszły by na sprzedaż a wiele porządnej pracy zwyczajnie przestało istnieć np. "kontynenty" fajny miesięcznik ale zniknął z rynku czemu?Bo w chodził w niewielką niszę sympatyków.Teraz próbują go odtworzyć nawet nr.1 wydali ale to tylko nazwa została w porównaniu z oryginałem.Do tego inna k

  • -2

    107. ~  2017-03-16 05:09:52  host: user-94-254-129-130.play-internet.pl

    106, byl Prezydent Bul Komorowski mozna bylo forsowac likwidacje abonamentu ale wygodniej bylo tylko obiecywac. Dobrze ze nastąpiły zmiany i teraz będzie obowiązkowy. Oglądam teatr w tvp, tvp historia, tvp regionalna, dzieci oglądają programy w ABC.
    Od Ciebie skladka tez zostanie ściągnięta, bo placi sie za nozliwosc oglądania a nie za oglądanie, to jest ibowiązkowa składka na dobro narodowe jakim jest tvp. Inna sprawa ze czasem nie jest dobrze zarządzana vide okres rządów PO i PSL ale juz jest to naprawiane. Oglądać nie musisz ale składke musisz dać i wierze ze znajdą instrument do skutecznego ściągania takich opłat.
    Repolonizacja nediów musi stać się faktem,bo nie mozemy jako naród polski pozwolic aby obcy ksztaltowali myslenie naszych obywateli. Widać to newsweeku ci tam wypisują dlatego trzeba zrobic z tym porządek, wyborcza sama oadnie niedługo.
    Kierunek zmian jest słuszny ale ludzie jeszcze nie wszyscy dojrzeli ale co się dziwic jezeli czytali prasę antynarodową, ktora wyrobila w nich wstyd przed wszystkim co nasze, polskie i wpedziła ich w kompleksy.

  • 2

    108. ~hehe  2017-03-16 06:31:17  host: public-gprs203709.centertel.pl

    107@ ."Bul" to pomyłka.A realnie po prostu nie chciało im się nic robić Zresztą całe po rządziło aż 8 lat tylko dlatego by nie rządził pis.Teraz pis rządzi ,bo ludzie zmęczyli się nic nierobieniem po i zgarnianiem przez nich dużej kasy za samo bycie.Teraz kolejka na pis ,ale to jak rządzi..No miało być ponoć lepiej tylko nie wiem dla kogo.Bo ja widzę tylko rosnącą drożyznę za wszystko i zero konkretnej poprawy na rynku ,za to wiedzę jak się firmy a i sklepy zwykłe zamykają ,bo ich nie stać na utrzymanie na rynku.Za po było źle a teraz wcale nie jest lepiej.Co do news czegoś tam ,to tego nie czytam bo ...tego rodzaju prasy nie czytam wcale.A to co czytam nie repolonizują z prostej przyczyny jest już polskie albo jest tylko przedrukiem zagranicznej która ma siedzibę za granicą(żeby nie było siedziba tego co czytam to Australia ) a zresztą na prasę w ogóle szkoda mi kasy.Co do abo opłata ze mnie Nie zostanie ściągnięta ,bo nie mam możliwości oglądania z powodów: brak telewizora ,i brak anteny do odbioru sygnału i brak radia ,a net....sorki ale jadę na mobilnym tj o określonej ilości GB i nie zamierzam ich marnować na jakąkolwiek tv.Do tego na moim lapku z vistą co już ledwo działa a wyłączają mi kolejne programy wiec zostanie mi tylko wkrótce przejść na linuksa albo kupić nowego lapka....Wiec mogą mnie pocałować wiesz w co...A co do abo serio ale płacenie jest bezsensu z tej prostej przyczyny każdy kolejny rząd wydaje kasę,ale nie na program i na faktycznie pracujących przy produkcji ludzi,a na pensje swoje i swoich ludzi,A wciska tylko kit o "mediach narodowych"itp. banialuki. A swoja drogą masz zdrowo wyprany mózg ale czego oczekiwać od fanatyka partyjnego.Za prlu też tacy byli i to widać że stare zdawałoby się truchło wróciło i truje swoimi oderwanymi od życia pomysłami resztę ludności.Po było i jest marne ale przynajmniej nie kazali płac

  • 2

    109. ~he he  2017-03-16 06:36:26  host: public-gprs203709.centertel.pl

    107@ A co do kompleksów sami je na siebie sprowadziliśmy tak samo jak w XVIII wieku rozbiory tj własną durnotą .Historii nie zmienisz choćbyś nie wiem jak kombinował . mamy tendencje do samodestrukcji i niezdolność do podejmowania rozsądnych decyzji zarówno politycznych jak i gospodarczych a mega wielgachne ego. godne mocarstwa światowego.i nie pisze tego pod wpływem jakiejś prasy anty coś tam, tylko z punktu widzenia historii samej Polski i zachowania samych Polaków.Zarówno tych żyjących kiedyś jaki współczesnych .

  • 1

    110.  2017-03-16 09:42:16

    Telewizja publiczna obecnie nie jest żadnym dobrem narodowym ani niczym tak istotnym że uzasadniałoby to nakładanie na obywateli jakichś dodatkowych opłat (abonamentów), płacimy podatki, nie małe podatki. To wystarczy. Do tego tzw publiczna telewizja ciągnie z reklam pieniądze. Wyjścia są takie: Zakodować sygnał, chcesz oglądać pisowską papkę propagandową to płacisz i ci odkodują. Chcecie abonamentu jako dodatkowego podatku? Wyłączcie reklamy.

  • 0

    111. ~aaa  2017-03-16 13:17:49  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    Taaa w UK przysylaja tylko 3 upomnienia :) a później rachunek powiększony o 500 funtow jak nie zapłacisz to po 3 miesiącach wpadają Panowie w ciemnych garniturkach :) council podobnie :P

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-24-116.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.