Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Palm OS już nie przewodzi

Palm OS już nie przewodzi

sirmark 17 Listopada 2004 09:24

0 0

Po raz pierwszy w historii sprzedaż systemu operacyjnego Microsoftu Windows CE przekroczyła sprzedaż Palm OS, który dotychczas był najpopularniejszym oprogramowaniem dla handheldów.

Jak donosi Gartner, sprzedaż organizerów w trzecim kwartale 2004r. przekroczyła 2,8 mln sztuk, z czego sprzęt z systemem Windows CE stanowił 48,1%. PDA z oprogramowaniem Palma objęły zaledwie 29,8% udziałów w ogólnej sprzedaży. Rok temu było 46,9%.




Spadek sprzedaży urządzeń z systemem Palm OS w trzecim kwartale 2004r. był oczekiwany, ale nie aż w takim rozmiarze – powiedział Todd Kort, analityk grupy Computing Platforms Worldwide Gartnera. Analityk podkreśla także, że choć PalmOne pozostał liderem pod względem liczby sprzedanych PDA, to w trzecim kwartale 2004r. udział firmy w rynku zmalał aż o 13,3%. Aktualnie PalmOne kontroluje 26,2% udziałów w rynku, podczas gdy HP i Research In Motion stopniowo zwiększają swoją obecność w tym segmencie.

Globalnie, przewiduje Gartner, w tym roku zostanie sprzedanych 11,9 mln sztuk PDA, czyli o 4% więcej niż w roku ubiegłym.

Źródło tekstu: 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-111-118.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.