Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości P4 widzi przyszłość w chmurach

P4 widzi przyszłość w chmurach

WitekT 20 Września 2016 08:36

6 3

P4 mocno wierzy w usługi chmurowe i streamingu, które od 2017 roku mają stanowić motor wzrostu i aż 10% wyniku EBITDA - napisano w dokumentach dla inwestorów, do których dotarł TELEPOLIS.PL.

 

Zobacz: Rusza sprzedaż P4.

P4 liczy głównie na przychody z Tidala (który od 2017 roku ma być płatny) oraz telewizji Play Now. Operator jest też bardzo zainteresowany wejściem w segment płatności mobilnych, choć szczegóły tego rozwiązania nie są znane. Do tego P4 widzi duży potencjał w dosprzedaży swoim klientom biznesowym usług Office 365.

Zobacz: Startuje oferta telewizji Play Now.




Telekom podaje, że ma prawie 700 tys. użytkowników Tidala, choć nie wiadomo ilu z nich jest aktywnych. A tylko za takich rozlicza się z dostawcą usługi muzycznego streamingu.

Dodatkowym źródłem przychodów nie mają być rozmowy, bo ich wolumen - zdaniem P4 - będzie spadać. GUS podał, że w 2015 roku klienci wszystkich sieci komórkowych wydzwonili 89 mld minut, o 9,6% więcej niż rok wcześniej.

Zobacz: Wyniki P4 po 2Q2016.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:

Tagi: p4 | tidal | play now

w sumie: 29
  • 0

    10.  2016-09-20 10:24:19

    8@
    PRAGMATYK

    Piszę o ofertach stricte internetowych PLAY INTERNET abo/karta w których nie działa jakikolwiek roaming krajowy. Działa tylko na ich sieci własnej.
    Czytaj uważnie.

  • -1

    11.  2016-09-20 10:29:24

    patrix-83 - taki model sobie wymyślili... Mieli prawo bez Twojej opinii taką decyzję podjąć ;-)
    Nie widzę tu problemu klienta. Jest wiele innych ofert - jeśli ta komuś nie odpowiada.

  • 2

    12.  2016-09-20 10:30:31

    Po co mają budować własną sieć? Choćby po to, aby móc korzystać z HD Voice, dla nielicznych video rozmów, LTE w każdym miejscu kraju. Obecnie to kpina. Sieć w miastach w godzinach wieczornych jes przeciążona. Pozostałe sieci kładą głównie nacisk na pojemność sieci i w miastach jest więcej nadajników. P4 jest rozłożona na łopatki, z uwagi na "potężny" blok LTE 800, szczątkowy GSM lub jego brak. Daleko z tym nie ujadą. Korzystam zarówno z Play jak i Orange i widzę, że obie sieci dzieli przepaść pid względem zasiegu i przepustowości.

  • 0

    13. ~AS  2016-09-20 10:32:13  host: user-94-254-240-64.play-internet.pl

    Nie lubię Play,ale nie marudzę ,a to,a tamto,nie pasuje mi ,to nie używam.

  • -2

    14.  2016-09-20 10:48:09

    Nie na to jak patrzeć tylko wokół własnego nosa jak patrix. Zawsze można zmienić operatora! Myśleć ludzie!

    A roaming krajowy to by się przydał wszystkim operatorom, ale w kwestii HD Voice
    I u wszystkich prawdziwy (bez aplikacji) WiFi calling.
    'nuff said

  • 0

    15. ~Pablosox123  2016-09-20 10:49:34  host: user-94-254-161-73.play-internet.pl

    A ja mam pompę z was ludzie.Play niby taki bee lte wolne ale jakoś działa i różnic w szybkości na przeglądarce nie widać.A wy się spinacie co jest lepsze

  • 2

    16. ~  2016-09-20 10:50:23  host: host-37-190-173-254.dynamic.mm.pl

    Orange odpalając 'tanią banderę' pokazał miejsce play w szeregu, 3lata minęły a oni nawet do tej oferty się nie zbliżyli.

    I ten mityczny zasięg 4 sieci - gdzie telefon albo trzyma się szczątkowego zasięgu własnej sieci który uniemożliwia rozmowę, albo nie jest w stanie zalogować się automatycznie do partnera roamingowego i trzeba klikać ręcznie (autentyczny przykład 3 miesiące temu w drodze na Szrenice ze Szklarskiej Poręby)

  • 0

    17.  2016-09-20 10:51:58

    @4 Witek - może finansowo roaming krajowy jest lepszy (oczywiście dla operatora) Sieć Play w moim rejonie jest tak marna że gorzej chyba być nie może, liczy się zysk i już, z biegiem czasu klient to zweryfikuje, celebryci w końcu przestaną przyciągać wystarczającą liczbę naiwnych, wtedy będą biegiem budować...

  • 0

    18.  2016-09-20 10:54:52

    Hose: to inna sprawa, że moim zdaniem Play się napompował przed sprzedażą... ;-)

  • 0

    19.  2016-09-20 10:58:11

    @18- Witek: napompował się jak balonik, niby duży, ale pusty...

  • 0

    20. ~  2016-09-20 11:15:50  host: apn-95-40-229-46.dynamic.gprs.plus.pl

    W Play chyba mają świadomość przeładowania i może dlatego na części kart zmienili priorytety? Zauważyłem, że na części kart Plus ma największy priorytet

  • 0

    21. ~  2016-09-20 11:36:44  host: 188.146.84.20.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @18 Norma Baza klientów kosztuje a to zwiększa ich wartość na rynku

  • 0

    22.  2016-09-20 11:54:36

    Kolejny tasiemiec o Play. Podziwiam, że chce Wam się pisać.

  • 0

    23. ~Pablosox123  2016-09-20 12:07:28  host: user-94-254-161-73.play-internet.pl

    Gdyby PLAY był taki zły to ludzie by dawno z niego pouciekali a jak widać baza cały czas rośnie.

  • 0

    24.  2016-09-20 12:11:13

    T Mobile bez walki oddaje bazę, to nie ma co się dziwić, że Play rośnie.

  • 0

    25. ~  2016-09-20 12:18:28  host: 188.146.84.20.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @23 Zacytuję klasyka z komentarzy "Za darmo to i ocet słodki"

  • 0

    26. ~Pablosox123  2016-09-20 12:18:57  host: user-94-254-163-27.play-internet.pl

    @24 Nie wydaje mi się żeby T-Mobile był tego powodem szczególnie że jest Orange i plus jeszcze nie wspominając o mvno

  • 0

    27. ~pabloki  2016-09-20 12:54:59  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    to pewnie dlatego pozostali kończą współpracę z dostawcami chmur. wszyscy chcą oddać chmury playowi. z telewizją też wtopili. za późno w to weszli. ewidentnie play pompuje bajki . a sieć opłaca im sie dzierżawić wiec nie budują.

  • 0

    28. ~kolo  2016-09-20 13:41:59  host: olc233.internetdsl.tpnet.pl

    10% EBITDA? ambitnie... chyba to jednak palec sie komus omknął w excell'u

  • 0

    29. ~Hanka  2016-09-20 15:12:40  host: 188.146.36.168.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Dajcie spokój. Play niech buja w chmurkach. Ciekawe kto to kupi.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-159-189-139.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.