Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości P4 bierze tylko jeden blok 900 MHz

P4 bierze tylko jeden blok 900 MHz

WitekT 14 Listopada 2008 17:50

0 0
P4 złożyło wniosek o rezerwację tylko jednego bloku 900 MHz z dwóch wygranych - tańszego, za 217 mln zł. Drugą może objąć kolejny podmiot - w tym wypadku firma Aero 2, powiązana najprawdopodobniej z Zygmuntem Solorzem-Żakiem - o ile złoży taki wniosek do dziś do północy.

P4 miało szansę na wzięcie obu bloków częstotliwości, jednak pierwszy był najwyraźniej za drogi - telekom zaoferował za niego aż 511 mln zł. Szerzej o konkursie i jego wynikach pisaliśmy w tej wiadomości.


Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 34
  • 0

    1.  2008-11-14 17:49:53

    Hmm ciekawe z czym wystartują. Gruszka podobno nie chciał skomentować tego faktu.

  • 0

    2. ~kwistas  2008-11-14 17:51:50  host: w3cache.wignet.pl

    A co tu komentować. Solorz będzie bił kasę.

  • 0

    3. ~lee  2008-11-14 17:52:39  host: tysiaclecia-z-bie37200223077.c200.msk.pl

    1: hehe no właśnie to chyba jasne miało być kolorowo umts900 a tu kicha ;(

  • 0

    4.  2008-11-14 18:04:31

    Zaraz Play wypuści stejtment o tym, co będą robić. Wg moich informacji - większość na GSM, mała część będzie kombinowana z UMTSem. Dziwne, no ale cóż...

  • 0

    5. ~lee  2008-11-14 18:05:36  host: tysiaclecia-z-bie37200223077.c200.msk.pl

    to teraz czekamy na siódmego operatora infrastrukturalnego hehe :D "Cyfrowy Polsat" z nami lepiej hihi :P

  • 0

    6. ~kwistas  2008-11-14 18:10:35  host: w3cache.wignet.pl

    UMTS 900 by im lepiej wyszedł, ale że "kryzys" jest, a kasy mało to wieli 1 częstotliwość. Jeśli prezes Polsatu to trzeci jest Centertel fajnie jak by dostał pozwolenie.

  • 0

    7. ~kwistas  2008-11-14 18:12:07  host: w3cache.wignet.pl

    Sry zjadło mi ostatnie zdanie. Jeśli prezes Polsatu by zrezygnował to trzeci jest Centertel.

  • 0

    8.  2008-11-14 18:12:50

    pincet milionów to tak dużo?

  • 0

    9.  2008-11-14 18:14:17

    ~kwistas - chyba jednak nie masz racji. i ch punktu widzenia zapewne lepiej zrezygnować z wynajmu na głosowe raczej ;-)

  • 0

    10.  2008-11-14 18:14:55

    8: w dzisiejszych czasach, gdzie o kredyt trudno? Tak, bardzo dużo, przestrzelone o jakieś 300 baniej (217 mln zł to mniej więcej realna wartość tych 25 kanałów). Przypomnę tylko, że P4 ma kredyt z chińskiego banku TYLKO na infrastrukturę i słuchawki/modemy, nie może z niej finalizować m.in. kosztów częstotliwości.

  • 0

    11.  2008-11-14 18:15:25

    kwistas: centerNET, a nie centerTEL.

  • 0

    12. ~  2008-11-14 18:15:59  host: p07-09.opera-mini.net

    tak jak sadzilem. P4 starało sie o 900 MHz by uniezależnić sie od PLUSA. inna sprawa jest kryzys i P4 ma ograniczone finanse. szybko maja szansę założyć własne nadajniki i uniezależnić sie. inna sprawa mogli stwierdzić ze na terenach malo zaludninonych EDGE Evolution wystarczy..?

  • 0

    13. ~kwistas  2008-11-14 18:17:42  host: w3cache.wignet.pl

    WitekT ok sry :P wlo rzeczywiście masz racje dopiero teraz zdałem sobie z tego sprawę. :)

  • 0

    14. ~lee  2008-11-14 18:28:21  host: tysiaclecia-z-bie37200223077.c200.msk.pl

    no to tylko czekać jak u mnie obok umts2100 zawita gsm900 już pare dni temu widziałem że coś tam jakiś masz dodatkowy zawitał :P

  • 0

    15.  2008-11-14 18:28:33

    Ta tansza rezerwacja to pewnie GSM 900MHz

  • 0

    16. ~  2008-11-14 18:42:42  host: p10-15.opera-mini.net

    kiedys bylem za Solozem i POLSATEM. ale gdy powstał w koncu polsat mobile i czytam ze przynosi IM podobno straty a widze jakie maja kosmicznie drogie ceny to jesli za AERO2 stoi Solorz to nic dobrego z tego nie bedzie. bedzie tylko drozyzna

  • 0

    17. ~  2008-11-14 19:05:54  host: 89.187.250.138.ip.airbites.pl

    czyli p4 zagrało w ten sposób: jedna oferta wygórowana po to aby pobić konkurentów, druga realna. Gdy realna nie przejdzie zwycięstwo za pomocą wygórowanej, podobnie analizując wyniki zagrało Areo.

  • 0

    18.  2008-11-14 19:06:10

    Niestety jeżeli będzie to GSM nie można mówić o multimedialności Playa czy szybki rozwój 3G w końcu w ten GSM tez trzeba bedzie inwestować..

  • 0

    19.  2008-11-14 19:10:36

    WitekT - to niech szukają innych źródeł! Jeśli dali cenę 500 mln, to chyba ktoś myślał zanim wpisał? Czy może za wysoko na klawiaturze mu palec się omsknął i nie 5 a 2 miało być? Telekomunikacja to jeden z pewniejszych interesów podobno, więc nie powinno być z tym problemów. Nie wspominam już o koncesjach na UMTS, które jak pamiętam kosztowały drobne 650 milionów... euro? A licencja GSM 900 jak pamiętam też za darmo nie była ale coś ok. 300 milionów euro w 1996 roku kosztowała. Po ile było euro wtedy? Jakie warunki rynkowe? Jakie przychodzy/zysk? Jakie ceny sprzętu/technologii? Naprawdę nie rozczulajmy się nad "biednym" P4!

  • 0

    20.  2008-11-14 19:11:45

    12. - jaki kryzys? przeceiż nie ma kryzysu a tylko Bauc próbował wykorzystać kryzys w jednym z ostatnich komunikatów i kit żenił ludziom!!

  • 0

    21.  2008-11-14 19:12:56

    wlo: a kiedy był ogłoszony konkurs i kiedy był deadline na składanie dokumentacji? Jaka była wtedy sytuacja na rynku finansowym? Jak było z dostępnością kredytów?

  • 0

    22. ~frabro  2008-11-14 19:22:15  host: h-87-199-31-253.dolsat.pl

    Bełchatów. S L760, wybór sieci: ręczny, tryb pracy sieci: GSM900/1800 - sygnał Play trochę słabszy niż był na UMTS, CI: PLAY BELCHATOW. W trybie UMTS: Brak sieci. Co ciekawe, w drugim telefonie z kartą Play SE T230 (ma tylko GSM), przy wyszukiwaniu ręcznym sieci telefon nie widzi BTS-a Play na GSM i chodzi na Plusie. W skrócie - w Bełchatowie Play wyłączył UMTS a włączył GSM. Mam nadzieję, że UMTS wróci.

  • 0

    23. ~  2008-11-14 19:26:47  host: 77-254-137-107.adsl.inetia.pl

    A ja myślę że uruchomią nadajniki na 900 również w mieście. maszty już mają i całkowicie uzależnią się od plusa. a te nadajniki postawią szybko. lublin dał dobry przykład

  • 0

    24.  2008-11-14 19:34:20

    23. - wątpię... to stacje większej mocy więc będzie trudniej je stawiać. Chyba, że zmieniły się przepisy dot. inwestycji celu publicznego, ale nie słyszałem, żeby zaliczono stacje GSM do takich :-)

  • 0

    25. ~tit  2008-11-14 19:36:09  host: 77-254-137-107.adsl.inetia.pl

    moc zawsze można zmniejszyć

  • 0

    26. ~  2008-11-14 19:37:24  host: oo6.ipartners.pl

    wlo - nie wiem co palisz/lykasz/wachasz, ale to dobry towar. Powiedz ludziom z Ireny, Krosnoglssu, MAN Niepolomnice i kilkuset innych firm, ktorzy wlasnie dowiedzieli sie, ze traca prace, ze nie ma kryzysu. Powiedz to developerom, ktorzy przerywaja budowe domow i mocno sie zastanawiaja, czy budowac biurowce. Oni wszyscy zabija Cie smiechem. Probowales brac ostatnio kredyt? Pewnie nie. Ale zdradze Ci tajemnice - to stalo sie bardzo drogie i strasznie trudno jest dostac kredyt. Popatrz o ile oslabl zloty do dolara i do euro. Popatrz jak wzrosla rentownosc obligacji (o ile wiesz co to jest rentownosc). Facet po prostu kompromitujesz sie publicznie.

  • 0

    27. ~  2008-11-14 19:39:42  host: oo7.ipartners.pl

    wlo - i jeszcze jedno. Pamietasz rok 2000 i 2001? Pamietasz co wtedy dzialo sie z takimi firmami jak Ericsson, Nortel Juniper, Cisco, Alcatel, Lucent? Wiesz moze co to vendor financing i jak sie to skonczylo dla kilku tuzinow mniejszych firm produkujacych sprzet telco...

  • 0

    28. ~tit  2008-11-14 19:41:23  host: 77-254-137-107.adsl.inetia.pl

    I zarobią na osobach odwiedzających Polskę

  • 0

    29. ~antyplej  2008-11-14 21:15:42  host: 194.146.253.22

    tak to jest jak się nieudacznicy porywają z motyką na słońce

  • 0

    30.  2008-11-14 21:20:01

    26. - Ty weź coś na rozluźnienie ;-) Kpię sobie z głupków komentujących wypowiedź Bauca a ten na poważnie to bierze... ;-D Pozdrowienia! Naprawde nie interesuje mnie rentowność obligacji - nie korzystam z takich narzędzi - za mało mam ;-)

  • 0

    31.  2008-11-14 21:37:17

    #26, #27: O jakim ty kryzysie piszesz? Mojemu znajomemu bank zaproponował miesiąc temu większe odsetki. Chłop zadowolony i o żadnym kryzysie nie chce słyszeć

  • 0

    32.  2008-11-14 22:58:08

    śmiejecie się z kryzysu ale OFE straciły 50% zysków z 9 lat. Jak banki przestaną udzielać kredytów to upadną a za nimi reszta. Play ma kredyt na budowę sieci i pewnie będzie budował. Jak zabraknie kasy to pierwsi pewnie dostaną kredyt ?

  • 0

    33.  2008-11-15 15:34:27

    TomekO - a kto im kazał inwestować w wirtualne przedsięwzięcia? co napędzało mądrali ekonomistów? słupki z procentami? Odpowiadają za coś? nie zarobili? oddali swoje uposażenia? czy może prostaczki po szkołąch pojęcia nie mają tak naprawdę o uczciwym zarabianiu pieniędzy? O czym ty mówisz w ogóle? A o operatorów się nie martw. Na tym się nie traci, więc banki nie odmówią żadnemu operatorowi kredytu. Oczywiście móiw o Operatorach a nie o operatorach spod Koziej Wólki ;-)

  • 0

    34.  2008-11-15 18:06:48

    wlo - chyba przekazu nie zrozumiałeś.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-33-183.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.