DAJ CYNK

Oświadczenie E-Telko w sprawie zerwania umowy przez Orange

msnet

Taryfy, promocje, usługi

Otrzymaliśmy oświadczenie firmy e-Telko sp. z o. o. w sprawie konfliktu z Orange Polska dotyczącego usług kolokacji.



Otrzymaliśmy oświadczenie firmy e-Telko sp. z o. o. w sprawie konfliktu z Orange Polska dotyczącego usług kolokacji.

W związku z wiadomościami o konflikcie pomiędzy e-Telko sp. z o. o. a Orange Polska, które opublikowaliśmy w ostatnich dniach na łamach TELEPOLIS.PL, otrzymaliśmy oficjalne stanowisko w tej sprawie od Bernharda Friedla, prezesa zarządu e-Telko. Jego treść w oryginale publikujemy poniżej.

Szanowni Państwo

Działając w imieniu e-Telko Sp. z o.o., jako prezes zarządu, w nawiązaniu do wczorajszego oraz przedwczorajszego artykułu dotyczącego konfliktu pomiędzy e-Telko Sp. z o.o. a Orange Polska S.A. dotyczącego usług kolokacji przedstawiam stanowisko e-Telko Sp. z o.o.

  1. W pierwszym rzędzie chciałbym doprecyzować sytuację z wypowiedzianą przez Orange Polska S.A. umową kolokacji. Oświadczam, że powodem wypowiedzenia przez Orange Polska S.A. w dniu 27 lutego 2018 r. umowy kolokacji był brak zapłaty przez e-Telko w terminie wymagalności 2 faktur VAT na łączną kwotę wynikającą z obu faktur w wysokości 11 634,52 zł netto, które nota bene zostały zapłacone w dniu 28 lutego 2018 r. Jest to marginalny procent miesięcznych rozliczeń między e-Telko a Orange Polska, co może świadczyć tylko o tym, że posłużyło to jedynie jako pretekst do już wcześniej podjętych przez Orange Polska decyzji.

  2. Orange Polska S.A. wypowiedziała umowę kolokacji pomimo tego, że pomiędzy stronami miały miejsce rozmowy dotyczące potrąceń wzajemnych wierzytelności oraz że wzajemne miesięczne rozliczenia sięgają milionowych kwot.

  3. Orange Polska S.A. dokonała jednostronnego potrącenia wzajemnych wierzytelności w kwocie 598 193,13 zł (bez uwzględnienia ww. faktur za kolokację), co zdaniem e-Telko Sp. z o.o., było działaniem celowym, pozwalającym Orange Polska S.A. na wypowiedzenie umowy kolokacji. Co symptomatyczne Orange Polska S.A. potrąciła zadłużenie najmłodsze, a nie zadłużenie najstarsze (czyli faktury za kolokację).

  4. Dzień po wypowiedzeniu umowy kolokacji e-Telko Sp. z o.o. zapłaciła za ww. faktury i złożyła do Orange Polska S.A. wniosek o cofnięcie wypowiedzenia. E-Telko Sp. z o.o. dwukrotnie pisemnie i dwukrotnie emailowo wzywała Orange Polka S.A. do cofnięcia wypowiedzenia. Orange Polska S.A. odmówiła cofnięcia złożonego wypowiedzenia, pomimo tego, że e-Telko informowała Orange Polska S.A, że zaprzestanie świadczenie usług kolokacji (w tak krótkim okresie) nie pozwala na rozpoczęcie świadczenia usług w jakikolwiek inny sposób. E-Telko Sp. z o.o. informowało Orange Polska S.A, że takie działanie stanowi zagrożenie ciągłości świadczenia usług dla dziesiątek tysięcy abonentów, w tym szpitali i innych instytucji publicznych.

  5. Niezrozumiałe jest dla e-Telko Sp. z o.o. wyłączenie przez Orange Polska S.A. punktu styku z e-Telko Sp. z o.o. w Rzeszowie z uwagi na wypowiedzenie umowy kolokacji z 2009 r., gdyż obie spółki od sierpnia 2017 r. obowiązuje decyzja SOR wydana przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

  6. E-Telko, pomimo, że uważa, że strony obowiązuje bezpośrednio decyzja SOR, dla bezpieczeństwa abonentów, złożyła w dniu 1 kwietnia 2018 r. przez system Orange Polska S.A. zamówienia na kolokację, dodatkowo tego samego dnia e-Telko Sp. z o.o. ponowiła emailowo zamówienia na kolokację. Do chwili obecnej e-Telko Sp. z o.o. nie otrzymała odpowiedzi na złożone wnioski. W dniu dzisiejszym e-Telko Sp. z o.o. ponownie, tym razem pisemnie, złożyła zamówienia na kolokacje.

  7. Pomiędzy stronami toczą się sprawy sądowe niezwiązane ze świadczeniem usług kolokacji. e-Telko Sp. z o.o. traktuje obecne stanowisko Orange Polska S.A. jako jeden z elementów wyegzekwowania spornych należności bez wyroków sądowych.

E-Telko Sp. z o.o. uważa, że Orange Polska S.A. wykorzystuje dominującą pozycję na rynku oraz to, że świadczenie usług telekomunikacyjnych opiera się w ogromnej mierze na infrastrukturze telekomunikacyjnej należącej do Orange Polska S.A. Przede wszystkim zdumiewające jest to, że brak zapłaty w terminie za 2 faktury za kwotę niższą niż 12.000 zł netto (które de facto zostały zapłacone), powoduje, że Orange Polska S.A. ryzykuje pozbawienie możliwości dzwonienia dziesiątków tysięcy abonentów, w tym szpitali.

O tym, że zaprzestanie świadczenia usług kolokacji spowoduje niemożność wykonywania połączeń przez abonentów (w tym szpitali) Orange Polska S.A. była informowana wielokrotnie, między innymi na spotkaniu z przedstawicielami Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Spółka kilkakrotnie wzywała Orange Polska S.A. do cofnięcia oświadczenia o wypowiedzeniu umowy kolokacji, ale Orange Polska S.A., wykorzystują pozycję monopolisty, nie wyraziła na to zgody narażając jednocześnie tysiące abonentów na możliwe problemy.

Bernhard Friedl - Prezes Zarządu e-Telko Sp. z o.o.


Zobacz: Orange zerwał umowę z E-Telko
Zobacz: [Aktualizacja] Szpital w Przeworsku ofiarą konfliktu Orange z e-Telko

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: e-Telko, Orange