Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange wyróżnione jako marka

Orange wyróżnione jako marka

WitekT 27 Czerwca 2006 14:53

0 0

Orange premium brand 20060622 mW rankingu reputacji marek PremiumBrand 2006 Orange zajmuje najwyższą pozycję wśród operatorów telefonii mobilnej działających w Polsce.

Premium Brand to projekt badawczy, którego celem jest sporządzenie rankingu marek cieszących się najlepszą reputacją. Pod uwagę brane są marki funkcjonujące na polskim rynku. Spośród działających w Polsce operatorów komórkowych marka Orange zajęła najwyższą pozycję, plasując się na drugim miejscu w kategorii Telekomunikacja. Pierwsze miejsce w tej kategorii przypadło Nokii. Kolejną za Orange, trzecią pozycję zajmuje Era, a czwartą Plus. Orange dystansuje pozostałych operatorów trzema punktami uzyskując wynik 71,93, podczas gdy różnica między markami pozostałych operatów - Erą a Plusem jest bardzo mała (zaledwie 0,63 punktu).

Tak wysoka pozycja cieszy nas tym bardziej, że marka Orange jest obecna na rynku zaledwie od 9 miesięcy i że w tak krótkim czasie udało nam się zbudować reputację, wyróżniającą nas na rynku. Jesteśmy wdzięczni za lojalność i zaufanie, jakim została obdarzona – mówi Maria Grzywaczewska, Dyrektor Biura Strategii Komunikacji PTK Centertel, operatora Orange.




Projekt Premium Brand 2006 miał na celu zbadanie, jak postrzegane są poszczególne marki przez użytkowników i potencjalnych. Respondenci oceniali 8 kategorii marek: 7 produktowych, tj. telekomunikacja, artykuły spożywcze, finanse, handel i usługi, media, motoryzacja, dom/biuro oraz jedną otwartą dla marek nie dających się zaklasyfikować do żadnej z wymienionych kategorii.

Zdaniem Polaków o reputacji marki świadczy najbardziej zaufanie, jakim obdarzają ją klienci, a także polecanie produktów lub usług innym i wracanie do nich. Nieco mniej istotne, choć również brane pod uwagę są wizerunek marki w prasie oraz jej popularność. Ostatnim czynnikiem wpływającym na reputację jest zaangażowanie społeczne marek, co wynika ze zdecydowanie niższej, niż w krajach Europy Zachodniej, świadomości konsumenckiej. Pytania dotyczyły subiektywnych odczuć związanych trzema obszarami: z używaniem danej marki, z działaniami firmy (np. z zaangażowaniem społecznym firmy, jej wizerunkiem w mediach), a także z popularnością firmy. Za realizację badania odpowiedzialny był instytut Millward Brown SMG/KRC. Raport z badania zostanie opublikowany przez miesięcznik Forbes w lipcu 2006.

Źródło tekstu: Orange     

Dodaj do:
w sumie: 23
  • 0

    4.  2006-06-27 15:29:48

    the best ?? - ciekawe jaka lapowke dali...
    Orange przedewszystkim bazuje na marce miedzynarodowej...

  • 0

    5. ~kacha  2006-06-27 15:30:04  host: aayk114.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla mnie Orange jest firmą, że gdybym z niej korzystała, to wstydziłabym się przyznać o tym znajomym. TPSA + Orange = Wielkie DNO = Jedna Klika

  • 0

    6. ~  2006-06-27 15:30:34  host: aeb138.internetdsl.tpnet.pl

    Pobudka, chodzi o markę Orange, a nie o PTK Centertel...

  • 0

    7. ~rollo  2006-06-27 15:33:17  host: wy03.dsk.uw.edu.pl

    ROTFL N LOL !! bu he he he - maja racje jest tutaj nizsza swiadomosc konsumencka - stad wysoki wynik orange

  • 0

    8.  2006-06-27 16:15:31

    kacha a z neo korzystasz i wszyscy o tym wiedzą, nie wstydzisz się?

  • 0

    9. ~bigman  2006-06-27 16:17:09  host: aab234.internetdsl.tpnet.pl

    kacha: wiec wstydz sie za ta Neostrade ktorej uzywasz. Jestem w Orange i mimo ze ceny maja przecietne to jednak ich uczciwosc wlasnie tam mnie trzyma. Nie mozna tego powiedziec o konkurencji..

  • 0

    10. ~robik  2006-06-27 16:26:22  host: pa224.nidzica.sdi.tpnet.pl

    świat stanął na głowie - Orange przodującą marką...?

  • 0

    11. ~  2006-06-27 16:30:17  host: axi219.neoplus.adsl.tpnet.pl

    bigman: możesz rozwinąć temat? czym różni się uczciwość Orange od konkurencji?

  • 0

    12. ~  2006-06-27 16:50:58  host: dui249.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ućciwość jest tylko jedna :P

  • 0

    13. ~  2006-06-27 17:03:07  host: avd130.internetdsl.tpnet.pl

    Orange RULEZ powiem wam tyle troche mi chodzi po glowie era ale era mi sie nie podoba pod jednym wzgledem nawet jak doladuje karte 100 zl to i tak mam tylko miesiac na odbieranie to jest beznadziejne bo jak nie mam kasy to znaczy ze zaniedlugo nowy starter a w orange mam 1 rok do tego czasu zawsze sie znajdzie kasa

  • 0

    14. ~Gear  2006-06-27 17:06:28  host: blr246.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i dziwic sie ze w tym Orange jest tak drogo... Ale musza w koncu odrobic koszty zwiazane z kupowaniem sobie i swojej pani prezes nagrod!

  • 0

    15. ~wEra  2006-06-27 17:07:52  host: dpy134.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ta nagroda musiała ich dużo kosztować, orange-propogandysta.

  • 0

    16. ~MiKO  2006-06-27 17:26:48  host: 82.139.59.155

    Ta, zastanawiało mnie to, co się stanie z klientami po wejsciu marki Orange, za którą każdy klient sieci Orange musi płacić Francuzowi ok 20 zł a zaoferowane oferty były sprzed roku. A więc oczarowano klientów reklamami. W rankingach firm telekomunikacyjnych powinno być uwzględnione stopień świadomości klienta (dzwonienie, + SMSy, +MMSy, +WAP, +3G, +znajomość ofert konkurencji). Takie badania dałyby jakikolwiek ogląd sytuacji rzeczywistej a nie zamalowanej przez reklamę. // mobiKAR.net - mobile KARAOKE

  • 0

    17. ~bigman  2006-06-27 17:46:45  host: aab234.internetdsl.tpnet.pl

    do 11: Co mi imponuje w Orange: 1) przejrzysty regulamin uslug, brak kruczkow 2) Zmieniasz taryfe na inna, dostajesz ostrzezenie (badz od konsultanta, badz na orange-on line tekstem) ze mozesz stracic przywileje specjalne z poprzedniej taryfy, 3) w wiekszosci przypadkow jak system bilingowy zle naliczy sam dostajesz korekte, 4) jesli czegos nie wiesz lub nie mozesz znalesc dzwonic do BOK i wszystko CI powiedza nigdy mnie nie oklamali, kilka razy pomogli zoptymalizowac taryfe (przez grzecznosc nie wspomne w ktorej innej sieci GSM robia wala z klienta), 5) nie podnosza cen i nie zmuszaja Cie korzystania z nowego cennika - nowe ceny dostaniesz jak sam wyrazisz zgode na ich korzystanie (znow nie wspomne w ktorej sieci na sile wprowadzili oplaty za BOK w tej samej taryfie). 6) Ogolnie moze i maja drogo w porownaniu do konkurencji ale nie naciagaja ludzi na dodatkowe koszta typu "zeby miec tania minute, musisz kupic to i tamto". Kilka razy kusilo mnie by zmienic operatora ale po przeczytaniu regulaminu konkurencji szybko ochlonolem. Moze i ktos stwierdzi ze jestem glupi ale wole zaplacic kilka groszy wiecej za minute i sms-a ale miec wszystko "czarno na bialym".

  • 0

    18. ~bigman  2006-06-27 17:55:36  host: aab234.internetdsl.tpnet.pl

    Tak w ogole to nie zamierzam sie klocic co jest najlepsze. Kazdy powienien siedziec tam gdzie mu najlepiej. Cieszmy sie ze w ogole jest wybor. Komus nie pasuje Orange, niech wezmie sobie Ere albo Plusa - przeciez nikt mu za to glowy nie urwie. Kazdy z operatorow oferuje co innego i na innych zasadach a dzieki temu kazdy moze cos do siebie dopasowac. Nie rozumiem zatem komentarzy ze "klienci Orange to glupki bo placa wiecej" (piszac ogolnie na podstawie ostatnich iles komentarzy pod newsami).

  • 0

    19.  2006-06-27 18:04:37

    MiKO, rozpowszechniasz kompletne herezje, podkreślając tylko, że nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Klient to klient. Niezależnie od tego czy korzysta z usług 3G i wie jaka jest dokładna częstotliwość UMTS, czy nie. Właśnie o to chodzi w tej branży aby oferta była dla wszystkich, przystępna na tyle aby nawet laik sobie poradził. Zaufanie do marki jest i choćby nie wiem jak Cię to bolało mały żuczku, nie zmienisz tego. Nie twierdzę, że wszystko jest różowe, bo tak nie jest. Prawda jest jednak taka, że Orange po perturbacjach związanych z rebrendingiem powoli wychodzi na prostą z czego (jako abonent) bardzo się cieszę.

  • 0

    20. ~  2006-06-27 18:15:27  host: cae57.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak dobrze że w Polsce są inne sieci niż Orange!!!

  • 0

    21. ~xxx  2006-06-27 18:57:36  host: edv168.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trzeba przyznać, że najlepszymi komentarzami w kategorii: "Najrozsądniejszy komentarz" wygrał >bigman< z wszystkich powyższych. Pozdr. :)

  • 0

    22. ~  2006-06-28 01:37:45  host: apn-100-176.gprsbal.plusgsm.pl

    brawa orange! gratulacje! ci z ery nie wiedzą co to za radocha miec darmowy numer, bo większość z nich ma tylko oferty z minutami, a nawet jak mają darmowy numer to bólą za niego 30zł, w orange za 30zl można mieć 3 darmowe numery, a nie jeden! dlatego klienci orange mogą tyle rozmawiać na przystankach, w autobusach, w sklepie! Z tąd sie bierze ta reputacja!!!

  • 0

    23. ~goran  2006-06-28 16:00:39  host: dqj11.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gratulacje dla Orange za kupienie sobie nowego bardzo wartościowego tytułu :p

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-87-65-140.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.