DAJ CYNK

Orange wprowadzał klientów w błąd

LuiN

Wydarzenia

Kampania reklamowa telefonii komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd - wynika z wyroku Sądu Apelacyjnego, który potwierdził decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kampania reklamowa telefonii komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd - wynika z wyroku Sądu Apelacyjnego, który potwierdził decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sądu Apelacyjny potwierdził decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z sierpnia 2008 roku. Uznano wówczas, że Centertel w kampanii "Bliskość tworzy święta" reklamował darmowe połączenia w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiał korzystanie z promocji w tym okresie. UOKiK uznał wtedy, że była to nieuczciwa praktyka rynkowa.

Promocja Wybrane 3 numery, która była tematem przewodnim reklamy nie obowiązywała właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok. UOKiK nałożył na operatora ponad 800 tys. zł kary, która następnie w październiku 2009 roku poparta została przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (ten jednak zdecydował o obniżeniu sankcji pieniężnej do 400 tys. zł).

Następnie spółka odwoła się od decyzji Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do Sądu Apelacyjnego. 13. października wyrok SOKiK został potwierdzony przez Sąd Apelacyjny.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP