Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange winny zwłoce przenośności do Plusa

Orange winny zwłoce przenośności do Plusa

WitekT 24 Lutego 2006 12:34

0 0

25. stycznia Anna Streżyńska, p.o. prezesa UKE zadecydowała o przeprowadzeniu kontroli przestrzegania przez Polkomtel oraz Centertel obowiązków wynikających z Prawa Telekomunikacyjnego, dotyczących uprawnień abonentów do zmiany operatora z zachowaniem przydzielonego numeru telefonicznego.

Zespół Kontrolny UKE zlokalizował miejsca i przyczyny powstałych zakłóceń w przebiegu informacji między operatorami zaangażowanymi w proces przekazywania numerów abonentów. Do głównych przyczyn zakłóceń w komunikacji z Polkomtelem, leżących po stronie Centertela, które negatywnie wpłynęły na współpracę międzyoperatorską można zaliczyć:

1. Opóźnienia w przekazywaniu dokumentów z punktu sprzedaży Orange do Punktów Obsługi Klienta (w tym dokumentu potwierdzającego możliwości przeniesienia numeru do nowej sieci wraz z rezygnacją z usług, które inicjują proces dezaktywacji numeru abonenckiego). Konsekwencją tego opóźnienia może być brak możliwości obciążenia abonenta, we właściwym terminie, jednorazową opłatą za przekazanie numeru. Mogło to powodować automatyczne przesunięcie terminu dezaktywacji numeru w sieci Orange na koniec następnego okresu rozliczeniowego (co z punktu widzenia klienta oznacza opóźnienie przeniesienia numeru o 30 dni).

2. Ręczną zmianę w punkcie sprzedaży Orange daty rozwiązania umowy na dokumencie stanowiącym warunkową zgodę na przeniesienie numeru. Powoduje to niezgodność zapisów w dokumentacji papierowej i w obsługującej klienta aplikacji tworzonej w dziale CRM. W konsekwencji system teleinformatyczny PTK Centertel odrzucał taką transakcję przeniesienia numeru.




3. Brak odpowiedzi ze strony PTK Centertel na reklamacje zgłaszane przez Polkomtel. Jeżeli zdarzy się błąd (ludzki, sprzętowy, czy też oprogramowania) to należy w odpowiednim czasie zgłosić ten fakt na uzgodnione pomiędzy operatorami dedykowane do tego celu skrzynki pocztowe. Informacja o źródle problemu powinna być też przekazana do komórek obsługujących abonenta w każdej z firm.

Z protokołu kontroli UKE wynika, że Centertel nie przekazał w terminie 13 numerów abonenckich przenoszonych do Polkomtela, co uniemożliwiało prawidłowe świadczenie usług tym klientom. Ustalono, że głównym powodem opóźnień było uzależnienie świadczenia przez PTK Centertel usługi przeniesienia numerów telefonicznych przy zmianie operatora od spełnienia przez abonentów warunków innych niż warunki określone w obowiązujących obecnie przepisach prawa (PTK Centertel posługuje się koncepcją warunkowej zgody na rozwiązanie umowy). Zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego ds. łączności termin rozwiązania umowy, a także termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę musi być jednoznaczny, a samo rozwiązanie umowy w przewidzianym w tym przepisie trybie nie może być uzależnione od jakichkolwiek zdarzeń. Stwierdzone przypadki wstrzymania przeniesienia numeru ze względu na zaległości w zakresie należności, dotyczyły należności niewymagalnych w dniu składania wniosku o rozwiązanie umowy z przeniesieniem numeru.

Drugim, ale zdecydowanie mniej istotnym powodem nie przekazywania technicznego numerów abonenckich przenoszonych do Polkomtel, były awarie systemu informatycznego PTK Centertel. Zdaniem Zespołu Kontrolnego UKE, operatorzy powinni się szczegółowo informować o problemach z przenoszeniem numerów, których awaria dotyczy i przewidywanym czasie usunięcia awarii. Pomimo wielokrotnych udokumentowanych próśb ze strony Polkomtela zgłaszanych poprzez ustalone przez operatorów skrzynki e-mailowe do rozwiązywania reklamacji, jak i zgłaszanych problemów innymi drogami, PTK Centertel nie udzielił w odpowiednim czasie żadnych konkretnych informacji. Czas odpowiedzi na reklamację powinien umożliwić zachowanie maksymalnego terminu przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych określonego w rozporządzeniu na 24 godziny.

Po zapoznaniu się z wynikami kontroli Prezes UKE postanowił wezwać PTK Centertel do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w terminie 30 dni oraz poinformowania o sposobie zaspokojenia roszczeń poszkodowanych klientów.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 36
  • 0

    17. ~berdys  2006-02-24 20:51:34  host: duu46.neoplus.adsl.tpnet.pl

    taa..w Orange to mam same awarie- jade na prowincje ( Nowy Sacz ) i ciagle problemy z wysylaniem smsow, polaczeniami...dzwonie do BOK- mamy awarie,przeciazenie... i to praktycznie od uruchomienia sieci w pasmie 900 tak jest :/ - mam dowody- 14 reklamacji pisemnych... rozpatrzonych poztywnie. Ze swoistym niesmakiem obserwuje nagonke na Plusa czy czasem Ere ktore wg mnie sa duzo mniej uciazliwe pod wzgledem awarii niz ta cala francowata orendz.

  • 0

    18. ~Szalony  2006-02-24 20:56:11  host: apn-239-209.gprsbal.plusgsm.pl

    A mi 26 lutego wyłączają ostatnią kartę w Idei dla firm :) i żegnaj Orange - Pa pa :) Orange dziękuję za jego umts i edge które na mapie jest a faktycznie go nie ma :/

  • 0

    19.  2006-02-24 21:42:52

    normalka orange...

  • 0

    20. ~rafał  2006-02-24 21:45:44  host: router.tvgawex.pl

    Orange jest niczym Majkel Dżekson - co drugi news na stronie to o nich, a i tak wyglądają szkaradnie

  • 0

    21. ~HAHAHHA  2006-02-24 22:37:48  host: aou198.internetdsl.tpnet.pl

    buheheh smiac mi sie chce z tego co pisza nie no nie nie wytrzymam

  • 0

    22.  2006-02-24 22:41:22

    Hah 3/4 tych wypowiedzi jak zwykle wyssana z palca... Nie ma sensu sie spierac, ktora siec lepsza, bo i tak nikt sie nie da przekonac... Wiem tylko po swoim przykladzie, ze od poczatku mojej wspolpracy z Plus GSM nigdy nie mialem zadnych problemow, ani moi rodzice, ktorzy sa jeszcze dluzej w tej sieci niz ja (8 lat)... kolegi starszy ma firme a telefony w Plusie od poczatku istnienia tego operatora i tez nigdy nie mial najmniejszych problemow, wiec skonczcie ta bezsensowana nagonke na Plusa, bo robi sie to nudne... Prawda jest taka, ze do Orange nie przeszedlbym nawet gdyby mi doplacali, za Era nigdy nie przepadalem, ale przedzej bym w tej sieci wzial abonamet, niz w orangutanie... :| Kazdy ma wpadki, nikt nie jest idealny, tak wiec w kazdej sieci co jakis czas bedzie awaria i nic tego nie zmieni... i jeszcze jedno, wszyskie te sieci sa siebie warte... :|

  • 0

    23. ~KaMiLeK  2006-02-25 07:52:34  host: 194.63.134.19

    ej ale nie wiem czy wiecie ale plus oprócz tego ze strzelał wałki w simplusach strzela nawet w abonamentach i to dla film :/ ostatnio wogóle nie można nigdzie sie dodzwonić a z orange zawsze, znajomy pracuje w erze i jak poszedłem do niego zeby coś doradził to powiedział idz stąd jak najdalej era jest najgorsza plus też, najlepiej idz do orange, a chyba o "swojej" firmie nie mówiłby tak gdyby była dobra, jest nawet przykład taki ze era z plusem muszą się wspomagać era-heyah a plus-sami swoi a orange nic takiego nie ma to ze pop jest to dlatego ze natrzepali tego i muszą to jakoś sprzedać, jestem w orange (wcześniej idei) od 6 lat i zawsze była super siecią i nigdy mnie nie zawiodła a z tego co znajomi mówią to mają problemy z plusem i erą, a dodam ze nie mieszkam na wsi tylko w łodzi.

  • 0

    24. ~mati  2006-02-25 09:06:32  host: cik123.neoplus.adsl.tpnet.pl

    heehhe Orange ma największy zasięg???
    kpiny!!! hehehehe ludzie 1 kwiecień za miesiac...poczekajcie jeszcze z takimi dowcipami. Plus pełny luz, Era sieć frajera, Orange....syf

  • 0

    25. ~idealnyORANGE  2006-02-25 09:28:43  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    Powiem, bo nie wytrzymam: Orange to dobra sieć. Każdy chciałby ją mieć. Od początku do końca, po prostu kraina słońca. Era plusa w jednej sieci - dla dorosłych i dla dzieci. Kto gdzie indziej - niech nie gada. Raczej szybko się przesiada. Dziś zachowa nawet numer. Więc dlatego skończcie rumor!

  • 0

    26. ~pawo  2006-02-25 10:28:22  host: abqi109.neoplus.adsl.tpnet.pl

    NO I CO Z TEGO, żE WINNY ZWłOCE...BęDąC ABO ORANGE MOżNA PRZYNAJMNIEJ DZWONIć DO WSZYSTKICH I SIę WIE ILE SIę MA NO KONCIE- O CZY W PLUSIE MOżNA SOBIE POMARZYć. Co jest do cholery ważniejsze- jakieś głupie przenoszenie numerów czy możliwość wykonywania połączeń. Żeby plus miał TAKIE problemy jak ma orange.

  • 0

    27. ~idealnyORANGE  2006-02-25 11:25:57  host: xdsl-7108.zgora.dialog.net.pl

    pawo ma rację. Korzystając z opcji Wszyscy i na Wszystko w Twoim Planie, wykorzystuje się kwotę rzeczywiście na wszystko, w tym na sms'y premium, rozmowy międzynarodowe, a nawet - uwaga! - na część kosztów w roamingu. Tego nie oferuje nikt. Poza tym jest wiele innych plusów, no i sieć jest relatywnie tania i dość niezawodna. A wpadki, owszem, zdarzają się, jak wszędzie.

  • 0

    28. ~magik  2006-02-25 15:35:40  host: gprs11.orange.pl

    to normalne, przeciez to zagrywki typowe dla TePsy ...:)

  • 0

    29. ~r  2006-02-25 16:45:31  host: 87.207.181.93

    właśnie. To normalne dla Orange. Wszechobecny burdel. Przyszłość jest jasna. Coraz większy bajzel w Orange.

  • 0

    30. ~MaViS  2006-02-26 16:12:43  host: cqu14.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to jednak nie tylko Plus walczy ze swoja platformą prepaidową ale i z systemem ABONAMENTOWYM boryka się Oryndż - kto by w to uwierzył kilka dni temu??

  • 0

    31. ~wlo  2006-02-26 19:18:19  host: asp118.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A propos "afery" - czy to nie Orange rozpoczęła tę całą "aferę" z niemożnością działania przenoszonych numerów "nie z winy Orange"? Jako pierwsi ogłosili, że przenoszą, a jak coś nie działa, to z przyczyn zewnętrznych... Oficjalny komunikat był jak pamiętam. Nie rozumiem więc porównywania albo odnoszenia do innych spraw czy kłopotów operatorów.

  • 0

    32. ~Gerd  2006-02-28 18:32:30  host: bialapodlaska2-Exatel.bpl.vectranet.pl

    Orencz jest górą? Ale czego, bo jak dzwonię poprzez sieć tego operatora to mnie lekko szlag trafia! Więc Kamilu nie pisz, że oranżada jest wspaniała, bo to jest wierutne kłamstwo.

  • 0

    33. ~Paweł C.  2006-03-01 14:43:45  host: acfx34.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A kto tu szczeka głównie? Użytkownicy Era/Plus - jaki Pan, taki Pies.
    Pozdrawiam ;)

  • 0

    34. ~WyprasujMnie  2006-03-04 18:21:40  host: public-gprs5758.centertel.pl

    ~Szalony, u mnie UMTS (Warszawa) i EDGE (Wołomin) śmiga jak zły. Może błędna konfiguracja sprzętu? Ja jestem zadowolony, dostęp UMTS za 99,- to niedrogo, a śmiga. Może korzystasz z laptopa na AMD? Wtedy wynikają różne dziwne "zonki"... Pzdr

  • 0

    35. ~Paweł C.  2006-03-05 04:56:47  host: acfo214.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przychodzi facet do serwisu:
    - Dzieńdobry, zepsuł mi się komputer...
    - Może ma Pan AMD?

  • 0

    36. ~m@Ti+)  2006-03-05 09:41:25  host: nat-gts-1.tcz.vectranet.pl

    Po prostu jak zwykle Oryndżgutan. Jestem w plusie i nie wiem o co tyle hałasu czy za każdym razem jeśli będzie wiadomość o plusie to każdy musi nawiązywać do platformy. Świat nie jest idealny i zdarzają się problemy. Ja uważam że Plus jest najlepszy nigdy się na nim nie zawiodłem i niedawno przedłużyłem umowę waśnie w mixie a stan konta sprawdzam w menu telefonu a mam se k300i. Pozdrawiam!!!! +)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-90-207-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.