Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange to prawie połowa reklam sieci komórkowych

Orange to prawie połowa reklam sieci komórkowych

WitekT 5 Grudnia 2005 11:46

0 0

PTK Centertel, operator sieci Orange, wydał na reklamę w październiku 32,3 mln zł, czyli 116% więcej niż analogicznym okresie zeszłego roku.

Polkomtel i PTC też zwiększyli nakłady, ale pod tym względem nie dorównują Centertelowi – wynika z danych Expert Monitora (dane cennikowe netto, bez uwzględnienia rabatów). Sieci komórkowe łącznie w październiku zostawiły w mediach 77,4 mln zł, czyli o 39% więcej niż w roku ubiegłym.

Orange była najczęściej reklamowana w telewizji (24,5 mln zł, wzrost o 98%). Najbardziej jednak zwiększono nakłady na promocję w radiu (z 400 tys. do 1,9 mln zł). Wydatki na reklamę w gazetach wzrosły o 113% - do 2,77 mln zł, a w magazynach aż o 260% – do 3,1 mln zł.




Mimo takiego wzrostu budżetu reklamowego markę Orange spontanicznie wymienia tylko 40% ludzi. Pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Konkurenci wydali w październiku mniej pieniędzy na reklamę. Polkomtel zostawił w mediach 24,7 mln zł (o 12,1% więcej niż rok temu), a PTC wydała 20,4 mln zł (wzrost o 9,1%).

Polkomtel najbardziej zwiększył wydatki na reklamy w gazetach (o 84%, do 4,2 mln zł), a zredukował pieniądze na spoty radiowe (z 2,4 mln zł do 1,7 mln zł). PTC najwięcej wydała na reklamy w telewizji (14,1 mln zł – więcej o 2,3 mln zł niż w ubiegłym roku). Na reklamę w gazetach wydała 3,75 mln zł – o 1 mln zł więcej niż rok temu, a w magazynach 1,3 mln zł (mniej o 37%).

Źródło tekstu: Press     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1.  2005-12-05 12:09:38

    a i tak kazdy ma poryndz gdzies to polska a nie francja tu sie na slimaki nie zbeira tylko niskie ceny daje

  • 0

    2.  2005-12-05 12:26:05

    sdz, nie każdy ma orage gdzieś. Jakoś te 9 mln ludzi nie skoro używają jej nadal.

  • 0

    3. ~vet  2005-12-05 12:43:37  host: amq50.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mimo zlych opinii cos jest w tym orange skoro jest popularniejsza od plusa:)

  • 0

    4. ~arnie  2005-12-05 14:18:59  host: dkj34.neoplus.adsl.tpnet.pl

    popularniejsza od plusa to była Idea, ja jestem w Orange, bo muszę, ale gdy mi się skończy umowa, abędą nadal proponować takie badziewie, to się rozstanę z żabojadami...

  • 0

    5. ~hettman  2005-12-05 14:28:52  host: chello087207092181.chello.pl

    @vet -popularniejsz od + w/g danych za 3-ci kwartał,a teraz nie wiadomo,a poza tym w/g mnie przy ogłaszaniu ilości aktywnych sim w orange-idea trzeba by brać poprawke na to że przed rebri.. orange (nie wiem jak to sie pisze :) ) idea upychała ile wlezie kart jedna idea,(sam mam w szafie 8 bo to były najtańsze min. na komórki w owym czasie więc jak je wygadałem to następna...a one przecież ważne są 1 rok...tak więc...). ja myśle że dopiero pod koniec przyszłego roku sytłacja będzie klarowna.

  • 0

    6.  2005-12-05 14:38:43

    Bardziej miarodajnym wskaznikiem jest przychód (obroty) jaki generują użytkownicy poszczególnych sieci. Co z tego ze dana sieć posiada wyraźnie wiecej klientów skoro firma niewiele z nich ma.

  • 0

    7.  2005-12-05 15:37:56

    Dla użytkowników ważniejsza jest popularność sieci niż to ile zarabia.

  • 0

    8. ~tryk  2005-12-05 15:43:57  host: dqb248.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hehe, jak na takie wydatki to słabiutki bardzo efekt. Kolejny dowód, ze nie tylko reklama ale uslugi często same też za siebie mówią :)

  • 0

    9.  2005-12-05 16:02:27

    Thomas: ale Ty glupoty pierdzielisz. A wiesz ile jest nieaktywnych POPow? Popatrz na niezawolenie ludzi. Marketing czyni cuda, pamietaj. A reklama jest dzwignia handlu. A dla uzytkownikow najwazniejsze sa CENY!! a malo kogo obchodzi to czy firma sie duzo reklamuje czy malo. To zaden argument.

  • 0

    10. ~2005  2005-12-05 16:11:10  host: bar133.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zdaje się, że są to pieniądze wyrzucone przez oryndz w błoto. Pozostałe sieci mniej się reklamują bo mają lepsze oferty. Jak coś jest dobre to samo się reklamuje i dobrze sprzedaje. Ale tego nie zrozumie op zapóźniony w rozwoju, nie tylko ofertowym.

  • 0

    11. ~bucek  2005-12-05 17:28:35  host: dqa149.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Reklama jest ważna ale nie aż tak. bez poprawy jakości usług orange nie ma co liczyć na poprawe sprzedaży

  • 0

    12. ~rompa  2005-12-05 17:36:54  host: gprs20.plusgsm.pl

    a idźcie francuzy do siebie z powrotem ślimaki zbierać i żaby jeść. Orange GO HOME albo spadaj stąd!

  • 0

    13. ~Matt  2005-12-05 18:19:25  host: boa111.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A i tak ich Plus z reklamami Mumio bije na głowę. Przecież niedobrze się robi jak się widzi te nadęte reklamy Orangutana. Przyszłość jest jasna - przyszłość to drożyzna! (Na razie w roamingu)!

  • 0

    14. ~camel  2005-12-05 19:39:30  host: chello087207102132.chello.pl

    Fakt, reklamuje sie ten, ktoremu slabo idzie.

  • 0

    15. ~halle  2005-12-06 15:17:51  host: dpz106.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Duzo kasy na reklame a jaki efekt każdy widzi. Tego nawet nie trzeba komentować

  • 0

    16. ~appen  2005-12-29 13:09:00  host: dqr231.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pięknie zmarnowane pieniądze trzeba przyznać. A abonenci sie zastanawiają skad te dwa razy wyższe rachunki niż kiedyś:)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.