17. września Orange zrezygnował ze sprzedaży konwergentnej usługi Unifon. Usługa pozwalała na prowadzenie tanich rozmów przy użyciu protokołu VoIP, z zastosowaniem technologii UMA w obrębie dowolnej sieci WiFi na terenie kraju.
Klienci, którzy mają włączoną usługę będą mogli nadal z niej korzystać, jednak jeśli zdecydują się na jej dezaktywację nie będą mieli możliwości ponownego uruchomienia. Sprzedaż usługi została wstrzymana zarówno w ofercie akwizycyjnej jak i w programie Propozycja.
Największym ograniczeniem technologii była niewielka ilość dostępnych na rynku telefonów obsługujących UMA. Zainteresowanie ofertą ograniczały też alternatywne usługi obniżające koszty połączeń - nie wymagające często kłopotliwej konfiguracji telefonu, jak i dedykowanego telefonu GSM/UMA.
Obecnie znacznie popularniejsze jest wykorzystanie technologii SIP. Więcej na temat przyszłości rozwiązań SIP i UMA pisaliśmy w tej wiadomości. O ofercie Unifon szerzej przeczytać można pod tym adresem.
Źródło tekstu: wł