Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange rezygnuje z technologii UMA

Orange rezygnuje z technologii UMA

LuiN 18 Września 2009 14:16

0 0

17. września Orange zrezygnował ze sprzedaży konwergentnej usługi Unifon. Usługa pozwalała na prowadzenie tanich rozmów przy użyciu protokołu VoIP, z zastosowaniem technologii UMA w obrębie dowolnej sieci WiFi na terenie kraju.

Klienci, którzy mają włączoną usługę będą mogli nadal z niej korzystać, jednak jeśli zdecydują się na jej dezaktywację nie będą mieli możliwości ponownego uruchomienia. Sprzedaż usługi została wstrzymana zarówno w ofercie akwizycyjnej jak i w programie Propozycja.




Największym ograniczeniem technologii była niewielka ilość dostępnych na rynku telefonów obsługujących UMA. Zainteresowanie ofertą ograniczały też alternatywne usługi obniżające koszty połączeń - nie wymagające często kłopotliwej konfiguracji telefonu, jak i dedykowanego telefonu GSM/UMA.

Obecnie znacznie popularniejsze jest wykorzystanie technologii SIP. Więcej na temat przyszłości rozwiązań SIP i UMA pisaliśmy w tej wiadomości. O ofercie Unifon szerzej przeczytać można pod tym adresem.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 27
  • 0

    8. ~  2009-09-18 17:39:19  host: v01-10.opera-mini.net

    To była dobra usługa. Szkoda, że tylko 2 lub 3 telefony ja obsługiwały. A Wy, ciągli narzekacze: to nie sieci są dziadowskie, tylko ich użytkownicy, którzy groszem nie śmierdza, a chcieliby mieć wszystko ZA DARMO. I udają Wielkich Klientów, bo kupią starter i dojadują go za 5zł raz na miesiąc. Spadajcie, Orange nie będzie za Wami płakać. Inni nie będą się o Was bić. Jesteście jak te bezdomne żule na dworcu, co wszyscy muszą płacić na ich utrzymanie.

  • 0

    9.  2009-09-18 18:28:39

    Dla mnie to cofanie się w rozwoju, Orange nie może zrozumieć że VoIP to przyszłość, ale widocznie popytu nie było i całkowicie zrezygnowali.

  • 0

    10. ~rami  2009-09-18 18:36:53  host: chello089077180071.chello.pl

    9. może i to była racjonalna decyzja, z drugiej strony przecież voip dość prężnie rozwija się w tp.

  • 0

    11. ~art  2009-09-18 18:45:51  host: public4329.xdsl.centertel.pl

    tak, to zaiste dziadowska sieć, choć orange freedom, ktory mam, jest wyjątkiem; wyjątki potwierdzają jednak tę jakże słuszną regułę.

  • 0

    12. ~orangutan  2009-09-18 19:13:23  host: rtr-146.1.kaemnet.pl

    uuuu czemu zrezygnowali, przecież klienci walili drzwiami i oknami po tą usługę :)

  • 0

    13. ~x  2009-09-18 19:28:34  host: 213.25.4.254

    Przecież usługi VoIP są nie tylko w Orange. To, że ta sieć zrezygnowała z tej usługi to żaden problem bo jeśli ktoś chce korzystać z VoIP to napewno znajdzie dużo ciekawych firm, które oferują takie usługi.

  • 0

    14. ~  2009-09-18 19:51:47  host: t11-04.opera-mini.net

    @12. To nie kwestia braku chętnych lecz braku terminali obsługujących tą technologię.

  • 0

    15.  2009-09-18 20:11:44

    Ta usługa wcale nie była w Orange reklamowana. To stad nikłe zainteresowanie. A nie była z prostej przyczyny: PTK doprowadzalo do szału to, ze po prostu kanibalizowala usługi mobilne. Moim zdaniem szkoda bo przyszłość jest własnie w unifikacji usług by klient widział różnice jedynie w cenie a nie w technologii.

  • 0

    16.  2009-09-18 20:16:56

    8@ lepiej bym tego nie ujal, tylko traci sie czas na czytanie takich komentarzy.

  • 0

    17. ~  2009-09-18 21:12:45  host: t11-04.opera-mini.net

    @x. Technologia UMA w telefonie to nie VOIP przez komunikator internetowy, telefon z tą technologią w zasięgu bezprzewodowego internetu automatycznie zestawia połączenie przez internet.

  • 0

    18. ~:))  2009-09-18 22:06:42  host: 188.33.152.66

    przecież to jakaś konkretna technologia, nie sip (nie znam się ale powołuję na sam artykuł). Co do zestawiania automatycznego - przeciez to jest w telefonie na WM6 (internetowym), z tym zę jest to o tyle wkurzające, że nie możesz decydować jaką drogą dzwonisz (ustalasz albo zawsze przez internet, albo nigdy, albo gdy GSM jest niedostępne - co jest sporym utrudnieniem). W sumie chyba najlepszym rozwiązaniem jest FRING - tam można wybrać przynajmniej jaką drogą chce się przeprowadzić rozmowę.

  • 0

    19.  2009-09-18 23:18:06

    Brak różnorodnych i tanich terminali położy na łopatki każdą, nawet najlepszą usługę. Podobnie jest choćby z WiMax-em w Netii - technologia obiecująca, ale terminale ciągle koszmarnie drogie.

  • 0

    20. ~  2009-09-19 01:59:36  host: 82-32-210-28.cable.ubr07.newt.blueyonder.co.uk

    2, 11 to spamerzy Orżnąć

  • 0

    21. ~PZPNwon  2009-09-19 23:02:51  host: dtf94.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co to jest voip ? nikt z tego nie korzysta i to używali w PRL-u, więc po co to ?

  • 0

    22. ~chello  2009-09-20 04:37:45  host: chello089078041074.chello.pl

    dzwoniłem do orange - powiedzieli że to bzdura - usługa jest nadal dostępna i można ją sobie samemu załączyć przez konto internetowe w orange - usługę załączyłem co jest dowodem na to że przynajmniej termin wyłączenia usługi jest nieprawdziwy

  • 0

    23. ~:))  2009-09-20 11:14:43  host: 188.33.187.134

    do 21 - nawet nie wiesz kiedy z tego korzystasz, i widać nie masz zbytnio pojęcia co to takiego

  • 0

    24. ~Alek  2009-09-21 11:35:36  host: 87-204-23-227.ip.netia.com.pl

    @8: Nie gadaj, też chcesz mieć wszystko za darmo, a przynajmniej jak najtaniej. Każdy chce. Twój wpis sugeruje, że możesz być krótkowzrocznym akwizytorem telekomów, żyjącym z prowizji... Tylko czy po wyżyłowaniu przysłowiowych piekarzy, szewców i krawców na opłaty za telefonię nie dziwi Cię czasem, czemu musisz potem płacić tyle za chleb, buty i ubrania?... (I całą z trudem wyszarpaną prowizję diabli wzięli?...)

  • 0

    25. ~  2009-09-21 11:50:55  host: t03-14.opera-mini.net

    @Alek.Co prawda nie jestem 8 ale zważ na to, że jeżeli wszyscy będą oferowali tanie towary i usługi to wszyscy będziemy mało zarabiali i w sumie na jedno wyjdzie.No ale ty pewnie liczysz na to, że twoja firma będzie drogo sprzedawać i ty będziesz dużo zarabiał a tanio płacił. Przyznam, ze dobrze kombibujesz.

  • 0

    26. ~Alek  2009-09-21 22:19:29  host: chello087207070230.chello.pl

    @25: Ja rozumiem, że marża poniżej 120% jest nieuczciwie niska -- ale generalnie wolę trend, gdzie wszyscy dążą do obniżania cen przy podwyższaniu jakości. Niestety, dzięki złodziejom i bandytom mamy trend odwrotny...

  • 0

    27.  2009-09-29 11:06:31

    Jakoś się nie dzwię że Orange rezygnuje z UMA. Informacja nt usługi zostałą przez Orange napisana tak że przeciętny klient nie miał szans tego zrozumieć. A i 'atrakcyjność' usługi była typowa dla Orange, czyli płacenie grubej kasy za dziadowskie oszczędności. Że już o 'wyborze' telefonów nie wspomnę, np ta Nokia w której usunięto Bluetootha żeby dodać UMA, albo brzydki, cegłowaty Samsung bez kart pamięci...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-118-102.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.