Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange podsumowuje rok

Orange podsumowuje rok

WitekT 18 Września 2006 16:08

0 0

Na dzisiejszej konferencji zarząd Centertela podsumował 12 miesięcy obecności marki Orange na polskim rynku.

Według badań przeprowadzonych pod koniec sierpnia, ponad 70% ludzi spontanicznie rozpoznaje markę Orange. Pod koniec stycznia było to 50%, a w ciągu najbliższego roku należy oczekiwać podobnego rozpoznawania Orange jak Idei, czyli na poziomie 80%.

W ciągu 12 miesięcy (koniec II kwartału 2005 kontra koniec II kwartału 2006 roku) firma zdobyła 1,5 mln abonentów i użytkowników. Churn (odejścia klientów) są na podobnym poziomie, co w Idei i na średnim poziomie dla całej grupy Orange na świecie.

Według zarządu Centertela, rebranding dał firmie odpowiednią siłę, która ujawnia się już teraz, jednak jeszcze długo będzie odczuwalna – głównie poprzez kreowanie marki Orange jako spokojnej, bez agresywnej walki cenowej i z wysoką jakością usług. Chcemy być konkurencyjni, a nie konkurować - powiedziała Iwona Kossmann, członek zarządu firmy ds. marketingu i sprzedaży.

Zarząd Centertela nie potwierdził rezygnacji z jakiejkolwiek marki prepaid (Orange Go i POP) ani potencjalnego połączenia z Telekomunikacją Polską.

Orange w prezentacji pochwaliło się największą bazą abonencką. Na pytanie dotyczące opracowania wspólnego schematu obliczania aktywnych numerów w sieci, Jean Marc Vignolles – prezes Centertela – powiedział, że firma jest otwarta na dyskusje, jednak z jego słów wynikało, że nie wystąpi ona z odpowiednią inicjatywą. Firma twierdzi, że po analizie ARPU dla prepaid (średniego przychodu z abonenta) może wynikać, że Orange ma akurat najbardziej "zdrową" bazę pod tym względem.




Przykładem wspomnianego schematu liczenia może być przykład Czech, gdzie za aktywny numer uważa się taki, który w ciągu określonego czasu (na przykład 6 miesięcy) wykonał przynajmniej jedno płatne połączenie. W tej chwili inicjatywa leży zapewne po stronie UKE (do rachunkowości regulacyjnej) i GUS (do statystyk).

Jean Marc Vignolles powiedział, że Centertel od dwóch lat stara się o dodatkowe częstotliwości GSM 1800. Firma jest rozczarowana przebiegiem kolejnych przetargów i – zdaniem Vignollesa – kończy się jej pomału cierpliwość. Częstotliwości potrzebne są sieci do rozbudowy jej zasobów, aby w przyszłości bez problemów wpuścić operatorów MVNO.

Iwona Kossmann powiedziała, że Centertel szanuje swoich konkurentów i dobrych wyników Orange nie upatruje w ich słabości. W kwestii nadchodzącego rebrandingu Ery na T-Mobile stwierdziła, że marka Orange jest marką lepszą, a wszędzie tam, gdzie marki te konkurują, Orange wychodzi obronną ręką. Tak było np. ostatnio na Słowacji. Z pewnością jednak, według słów Kossmann, Centertel będzie bacznie przyglądać się działaniu konkurencji i – w miarę potrzeby – reagować.

Centertel w tym roku planuje głównie rozbudowywać swoją sieć 3G w dotychczasowych miastach. Do końca roku do portfolio sieci dołączy Łódź, a w całej sieci powinna być wdrożona technologia HSDPA. Jean Marc Vignolles powiedział, że ciągle trwają negocjacje z potencjalnymi chętnymi na MVNO. Prezes patrzy na to optymistycznie, przynajmniej kilka z nich powinno zakończyć się do końca roku - dodał.

Jak poinformował prezes Centertela, pod koniec sierpnia prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie rebrandingu i jego wysokich kosztów. Pisaliśmy o tym szerzej w tej wiadomości. Firma zastanawia się jeszcze czy nie wystąpić z powództwem przeciwko autorom publicznego raportu, będącego impulsem do wszczęcia postępowania prokuratury – Centrum im. Adama Smitha i Andrzeja Piotrowskiego. Szerzej o raporcie pisaliśmy w tej wiadomości.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 43
  • 0

    24. ~issa  2006-09-18 23:09:48  host: azz44.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ***Witek (11) - i co , udali , że nie słyszą? ;-)) A tak na serio - moim zdaniem te narzekania forumowiczów , jak to jest drogow POPie to brednie. Gdzie jest drogo? 78groszy w Simplusie do 80 groszy w POPie , poza sieć? Czy też 25 groszy w Simplusie w pakiecie rodem z domu wariatów , po którego nieopatrznym przekroczeniu płacisz jak za zboże , jest gorsze niż możliwość aktywowania wielu pakietów w których minuta kosztuje 30 groszy? Czy może sms za 1 grosz w Orange jest droższy od tego samego smsa za grosz w Simplusie?

  • 0

    25. ~  2006-09-18 23:48:43  host: p07-08.opera-mini.net

    Pytanie dotyczace Pani Kossman jest jak najbardziej na serio. UKE badz milosciw mnie grzesznemu , moze nie nadazam za tokiem myslenia (modnymi teraz skrotami) , geniuszy marketingu , ale prosilbym o jasne , klarowne , zrozumiale dla mnie wyjasnienie. Nie 67stronicowa analize , a jadna analogie na innym czasowniku.

  • 0

    26. ~  2006-09-18 23:51:32  host: p07-08.opera-mini.net

    Chcemy byc spoceni , ale nie chcemy sie spocic. Chcemy dojsc , ale nie chcemy isc. Nie starcza mi juz wyobrazni , na poprawna (a moze nie;) interpretacje tej wypowiedzi.

  • 0

    27. ~  2006-09-18 23:57:10  host: p07-08.opera-mini.net

    Witek , ale na serio , jaka byla reakcja na Twoje pytanie? Bo de Vignoles to pewnie parlewu tylko franse , ale czy Kossman nie skarcila Cie wzrokiem? ;) Mysle , ze z ***SirMarkiem , macie juz bankowo pierwsza reklamacje za blad na fakturze , nie rozliczona w terminie za kare. Tak popsuc takie swieto... ;)))

  • 0

    28.  2006-09-19 01:42:09

    #27. jesli chodzi o reklamacje w orandzu to jakis czas temu za ewidentnie "nacieto" nas na billingu i nie uznano reklamacji. Jedna z aktywek zostala za kare momentalnie wylaczona z uzytku i wzieta u innego operatora. ;)

  • 0

    29.  2006-09-19 08:01:03

    Panią Iwonkę trzeba chyba do Holandii zaprosić, żeby tam zobaczyła, czy faktycznie Orange taki dobry i wychodzi obronną ręką w konkurencji z T-Mobile. Mogłaby się bardzo rozczarować, ale pewnie stwierdziłaby, że musi być jakiś wyjątek od reguły.

  • 0

    30.  2006-09-19 10:43:39

    Jak miło, że Orange tak sobie radzi na Słowacji. To ważna wiadomość dla wszsytkich uzytkowników i abonentów Orange.pl
    *issa: "Chcemy być konkurencyjni, a nie konkurować" - po prostu nie oczekujcie, że wyjdziemy przed szereg. No chyba, że T-mobile nas zmusi, to wtedy zastosujemy wariant słowacki.

  • 0

    31.  2006-09-19 12:01:06

    Zarząd Centertela nie potwierdził rezygnacji z jakiejkolwiek marki prepaid (Orange Go i POP)czyzby likwidacja oferty Orange GO?

  • 0

    32.  2006-09-19 12:10:33

    Mam nieprzyjemność być w Orangutanie (do lutego :(((( ). Jak tylko skończy mi się cyro, przenoszę numer do Plusa. Orange traktuje klientów źle (zwłaszcza "starych"). Nie dbają o stałych klientów (jestem traktowany gorzej niż klient z ulicy - cenę phona na wymianę mam WYŻSZĄ, a płacę rachunek min. 100zł/mies). Kiedy jeszcze była to Idea, było zauważalnie lepiej (roaming, telefony, plany taryfowe), teraz mają tragiczne promocje i kuriozalne pomysły. Szczytem idiotyzmu jest fakt, że idąc do głównego salonu z mieście (Poznań), trzeba zapłacić PROWIZJĘ za zapłacenie rachunku! Orangutan wymyslił sobie, że nie będzie "osobiście" ściągał opłat za rachunki, tylko "wynajął" firmę, która w okienku (w salonie!!!) prześle te pieniądze do Orange... Oczywiście w okienku siedzi ta sama pani, która chwilę wcześniej (jako konsultantka Orange) tłumaczyła mi "zalety" jakieś tam taryfy. Śmieszno i straszno. Póki co, do odejścia z Orange udało mi się namówić 5 osób i 2 firmy , ale nie ustaję w wysiłkach. Może w końcu Orangutan zrozumie, co to znaczy dbać o stałego klienta.

  • 0

    33. ~KimdzonG  2006-09-19 12:47:36  host: dpq152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to już stała potwierdzona przez bardzo wielu kleintów, że orange zepsuła Idee, i lienci Idei poodchodzili i odchodzą od otrange.

  • 0

    34. ~  2006-09-19 12:51:34  host: dqt65.neoplus.adsl.tpnet.pl

    i to logo tp obok orange, a fuj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 0

    35. ~Mazepa  2006-09-19 13:14:42  host: publiczny110.sysnet.pl

    Jestem ciekaw czy pani Kossmann wystąpiła w swoim czerwonym szlafroku (raczej pancerzu)...

  • 0

    36. ~Neo  2006-09-19 13:21:37  host: dqj161.neoplus.adsl.tpnet.pl

    podsumowując, bardziej podoba się mi to co na swoje urodziny proponuje Era.

  • 0

    37. ~  2006-09-19 13:51:43  host: apn-100-189.gprsbal.plusgsm.pl

    z abo masz racje tylko t-mobile(juz po nowemu;-)ale cuz ich zasieg jest conajmniej slaby sam bym wzial abo w 10lat ery ale w promieniu10km niemam zasiegu a z orangr tylko pop i to najlepiej pare nr;-))duzo ludzi ma w orange nienawidze do nich pisac..te esy po1gr..i wydaja ludziska po10pln/miesiac pakiet za6pln 4pln do wydzwonienia i tyle..na szczescie namuwilem pare na simplusa,tam to mozna pogadac i nieprawda jest ze 1 pakiet za6pln na30dni,jak tylko sie to wygada odczekac 15min i kupic kolejny kto probowal ten wie..

  • 0

    38.  2006-09-19 14:50:33

    *Mazepa: tym razem była na czarno :( Czerwona podomka już się znudziła.

  • 0

    39. ~  2006-09-19 16:53:36  host: dpt205.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powinni podliczyć, ile reklamacji w tym roku do nich napłynęło. Rekordy biją w braku reakcji na to, oni zwyczajnie olewją negatywne opinie klientów.

  • 0

    40.  2006-09-19 17:39:37

    W tym momencie Orange ma z czego być szczęśliwy, że jest numerem jeden, jednak to tylko pod względem liczby klientów, bo pod każdym innym napływa abrdzo wiele zastrzeżeń.

  • 0

    41. ~WIBRATOR  2006-09-19 21:59:50  host: nat-145.ghnet.pl

    Co widzi Orange w lustrze ? ORANGE | EGNARO-ncja (ignorancja). Trzeba jeszcze jakichś komentarzy ?

  • 0

    42.  2006-09-20 07:42:42

    pani Kossman jak zwykle pielegnuje swoje urojenia. te teksty hurraoptymizmu i pseudosukcesu przypominaja nieca rzadowa koalicje.

  • 0

    43. ~  2006-09-20 17:18:54  host: gaja.tpnet.pl

    Jestem wśród osób spontanicznie rozpoznających markę Poręcz. Dzisiaj, w rocznicę tego traumatycznego wydarzenia, płakałem dobrych kilka godzin.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-188-64.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.