Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange obchodzi 20. urodziny. Polska jednym z najważniejszych rynków

Orange obchodzi 20. urodziny. Polska jednym z najważniejszych rynków

LuiN 1 Października 2014 07:30

5 1

Przez dwie dekady Orange zyskał ponad 230 mln klientów na całym świecie. Co dziesiąty to mieszkaniec Polski, dlatego Orange Polska chce umacniać pozycję lidera nad Wisłą. Dzięki prowadzonej modernizacji w zasięgu sieci 3G pod koniec października będzie 99% społeczeństwa. Do końca roku 61% populacji znajdzie się w zasięgu technologii LTE.




Marka Orange jest jedną z najsilniejszych i najbardziej wartościowych marek świata. W rankingu globalnych marek jesteśmy na 60. miejscu, a rynkowa wartość to 13,8 mld dolarów. W Polsce chcemy umacniać pozycję lidera szeroko rozumianych usług teleinformatycznych. W tej chwili nasza baza to ponad 15,4 mln użytkowników mobilnych. Łącznie z telewizją i telefonią stacjonarną mamy 23 mln użytkowników. Chcemy naszą pozycję wzmacniać i być innowatorem w wielu dziedzinach - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej w Orange Polska.


Marka Orange pojawiła się w 1994 r. w Wielkiej Brytanii. Po 20 latach jest obecna w ponad 30 krajach i ma ponad 230 mln klientów na całym świecie. W 2005 r. marka z pomarańczowym kwadratem w logo zastąpiła na polskim rynku markę Idea. Od kwietnia 2012 r. pod marką Orange były sprzedawane produkty stacjonarne, oferowane wcześniej przez Telekomunikację Polską. Finałem było powstanie 31 grudnia 2013 r. spółki Orange Polska, której wartość księgowa wynosi 12,3 mld zł, bieżąca wycena giełdowa - niecałe 15 mld zł.
,br> Pod koniec września br. spółka ogłosiła, że dzięki modernizacji zwiększyła dostępność sieci 3G do 98%. Pod koniec października ma wzrosnąć do 99 proc. Plany Orange obejmują także zwiększenie pokrycia najszybszą technologią mobilnego dostępu do internetu LTE do 61% na koniec bieżącego roku.


Wygrywamy z konkurentami przede wszystkim dzięki kompleksowości i różnorodności oferty oraz dzięki odpowiedniemu podejściu do klienta - przekonuje Patkowski.


Rynek usług teleinformatycznych staje się coraz bardziej konkurencyjny i zwiększa się znaczenia dostarczania ofert innych niż tylko podstawowe usługi głosowe czy transmisja danych. Według Patkowskiego przyszłość rynku to dalsze integrowanie usług oraz wielu różnych platform teleinformatycznych, łącznie z treściami.


To również dostarczanie rozwiązań szytych na miarę, a przede wszystkim oferowanie klientom jak najbardziej kompleksowych usług, które od dwóch lat mają nazwę handlową Orange Open. To usługi dotyczące zarówno telefonii, telewizji i internetu zarówno w wymiarach mobilnych, jak i stacjonarnych - wskazuje dyrektor w Orange Polska.



Orange wszedł 20 lat temu na rynek brytyjski jako marka oferująca klientom bezpośrednią i łatwą komunikację. Głównym celem firmy od 1994 r. jest przyczynianie się do poprawy jakości życia, co obejmuje także działania społeczne. Jedną z najnowszych inicjatyw spółki w Polsce jest możliwość założenia 100 Klubów Sportowych Orange dla dzieci i młodzieży, które otrzymają pomoc firmy w realizacji swoich planów.


Ponad 19% pracowników naszej firmy działa społecznie. Robienie różnych rzeczy, które mają na celu dobro publiczne czy społeczne to pozabiznesowy, ale niezwykle istotnym elementem naszej strategii, który ma nie tylko promować markę, lecz także integrować pracowników i pokazywać, że współdziałanie ma również wymiar pozazawodowy - mówi Paweł Patkowski.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: orange | paweł patkowski | urodziny

w sumie: 23
  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    4. ~gosciu  2014-10-01 07:59:25  host: APlessis-Bouchard-153-1-4-185.w83-112.abo.wanadoo.fr

    "3G pod koniec października będzie 99% społeczeństwa" - zapomnieli dodac ze dzieki Networks takrze 99% bedzie mialo T-mobile :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    5. ~xy  2014-10-01 09:04:18  host: nat.pansa.pl

    Nie dziwne, że Polska najważniejsza - tylko z Polski można tak doić kasę, nawet za "prawo do używania marki".

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    6. ~gość  2014-10-01 09:12:28  host: public-gprs514691.centertel.pl

    Najlepszy
    Rynek bo najwięcej z nas dojdą:) Idea to była sieć!!!!!! POP na kartę he łezka się kręci

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    7. ~gość  2014-10-01 09:12:30  host: public-gprs514691.centertel.pl

    Najlepszy
    Rynek bo najwięcej z nas dojdą:) Idea to była sieć!!!!!! POP na kartę he łezka się kręci

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    8.  2014-10-01 09:15:36

    Co jak co, ale rzeczywiście akcje prospołeczne sieci Orange są znacznie bardziej rozbudowane niż innych sieci. Telefon do mamy, biblioteki Orange, wsparcie dla Latarników - to tylko kilka z którymi zetknąłem się osobiście. U innych operatorów tego nie uświadczysz, co najwyżej sponsoring dużych wydarzeń/drużyn sportowych.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    9.  2014-10-01 09:28:05

    bogie - no rzeczywiście... Jak to było z tą belką w oku? Prospołeczne działania np. na rzecz służb ratowniczych tak spowszedniały, że kto by na to uwagę zwracał...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    10. ~Maciej2  2014-10-01 09:51:47  host: public33303.xdsl.centertel.pl

    Maciej Patkowski - czytaj o zadowolonych z szytych na miarę ofert tutaj : http://tlp.is/42h

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    11. ~Nick  2014-10-01 09:58:07  host: static-62-233-239-2.devs.futuro.pl

    Idea to było coś... To były piękne czasy mimo, że cena za minutę była kilkaset procent wyższa niż obecnie.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    12. ~  2014-10-01 10:17:01  host: user-94-254-192-243.play-internet.pl

    Czym oni chcą zabłysnąć, ceny wysokie, zasięg słaby, sieć w wielu miejscach w złym stanie, śmiechu warte

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    13. ~  2014-10-01 10:28:22  host: aesh47.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ,br> Pod koniec września - chyba coś z tagiem nie wyszło?

  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    14. ~la vie change avec Orange  2014-10-01 10:59:27  host: 91-233-160-7.interkonekt.pl

    Hm ten Pan trochę się myli. Fakt grupa Orange ma 230 milionów klientów ale pod marką Orange jest mniej. Belgia i Egipt działa pod innymi markami. W Egipcie jest Mobinil w Belgii Mobistar. Mobinil ma około 33-35 milionów aktywnych kart SIM. Podaje tak bo tam liczby zmieniają się z kwartału na kwartał. Raz jest milion wyłączeń a raz milion uruchomień. Natomiast w Belgii Mobistar ma 5 milionów aktywnych kart SIM. Warto dodać, że mówi się głośno o tym, że Telenet czyli największa kablówka na tamtejszym rynku która należy do Liberty global czyli właściciela UPC kupi Mobistar Tutaj podaję link do newsa http://tlp.is/42l . Co do marki Orange to warto dodać, że przeciągu 4 lat spadła o 30 miejsc w rankingu najcenniejszych marek świata. Ludzie siedzą na wolontariacie bo się boją " dobrowolnych odejść ". Pozdrawiam.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    15. ~  2014-10-01 11:16:48  host: 46.204.130.113.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Sprawdźcie przy okazji poziom obsługi w salonach, w co niektórych to obsługa się chyba nudzi (Poznań Stary Browar). Ich znudzone miny nie zachęcają do kupna czegokolwiek.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    16. ~Martens80  2014-10-01 11:18:42  host: public-gprs514679.centertel.pl

    @4 Dokładnie ;) Tak dla elegancji mógł tam w kontekście networks o współpracy z tm wspomnieć, czapka by mu z głowy nie spadła, no ale pewnie pi-ar-owcy zabronili :P

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    17.  2014-10-01 14:08:59

    Na początku czwartego akapitu zamknij znacznik. :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    18.  2014-10-01 17:08:05

    Jestem w Play, nie żebym byl fanem tej sieci, to wybór najmniejszego zła. Jakość połączeń do Play, Ery, Plusa i na stacjonarne jest ok, natomiast do Orange często bardzo zła. Nie wiem z czego to wynika, ale tak jest. Rozmawiam bardzo dużo i często bardzo długo, ilekroć rozmówcy nie da się zrozumieć, to jest on w Orange.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    19. ~Caĺm7 * Pakiet sms do all sieci  2014-10-01 17:20:34  host: n08-03-06.opera-mini.net

    I na urodziny Orange, operator zrobił wieeelki prezent karciarzom, bo wydłużył _łaskawie_ promocję 1000 smsów za 10zł! Oj, myślałem, że padnę na ziemię po tym newsie :-D (oczywiście - to tylko przypadek z tymi urodzinami, ale śmiechowo wyszło). Ale łaska! Dziękuję Ci Orange, och, dziękuję :-p

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    20. ~Punk  2014-10-01 22:45:59  host: apn-95-41-11-68.dynamic.gprs.plus.pl

    Orange niech lepiej weźmie się do roboty i pozmienia pracowników na Infoliniach oraz tych co odpowiadają za świadczenie usług, znajoma właśnie kończy z nimi znajomość po 4 miesiącach kiedy nie mogli jej uruchomić usług.
    Ona już na pewno nie wróci do nich za numer jaki jej wycieli.
    Podejrzewam że nie tylko ona jedna miała lub ma takie problemy z tą firmą.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    21. ~  2014-10-01 23:37:43  host: 188.146.240.148.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Nikt nie musi wymieniać pracownikow ani na infolinii ani w salonach. Wystarczy ze nie wyrobisz miliona wskaźników, nie zrobisz planów sprzedazowych i lecisz ze stanowiska. Prawda jest taka, ze zawsze znajda w twojej pracy jakieś niedopatrzenie. Albo drobna pomyłkę która zostanie przemilczana i wyciągnięta pózniej, gdy pracownik stanie się mało wydolny. Z tego co widzę to chyba i na infolinii i w salonach jest ciagle rotacja, jedni się uczą po chwili wylatują i kolejni. Nie rozumiem tego podejścia w tym kraju - co niektórzy wierzą, ze wymiana kadry sprawi ze nagle wyniki staną się bardzo wysokie. Bzdura i tyle.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    22. ~Diablo  2014-10-02 21:05:59  host: user-94-254-193-175.play-internet.pl

    Podpisanie jakiejkolwiek umowy z Orange to jak podpisanie na siebie wyroku,umowa na neta 40 giga a w rzeczywistosci 20-25 giga,telefony w dziwnych cenach a i wybor czesto ubogi,telefon mam w Play i jest ok a neta od listopada bede mial z Netii za duzo atrakcyjniejsza kase

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    23. ~Marek  2014-10-04 13:24:31  host: 89-73-110-27.dynamic.chello.pl

    jeden z najważniejszych rynków? owszem, doją klienta jak mogą. Internet stacjonarny to najlepszy przykład jak próbują naciągnąć klientów, którzy nie mając wyboru korzystali/ją z ich usług, a sami nie wywiązują się z swojej części umowy, tylko coś zmieniają dokładają, a ty człowieku płać i przepłacaj.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-227-96-5.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.