Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange o liczbie kart SIM mówić będzie na dwa sposoby

Orange o liczbie kart SIM mówić będzie na dwa sposoby

LuiN 19 Lipca 2012 14:45

0 0

Orange zdecydował, że będzie przedstawiał liczbę aktywnych kart SIM według dotychczasowego standardu oraz modelu raportowania, który wynika ze statystyk i komunikatów podawanych przez T-Mobile.

W ostatnich kwartałach T-Mobile raportuje rynkowi niespotykanie szybki wzrost liczby aktywnych kart SIM w bazie prepaid, który naszym zdaniem wynika z przyjętej przez firmę metodologii ich liczenia - czytamy w komunikacie sieci Orange.

Póki nie będzie jednolitych kryteriów raportowania, dla zapewnienia możliwości dokładnego porównania potencjału wszystkich operatorów sieć Orange zdecydowała się podawać do publicznej wiadomości liczbę własnych kart SIM liczoną według dotychczasowego standardu oraz według metody T-Mobile.

Orange jednocześnie zachęca pozostałych operatorów komórkowych do przyjęcia podobnych rozwiązań we własnych raportach, a jeśli tylko powstanie jednolita definicja powrót, podawania jednej liczby kart SIM.




Zdaniem Orange, T-Mobile przyjął zasadę, że aktywna karta to taka, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy była przynajmniej raz zalogowana do sieci, a klient odebrał przynajmniej jedną wiadomość SMS. W ten sposób do aktywnej bazy automatycznie są zaliczane również karty, które zostały użyte jednorazowo i od wielu miesięcy są faktycznie nieaktywne.

Według standardu Orange, zaliczaną do oficjalnych raportów kartą SIM jest tylko ta, którą użytkownik regularnie doładowuje lub świadomie przedłuża okres jej ważności - przynajmniej raz na 12 miesięcy. Zasada interakcji ze strony użytkownika sprawia, że odzwierciedla ona bardziej realną liczbę używanych kart, które w ten sposób można wyliczyć z większą dokładnością.

Dlatego tak ważne jest wprowadzenie w przyszłości przez UKE, czy GUS jednolitego dla wszystkich operatorów sposobu raportowania aktywnych SIM-ów, bo po raz kolejny widzimy tendencję do stosowania różnych sposobów raportowania. Będziemy wspierać taką inicjatywę i gotowi jesteśmy, by wspólnie usiąść do stołu i przedyskutować, jak powinna brzmieć definicja aktywnej karty SIM - podkreśla sieć Orange w swoim komunikacie.

Źródło tekstu: Orange     

Dodaj do:
w sumie: 40
  • -1

    21. ~wall  2012-07-19 17:57:58  host: user-46-112-131-49.play-internet.pl

    Ja nie rozumiem już polskiej mentalności. Karta aktywna na chłopski rozum to po prostu taka, z której można jeszcze zadzwonić! A że porobili roczną ważność konta to się teraz gubią? T. ma racje w tej kwestii, po za tym niech się lepiej sprecyzują jaka jest tego definicja. Dla mnie ilość tych pre-paidów o niczym nie świadczy. Nie będę podążała za szarym tłumem, tylko wybiorę to co jest dla mnie odpowiednie. W tej chwili Heyah ogarnia temat.

  • 0

    22.  2012-07-19 18:02:59

    Sprawa choć słuszna, to jest śmieszna, nawet bardzo. Jedyny pozytyw jaki w tym widzę to fakt, że może w końcu ktoś usiądzie z operatorami i wypracują definicję aktywnej karty sim. Głupi ludzie przecież tam nie pracują, a zachowują się jak dzieci, zwłaszcza różowa strona.

  • 0

    23. ~Jo  2012-07-19 18:08:09  host: jelonki.robbo.pl

    ******Oj tam, ja mogę o liczbie kart mówić nawet na 4 sposoby, a liderem będzie ta sieć która więcej mi zapłaci :):) Taka kreatywna księgowość to się chyba nazywa ;) Łebskie chłopoki w tym Orang-u i Tmobil-u siedzą. Po medalu dla każdego :D:D:D:D:D Ps. Jak bym tak sobie na 4 sposoby policzył karty sim: moją i mojej żony, to więcej niż prawdopodobne że okazło by się że jesteśmy w posiadaniu największej sieci CO NAJMNIEJ W €OPIE :p Brawo panowie, brawo - bijta się o liczbę kart, bo to najważniejsze, a nadajniki i rozbudowa sieci- a na co to komu potrzebne.. :P

  • 0

    24. ~Jo  2012-07-19 18:09:34  host: jelonki.robbo.pl

    Ps. "CO NAJMNIEJ W €OPIE" - powinno być (CO NAJMNIEJ W €OPIE"

  • 0

    25. ~jO  2012-07-19 18:10:02  host: jelonki.robbo.pl

    europie

  • 0

    26. ~wojciech  2012-07-19 19:04:21  host: 83-238-227-6.adsl.inetia.pl

    biedne orange po prostu krew zalewa, ze konkurencja ma rok waznosci i sami tez musieli wprowadzic ale jest im to tak cholernie nie na reke ze zaczynaja daremnie tupac nuzkami...

  • 0

    27. ~Radomir  2012-07-19 19:06:20  host: aaxo158.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wcale nie dziwi mnie dzisiejsze oświadczenie ORANGE. Wynika ono z podkręcania na siłę przez T-mobile statystyk, z których ma wynikać zgodnie z dotychczas ogłaszanymi przez marketing tej sieci, sukcesem w rebrandingu i w rozwoju tej globalnej marki. A jaka jest prawda każdy widzi. To nie logo i marka przyciąga Klientów a dobra oferta. Tak więc te naciągane statystyki są nic nie warte i to chce pokazać nam OGANGE. Teraz każdy może się przekonać że danymi dotyczącymi liczby kart można swobodnie manipulować a rozwiązaniem na tego typu praktyki będzie określenie definicji dla procesów zachodzących w sieciach komórkowych i elementów niezbędnych do jego funkcjonowania czego i ja jestem zwolennikiem. ORANGE wyszło z dobą inicjatywą

  • 0

    28. ~gość  2012-07-19 19:09:46  host: 095160255057.zabrze.vectranet.pl

    Sam aktywowałem 2 karty Tmobile z gazety. Jedno gratisowe połączenie aktywacyjne - nigdy nie zostały doładowane. Obie poszły do kosza bo wieszały telefon. Statystyka marketingowa to bełkot.

  • 0

    29.  2012-07-19 19:16:27

    drumstick (17), większej ilości pytajników nie dało rady wstawić? Jest bo jest. Leży sobie w nieużywanym telefonie, w szafie. Tak z czystej ciekawości od czasu do czasu zaglądam co się z nią dzieje, czy jet już blisko terminu dezaktywacji. I jakoś tak się składa, że co zajrzę, to pojawia się w skrzynce SMS z sieci. Proste. Problem w postępowaniu PTC. Bo gdyby SMS-y sieciowe rzeczywiście nie wydłużały ważności konta, to czy bym do niej zaglądał czy nie karta zwyczajnie przestałaby być aktywna po roku od odstanej czynności przedłużającej jej ważność, przytwierdzanej w regulaminie.

  • 0

    30.  2012-07-19 19:22:13

    to ARPU i inne paramtery też Orange będzie liczył podwójnie? No to ładnie im spadnie przychód na użytkownika. Co za kombinatorzy.

  • 0

    31. ~?  2012-07-19 19:32:28  host: ayq52.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czyli t-mobile pewnie wysyła swoim "stałym długoletnim klientom" startery między nami itp. dziadostwa, które tenże sztuczny wzrost generują.

  • 0

    32. ~drumstick  2012-07-19 21:20:31  host: 89-76-221-14.dynamic.chello.pl

    @29 - ilość pytajników odpowiada mojemu zdziwieniu twoim postępowaniem :) to prawie tak jak patrzeć jak farba schnie na ścianie, ja ci nie bronię ale uważam że czynność którą opisałeś jest całkowicie bezcelowa... chcesz - sprawdzaj czy nadal aktywna, ale czego już w ogóle nie rozumiem to narzekania na to, przecież to twój wybór, możesz wyrzucić tą kartę i nie ma tematu. Przeszkadza ci to w czymś że jest aktywna? - pytanie retoryczne ;)

  • 0

    33. ~drumstick  2012-07-19 21:26:00  host: 89-76-221-14.dynamic.chello.pl

    inną sprawą jest jaki operator jak liczy te karty itp. ale tak jak mówiłem dla mnie karta powinna mieć aktywne wychodzące i być liczona jako aktywna 12 miesięcy po każdej czynności wykonanej z karty, np. wysłaniu smsa, ale już nie odebraniu - i była by sprawa jasna, ale to powinien liczyć np. UKE bo jak operatorzy sami liczą to każdy zawyża - i to nie pojawiło się teraz tylko trwa od lat. Natomiast mnie jako konsumenta to rybka czy liczą sobie 2 lata czy rok, czy pięć lat kartę jako aktywną, to jest problem operatorów i niech oni się o to wykłócają jak mają ochotę - dlatego nie rozumiem co to za różnica dla ciebie czy ta karta w szufladzie jest czy nie jest aktywna

  • 0

    34. ~miekb  2012-07-19 22:02:28  host: apn-77-113-204-159.dynamic.gprs.plus.pl

    dobre..to niech podadzą,nowoczesne i modne,jak na nowoczesną i przyjazną siec infografiki jak to dokladnie wygląda dotychczas i wedle nowych kryteriów wraz ze statystyka doladowan prepaid aby rozswietlic ten od lat fałszywy i zagmatwany obraz.stac ich na to ale...skoro nikt z 4 tego nie robi??analitycy ptk wiedza ze jest lipa no ale rozkazy idą z fr tak jak do t z dt.rozkazy sie wykonuje a nie pyta-dlaczego?

  • 0

    35. ~  2012-07-19 22:44:12  host: z31-13.opera-mini.net

    Ja tam nie rozumiem całej tej licytacji na ilość klientów. Operatorzy powinni się skupić na licytacji w zyskach. Ja jako przedsiębiorca wolałbym mieć mniej klientów, którzy płacą więcej. Jeśli mam mniej klientów to łatwiej jest mi się skupić na świadczeniu usług wyższej jakości i dlatego mam lojalnych klientów płacących z zadowoleniem uczciwe pieniądze...

  • 0

    36.  2012-07-20 09:24:07

    Ad 35. Jasne wystarczy ponieść ceny rozmów z 29gr na np. 40gr i już zyski się poprawią. Jak dla mnie to niech podają statystyki ile kart zostało choćby jeden raz zasilonych w przeciągu ostatnich 12 miesiecy i koniec. Tylko opy się na to nie zgodzą bo liczby poszłyby mocno w dół.

  • 0

    37. ~Lemo  2012-07-20 10:18:18  host: 77-255-57-68.adsl.inetia.pl

    ~33 dokładnie, tym bardziej, że przy rocznej w wykonaniu PTC korzystają osoby, które o samej promocji nie słyszały. Jeśli orange przeszkadza taki sposób przedłużania wazności konta to przecież nikt im nie zabroni skopiować rozwiązania.

  • 0

    38. ~ross  2012-07-20 10:21:22  host: afdg227.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Buhahaha... Dwa standardy! Jeden dla giełdy a drugi dla mediów chyba

  • 0

    39.  2012-07-20 10:35:22

    I co w ten sposób chcą się dowartościować? śmieszni są.

  • 0

    40. ~  2012-07-20 11:54:20  host: z28-10.opera-mini.net

    Mam pytanie czy TP nie złamało obowiązków informacyjnych na GPW? Czy mogą stosować dowolne metody sprawozdawcze?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-20-115-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.