Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange nie tak popularne jak Idea

Orange nie tak popularne jak Idea

WitekT 23 Listopada 2005 12:31

0 0

Znajomość spontaniczna i wspomagana marki Orange w październiku 2005 roku, czyli w pierwszym miesiącu po wprowadzeniu jej na polski rynek, jest znacząco niższa od wyników, które osiągnęła Idea.

Mimo znacznych wydatków na kampanię reklamową - w samej telewizji sięgających niemal 25 mln zł - Orange nie udało się uzyskać rezultatów notowanych dla wskaźników swojej poprzedniczki - wynika z najnowszego badania TNS Telecoms Index & Interbus przeprowadzonego przez firmę TNS OBOP. Jednak w porównaniu z wynikami, jakie osiągnęły Heyah i Sami Swoi po pierwszym miesiącu ich obecności na rynku kampania informacyjna PTK Centertel okazała się być bardziej efektywna.

W październiku Orange spontanicznie wymieniało o 24 punktów procentowych badanych mniej niż markę Idea. Podobna różnica widoczna jest w przypadku znajomości wspomaganej – marka ta była rozpoznawana przez 67% respondentów (Idea przez 87%).




Wykres 1. Znajomość spontaniczna oraz wspomagana marek Idea oraz Orange. Wszyscy badani. Październik 2005.
orange1 m
Z badania TNS Telecoms Index & Interbus wynika ponadto, że co czwarty użytkownik (25%) Idei/Orange nie wymienił spontanicznie nowej nazwy swojego operatora. Po odczytaniu listy marek, znajomość Orange deklarowała zdecydowana większość klientów tej sieci (94%). Oznacza to jednak, że 6% użytkowników marki nie wymieniło jej nazwy nawet w teście znajomości wspomaganej.

Wykres 2. Znajomość marki Orange wśród osób korzystających z usług Idea/Orange. Klienci PTK Centertel. Październik 2005.
orange2 m
Orange wchodzi na miejsce marki Idea, która w przeciągu kilku lat wyrobiła sobie dużą renomę. Podobne kontrowersje kilka lat temu budził rebranding CPN. Na przemianowanie dobrze znanej marki CPN na Orlen zarówno opinia publiczna jak i specjaliści reagowali niechętnie. Po latach całą operację rynek uznał za udaną. Obecnie obserwujemy trudną operację logistyczną w wykonaniu jednej z największych firm telekomunikacyjnych w regionie. Warto zauważyć, że na sukces rynkowy nie składa się wyłącznie rozpoznawalność marki na rynku. Jednak trendy znajomości marek Idea i Orange w najbliższych miesiącach będą jednymi z mierników jej sukcesu lub porażki – komentuje Konrad Magdziarz z działu badań rynku Telecom & IT.

Źródło tekstu: TNS OBOP     

Dodaj do:
w sumie: 8
  • 0

    1. ~mike  2005-11-23 12:54:36  host: proxy1.tkdami.net

    spokojnie, wszystko bedzie dobrze... ;)

  • 0

    2. ~andriej  2005-11-23 13:04:14  host: frodo.lukas.com.pl

    ... a ja myślę że NIE. Jeżeli Orangutan nie zmieni polityki to będzie KICHA. Ludzie spodziwali się lepszych tarfy, telefonów. W zamian dostali taryfy gorsze niż wcześniej np: Nowa Idea Dla Firm jest znacznie bardziej antrakcyjna koszystna niż obency plan Orangutana.
    Obecnie nie widzę ani jednego plusa ze miany marku. Raczej same minusy.

    Pamiętacie Stinga i jego "śpiew". Teraz Orange tak samo pięknie nam gra i śpewa.
    Blee.

    P.S. Sam jestem abonentem Orangutana ;)

  • 0

    3. ~lugsm  2005-11-23 14:02:12  host: z.toya.tpnet.pl

    A ja myśle, że Orange nie zaoferowali nic nowego. Odgrzano usługi Idei i podano w nowym kolorze. No i te pseudo promocje np. numer za darmo - za ktory trzeba zaplacic. Juz dzisiaj mniej ludzi sie nabiera. Nikt nie lubi jak sie kogos nabija w butelke. No i czas pomyślec o niższych cenach połączeń. Na razie wychodzi na pomarańczowy MINUS.

  • 0

    4.  2005-11-23 14:27:01

    co wy chcecie od orangutana nawet marki moze nieznac prawie kazdy a zabojady beda mieli wiecej kasy za sprzedaz marki i odsprzedaz centertela tpsie gdzie w 100% nie ma FT czyli czysty zysk dla nich a nowe promocje i taryfy moga byc najgorsze na rynku (zycze tego) to jak zobacza ze nie maja ludzi to zrobia lepsza oferte trzeba bylo wpuscic azjatow z 3 a nie netie i ceny napewno spadly by ale jesli rzad nie zatroszczyl sie o nasza kieszen to tymbardziej francuzi

  • 0

    5. ~2005  2005-11-23 16:25:50  host: dzj212.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pomarańczowa pseudo-rewolucja. Dużo szumu
    i jedno wielkie NIC !!!

  • 0

    6. ~bistiboj  2005-11-24 16:30:09  host: dpt173.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Francuski orange ma finasowe problemy więc sobie odbija tutaj. Czas wreszcie pwoiedzieć, że chodziło tylko i wyłącznie o zrealizowanie zysków i wyciagnięcie z Polski kasy

  • 0

    7. ~sisq  2005-11-26 14:41:35  host: cpv163.neoplus.adsl.tpnet.pl

    O tym było wiadomo już w momencie przejmowania TP-sa teraz tylko koszą z nas ile się da ciekawe czy to im się uda..

  • 0

    8. ~Kowalczyk  2005-11-27 18:26:25  host: bec118.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rewelacyjna opinia. Zwłaszcza to "Jednak w porównaniu z wynikami, jakie osiągnęły Heyah i Sami Swoi po pierwszym miesiącu ich obecności na rynku kampania informacyjna PTK Centertel okazała się być bardziej efektywna.". To chyba stworzone dla jogurtów i podpasek. Marki Haya i Sami swoi były stworzone od podstaw i nie mówiło się o nich wcześniej. O Oranżu gadano już od chwili przyjsćia francuzów do Polski. I jak tu porówwnywać znajomośc marek . Naprawdę, tylko i wyłącznie w celu zamieszania i osiągnięcia dobrej zapłaty od zlecającego badania .

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-18-67.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.