Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange najaktywniejszym sponsorem sportu

Orange najaktywniejszym sponsorem sportu

WitekT 12 Czerwca 2006 23:53

0 0

Według raportu Media-Sport, Orange jest najczęściej pokazywaną w telewizji marką wspierającą sport w Polsce.

Orange jest w ostatnich miesiącach najbardziej widocznym sponsorem sportu w Polsce. Wskazują na to najnowsze analizy Media-Sport.pl. Wartość jaką miały w mediach przekazy telewizyjne dotyczące Orange, m.in. wzmianki komentatorów i pokazywane banery sponsorskie, osiągnęła poziom ponad 4,7 mln zł. (wartość medialna Orange). Stanowi to blisko 20% wartości przekazów dotyczących wszystkich sponsorów piłki nożnej w Polsce. Na drugiej pozycji rankingu najbardziej "widocznych" sponsorów piłki nożnej znalazła się Telekomunikacja Polska – sponsor polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Łącznie telewizyjne przekazy dotyczące sportowej aktywności grupy TP, w badanym przez Media-Sport.pl okresie od lutego do końca kwietnia, były warte ponad 6,5 mln zł.

Orange – główny sponsor Orange Ekstraklasy, w analizowanych miesiącach aż 1693 razy pojawił się w mediach jako sponsor piłki nożnej. Był on jednocześnie zdecydowanie najaktywniejszym i najbardziej widocznym sponsorem sportu w Polsce. Generalnie wszyscy sponsorzy piłki nożnej byli znacznie rzadziej pokazywani w mediach w porównaniu ze sponsorami siatkówki. Mimo to sponsoring piłki nożnej w porównaniu ze sponsorami siatkówki, dzięki większej oglądalności programów piłkarskich, przyniósł tylko niewiele słabsze rezultaty dotarcia dla fanów sportowych.




W analizowanym okresie Orange był najczęściej widoczny w stacji TVN. Sponsor Orange Ekstraklasy pojawia się często także w TV4, Polsacie i TVP Polonia. Choć w TVP1 marka Orange, jako sponsora piłki nożnej, pojawiała się stosunkowo rzadko, to stacja ta wygenerowała największą widownię dla Orange – sportowy serwis informacyjny po głównym wiadomościach oglądało bowiem łącznie, w okresie od lutego do kwietnia, 122,24 mln widzów (TNS OBOP).

Centertel, operator sieci Orange, od początku rundy wiosennej sezonu 2004/2005 jest Głównym Sponsorem Ekstraklasy piłkarskiej. Umowa sponsoringowa, między PTK Centertel a Polskim Związkiem Piłki Nożnej została zawarta 1. lutego 2005 roku, a obecnie realizowana przez spółkę Ekstraklasa SA. Dzięki tej umowie kluby występujące w Orange Ekstraklasie przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych.

W tym roku Orange rozpoczął współpracę z Polską Federacją Beach Soccera, organizacją promującą piłkę nożną w okresie wakacyjnym na polskich plażach.

Źródło tekstu: Orange     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~ptok  2006-06-13 00:46:18  host: chello084010228125.chello.pl

    To skojarzenie łoryndżu z polską piłką chyba im na dobre nie wyjdzie. Sponsorowanie naszej drużyny może się okazać dla nich antyreklamą.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-141-12.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy uważasz, że Play zdąży pokryć własnym zasięgiem całą Polskę do 2020 roku?

Play ma 6000 stacji BTS

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet