Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange najaktywniejszym sponsorem sportu

Orange najaktywniejszym sponsorem sportu

WitekT 12 Czerwca 2006 23:53

0 0

Według raportu Media-Sport, Orange jest najczęściej pokazywaną w telewizji marką wspierającą sport w Polsce.

Orange jest w ostatnich miesiącach najbardziej widocznym sponsorem sportu w Polsce. Wskazują na to najnowsze analizy Media-Sport.pl. Wartość jaką miały w mediach przekazy telewizyjne dotyczące Orange, m.in. wzmianki komentatorów i pokazywane banery sponsorskie, osiągnęła poziom ponad 4,7 mln zł. (wartość medialna Orange). Stanowi to blisko 20% wartości przekazów dotyczących wszystkich sponsorów piłki nożnej w Polsce. Na drugiej pozycji rankingu najbardziej "widocznych" sponsorów piłki nożnej znalazła się Telekomunikacja Polska – sponsor polskiej reprezentacji w piłce nożnej. Łącznie telewizyjne przekazy dotyczące sportowej aktywności grupy TP, w badanym przez Media-Sport.pl okresie od lutego do końca kwietnia, były warte ponad 6,5 mln zł.

Orange – główny sponsor Orange Ekstraklasy, w analizowanych miesiącach aż 1693 razy pojawił się w mediach jako sponsor piłki nożnej. Był on jednocześnie zdecydowanie najaktywniejszym i najbardziej widocznym sponsorem sportu w Polsce. Generalnie wszyscy sponsorzy piłki nożnej byli znacznie rzadziej pokazywani w mediach w porównaniu ze sponsorami siatkówki. Mimo to sponsoring piłki nożnej w porównaniu ze sponsorami siatkówki, dzięki większej oglądalności programów piłkarskich, przyniósł tylko niewiele słabsze rezultaty dotarcia dla fanów sportowych.




W analizowanym okresie Orange był najczęściej widoczny w stacji TVN. Sponsor Orange Ekstraklasy pojawia się często także w TV4, Polsacie i TVP Polonia. Choć w TVP1 marka Orange, jako sponsora piłki nożnej, pojawiała się stosunkowo rzadko, to stacja ta wygenerowała największą widownię dla Orange – sportowy serwis informacyjny po głównym wiadomościach oglądało bowiem łącznie, w okresie od lutego do kwietnia, 122,24 mln widzów (TNS OBOP).

Centertel, operator sieci Orange, od początku rundy wiosennej sezonu 2004/2005 jest Głównym Sponsorem Ekstraklasy piłkarskiej. Umowa sponsoringowa, między PTK Centertel a Polskim Związkiem Piłki Nożnej została zawarta 1. lutego 2005 roku, a obecnie realizowana przez spółkę Ekstraklasa SA. Dzięki tej umowie kluby występujące w Orange Ekstraklasie przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych.

W tym roku Orange rozpoczął współpracę z Polską Federacją Beach Soccera, organizacją promującą piłkę nożną w okresie wakacyjnym na polskich plażach.

Źródło tekstu: Orange     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~ptok  2006-06-13 00:46:18  host: chello084010228125.chello.pl

    To skojarzenie łoryndżu z polską piłką chyba im na dobre nie wyjdzie. Sponsorowanie naszej drużyny może się okazać dla nich antyreklamą.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-137-168.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.