DAJ CYNK

Orange: motywacja dla dyrekcji, problemy dla pracowników

orson_dzi

Wydarzenia

Najważniejsi menadżerowie Orange przystąpili do specjalnego programu motywacyjnego - informuje portal Telko.In. To zła wiadomość dla konsultantów.



Najważniejsi menadżerowie Orange przystąpili do specjalnego programu motywacyjnego - informuje portal Telko.In. To zła wiadomość dla konsultantów.

Szansa na duże pieniądze dla dyrekcji

W ramach nowego programu motywacyjnego Orange wyemituje 2,325 mln akcji fantomowych. Są to akcje wirtualne, z których posiadacz będzie mógł skorzystać w przypadku spełnienia określonych warunków, np. uzyskaniu odpowiedniego wyniku lub celu oraz kursu akcji na giełdzie. Aby nabyć akcje, uprawnieni menadżerowie będą musieli wydać co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Z tej opcji skorzystało 90% uprawnionych menadżerów, jak informuje Telko.In, jest to ok 20-30 osób. Głównie członkowie zarządu Orange i spółek wykonawczych oraz dyrektorzy wykonawczy.

Duża kasa tylko pod pewnymi warunkami

Warunkami otrzymania oraz uzyskania wspomnianych akcji oraz możliwości nabycia kolejnych 2 mln akcji są:

  • utrzymanie kursu giełdowego Orange na poziomie nie niższym niż średni kurs z II kwartału 2017 roku (ok 5,5 zł), jeśli tak się stanie, Orange wykupi akcje fantomowe menadżerów w I kwartale 2021 roku,
  • utrzymanie ustalonego wskaźnika NPS.

Czym jest NPS? To wskaźnik Net Promoter Score. Ulubiony wskaźnik konsultantów Orange.

Net Promoter Score

Każdy, kto kontaktował się z Biurem Obsługi Klienta Orange mógł otrzymać po rozmowie lub zrealizowaniu zgłoszenia prośbę o wypełnienie ankiety. Wskaźnik NPS to ostatnie pytanie brzmiące - czy poleciłbyś usługi Orange innej osobie?

To jeden z najbardziej losowych wskaźników, którym są mierzeni pracownicy Orange. Bo nawet jeśli doradca na infolinii dobrze załatwi sprawę klienta i ten będzie zadowolony z obsługi, to może on w ankiecie pozytywnie ocenić konsultanta, ale już negatywnie całą firmę.

Konsultanci Orange mogą mieć ciężko

Aby premię mógł otrzymać ktoś wyżej, muszą na nią zapracować pracownicy najniższego szczebla. A to oznacza, że konsultanci będą musieli wypracować odpowiednio wysoki wskaźnik NPS. Jeśli tego nie zrobią, to bardzo możliwe, że pożegnają się też z własną premią.

Aby pracownik infolinii otrzymał pozytywną ocenę od klienta, musi mieć odpowiednie wsparcie, które powinno płynąć z samej góry, czyli od osób najbardziej zainteresowanych. Bo w końcu to o ich pieniądze toczy się sprawa. Konsultant potrzebuje dobrego przeszkolenia, wsparcia w postaci możliwości zaoferowania atrakcyjnych dla klienta produktów w dobrej cenie, sprawnie działających systemów obsługowych... A o tym, jak dowiadujemy się często z rozmów z pracownikami Orange, czasem nie każdy pamięta.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telko.In; wł