Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange i plany zwolnień pracowników na lata 2018-2019

Orange i plany zwolnień pracowników na lata 2018-2019

msnet 14 Listopada 2017 19:07

14 5

orange logo

Orange rozpoczął dzisiaj negocjacje ze związkami zawodowymi w sprawie redukcji zatrudnienia w okresie dwóch najbliższych lat.

Jak czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie biznes.pap.pl, w dniu 14 listopada 2017 r. Orange Polska S.A. rozpoczął negocjacje z Partnerami Społecznymi w zakresie zapisów nowej Umowy Społecznej. Przewiduje się, że nowa Umowa Społeczna ma obowiązywać przez okres 2 lat (2018-2019) i między innymi będzie określać liczbę dobrowolnych odejść w tych latach, podwyżki wynagrodzeń zasadniczych oraz kontynuowanie programu "przyjazne środowisko pracy".




Negocjacje w sprawie nowej Umowy Społecznej są kontynuacją opublikowanej we wrześniu nowej strategii rozwoju, realizowanej przez pomarańczowego operatora. Jej celem jest koncentracja na tworzeniu długoterminowej wartości, między innymi poprzez poprawę efektywności operacyjnej.

Na koniec III kwartału 2017 roku w Orange Polska pracowało 15165 osób. W ostatnich latach operator zmniejszał, w porozumieniu ze związkami zawodowymi, zatrudnienie o 1-1,5 tys. etatów, w ramach programu dozwolonych odejść. Według niepotwierdzonych przez przedstawicieli Orange informacji, na które powołuje się portal telko.in, firma chce zwiększyć poziom redukcji. Ma to, według związków zawodowych, być spowodowane automatyzacją sprzedaży w kanale internetowym oraz raportowania, a także zmniejszaniem się zapotrzebowania na serwis i działania utrzymaniowe w związku z rosnącym udziałem sieci światłowodowych.

Źródło tekstu: PAP, telko.in     

Dodaj do:

Tagi: orange | orange polska

w sumie: 64
  • 0

    46. ~syska  2017-11-15 10:19:15  host: 92.60.132.22

    alien202 zgadzam się z tobą bo oni patrzą na jak największy zysk dla siebie a nie patrzą na klienta

  • 1

    47. ~Dora  2017-11-15 10:30:01  host: wib12.pip.aber.ac.uk

    Rozumiem jak czemu wszyscy tak narzekacie, ale to nie wina pracowników że jakość świadczonych usług jest na żałosnym poziomie, tylko firmy. Kiedy jeszcze Orange PL była TP SA, fakt były inne czasy, ale i pracowników traktowano lepiej, inwestowano w nich, wysłano na szkolenia żeby wiedzieli co robią, o co chodzi w systemach itd, godziny pracy były normalne. A teraz? Zwalniają pracowników jeszcze z czasów TP SA czyli tych z długim stażem i tych co wiedzieli jak i co trzeba zrobić żeby dobrze robić bo trzeba mu lepiej za jego doświadczenie zapłacić, żeby tylko zatrudnić jakiegoś biednego czlowieczka przez agencję pracy która zabierze mu porządny kawał i tak żałosnej wypłaty(rzecz jasna, niższej niż ta zwolnionego pracownika że stażem), którego nikt nie będzie szkolil I nie ważne że on nie ma pojęcia nic o firmie czy systemach. Grafiki wyglądają strasznie, 3dni pracy na 7, dzień wolny, 5dni pracy na 15, zmiany po 10h, no młody zdrowy człowiek nie będzie super wydajny w takim trybie, a co dopiero ktoś starszy od niego.
    Zwalniają Polaków żeby zatrudnić Uzbekow czy Ukraińców bo im mogą zapłacić mniej niż Polakom, nie dlatego że są lepsi w robocie.
    To wszystko firma i jej polityka, pogarsza jakość usług dla klientów, i utrudnia życie pracownikom, a ogólnie udupia wszystkich bo biednieje przez nich przeciętny Kowalski.

  • 0

    48. ~xxx  2017-11-15 10:44:50  host: host-81-190-243-108.dynamic.mm.pl

    @47 chyba jednak nie Jestes w temacie ;)
    jezeli np na 5 handlowcow przypada 3 menedzerow to ja nie mam wiecej pytan. w tej firmie za duzo ludzi sie dubluje i tyle.

  • 1

    49.  2017-11-15 10:58:57

    40 - warszawa jest dość dużą wioską i światełko jest tylko w nowych budynkach. W starych, gdzie jest np kablówka, nie ma światłowodu tylko co najwyżej vdsl. Orange to typowe korpo z filozofią, że najwięcej zarabia się na pracownikach. Smutne ale prawdziwe.
    47 - i dlatego zwolnią 2 handlowców, aby przypadało 1 na 1. I excel będzie zadowolony ;)

  • 2

    50. ~RRR  2017-11-15 11:04:39  host: 116.79.1.168.reverse.slout.mel80-001.ff.avast.com

    Takiego burdelu jak w Orange to nigdzie nie ma. Prezentacje, prezentacje, prezentacje i gó..o z tego wychodzi. Wystarczy przesledzic historie ich modelu współpracy z nc+ jesli chodzi o dostarczanie uslugi tv - kręcą się wokół własnego ogona. Mieli współpracę z nc+, a nc+ się na nich wypiął i kręci lody z Play. Wszystko jest na sznurki żadna tam "digitalizacja". Wystarczy zobaczyć jak wygląda obsługa klienta i ciagle przełączanie klienta do innego konsultanta. Wystarczy zobaczyć ile czasu trzeba poświęcić aby zamówić usługi konwergentnej (zupełne oddzielne systemy dla mobile i stacjonarki) nie mówiąc już i tym ile czasu trwa podpisanie i realizacja umowy na dostarczenie energii elektrycznej. Większość managerów stedniego szczebla to zwykle zakompleksione "tłuki" z wypranymi korpo-mózgami, zastraszającymi pracowników (szczególnie w sprzedazy do klienta prywatnego, nie tylko w terenie ale i w centrali; HR taki stan rzeczy ma gdzieś), skupieni tyko na tym aby slajd dla zarządu miał właściwe formatowanie i jak najwięcej cyferek przeliczonych przez WZDM czyli Wskaźnik Z Dupy Managera). Decyzyjność - żadna, trzeba przejsc prze co najmniej 3-4 szczeble aby usłyszec GO / NOGO, czyli biurokracja, biurokracja jak za czasow Franciszka Józefa. Zarządzanie jest tylko na prezentacji - za max dwa lata będzie inna prezentacja "strategiczna", a błędy w zarządzaniu (bo to nie jest zarzadzanie a eksperymentowanie) będą sobie rekompensować zwolnieniami ludzi, którzy wyrażali ich głupie pomysły no bo daj do zrozumienia w korpo szefowi, że jego pomysł jest bez sensu.

  • 0

    51.  2017-11-15 12:16:00

    mniej ludzi korzysta z kabla - mniej ludzi potrzeba do utrzymania kabla; proste

  • 1

    52. ~  2017-11-15 12:29:33  host: 89-72-46-138.dynamic.chello.pl

    utrzymaniem kabla od lat zajmują się firmy zewnętrzne [pracownicy TP kiedyś przeszli do nich - program Praca za Pracownika], salony to też firmy zewnętrzne, contact center to studenciaki zatrudnieni w firmach zewnętrznych - prawda jest taka, że to nie są odejścia dobrowolne tylko Kierownik typuje Ciebie do zwolnienia i Ty chcąc zyskać trochę kasy na życie sam zgłaszasz się do odejścia dobrowolnego, a Kierownik ma plan "optymalizacji" wyznaczony np. na 10% w dziale i zwalnia, aby nie być samemu zastąpiony, przez kogoś kto wykona na ślepo plan

  • 0

    53. ~pabloki  2017-11-15 13:25:32  host: apn-77-112-74-196.dynamic.gprs.plus.pl

    50 piszesz o Franciszku Józefie , teraz masz czasy Jana Franciszka w orange . tak nowocześniej. masz racje co do burdelu w orange. obsługa w salonie jakby miała jakiś nakaz realizować odstający od rzeczywistości plan. klient jedno a salonowiec co innego , wogóle nie w kontekscie potrzeb klienta. dla orange chyba pracują masochiści.

  • 1

    54. ~Pomarańcza  2017-11-15 14:56:16  host: host-122-172.mt.pl

    Orange idzie na dno a tonący brzytwy się chwyta. Francuzi przez lata degradowali istniejącą sieć praktycznie w nią nie inwestując, teraz jest zwijanie infrastruktury - wyciąganie kabli miedzianych i ich sprzedaż, sprzedaż budynków/siedzib łącznie z centralami. A na dzień dzisiejszy nie stać ich na budowę FTTH dla swoich Klientów, tylko wybranych lokalizacjach czyli uprawianie - picu i fotomontażu, gdzie konkurencja i mniejsi operatorzy wyprzedzili ich o 6/8 lat i robią to szybciej, lepiej i taniej, teraz wybawieniem operatora będzie LTE. Klienci od nich uciekają a istniejąca infrastruktura liniowa, to jeden wielki złom !! Od lat Orange łamała Polskie Prawo Budowlane nie utrzymując sieci zgodnie z jej wymaganiami zamiast inwestować w sieć z Polski były wyciągane pieniądze w postaci dywidendy (i nie tylko) przez kilka lat ponad dwa miliardy złotych (każdego roku). I aż dziw, że tam żaden Prokurator papierów jeszcze nie sprawdza a wystarczy sprawdzić Książki Obiektów Budowlanych tj. zapisy w nich i stan fizyczny w terenie odzwierciedlający zapisy i wykonane prace w tym zgłoszenia do Nadzorów Budowlanych o zagrożeniach, tu Orange uprawiła i uprawia jedną wielką fikcję !!! Pracownicy mają już dość ale nic głośno nie mówią. Praca po godzinach pracy, praktycznie w każdy dzień włączając soboty i niedziele. Pracodawca nie płaci za nadgodziny a to co płaci to fikcja w zderzeniu z rzeczywistością, tu wystarczy sprawdzić logowania pracowników do systemów, aplikacji czy poczty służbowej.
    Ostatnio w Krakowie umarł pracownik w godzinach pracy ale jest zamiatanie tematu pod dywan, nikt nie sprawdza, ile on lub inni pracowali po godzinach pracy, logowania do systemów a ile Orange za te nadgodziny im płaciła. Dochodzi też praca w trakcie urlopów i chorobowego logowania pracowników do systemów i wykonywanie pracy

  • 1

    55. ~  2017-11-15 15:32:58  host: user-94-254-164-157.play-internet.pl

    niech zwolnią niedorzecznika i tak się do niczego nie nadaje

  • 1

    56. ~Buli  2017-11-15 16:39:57  host: 178.43.243.50.ipv4.supernova.orange.pl

    @55 - Coś w tym jest, bo nawet nie ma z nim kontaktu telefonicznego. Poza tym na tym stanowisku powinien być pasjonat telekomunikacji "zarażający" otoczenie swoim hobby, a nie były dziennikarz i historyk do tego...

  • -1

    57. ~Gatts  2017-11-15 16:40:46  host: 178.43.195.192.ipv4.supernova.orange.pl

    Nie wiem skąd opinie ,że ORANGE idzie na dno bo wystarczy być użytkownikiem łącza światłowodowego i czynnie udzielać się na forum Orange w sprawie problemów jakie mamy z łączem.Czy to niska przepustowość do serwerów , problemy z pingiem w grach online itp.
    Wszędzie dobrze gdzie Nas nie ma tak ludzie wychodzą z założenia nie podając nawet konkretnych danych.
    Pamiętam do nie dawna Orange miał problemy z platformą NETFLIX to znaczy z niską przepustowością na ich stronie i w zależności od używanej przeglądarki miałem od 80 do 320Mbits na swoim łączu 600Mbits a w tej chwili mam od 520 do 580Mbits czyli widać znaczną poprawę.
    Wystarczy udzielać się takich sprawach no i ważna rzecz w tej chwili temat dotyczący przepustowości oraz czasów opóźnień na łączu przydatnego do gier online i telefonii internetowej ma swojego doradcę/pracownika odpowiedzialnego za przekazywanie tych informacji do samej góry i widać ta forma poprawy spisuje się znakomicie.
    W tej chwili czekam na informację ,że w końcu Orange wprowadzi w swoich modemo-ruterach tryb BRIDGE.
    Wiadome nie jest wszystko perfekt ale gdy porównam to z innymi usługodawcami łącz światłowodowych Orange wypada znakomicie jednak i sam mam do nich pewne uwagi bo zdziwiony jestem ,że mam prawie światełko w mieszkaniu a mam gorsze czasy opóźnień na łączu od tego co dawał mi poprzedni usługodawca.

  • 0

    58. ~  2017-11-15 18:33:29  host: user-94-254-224-46.play-internet.pl

    Witam ciebie la vie change avec Orange, dawno cię nie było. Jest wiele prawdy w tym co piszesz. Też kiedyś pracowałem w TP i w Orange i firmach-krzakach (tzw. PzP) i wiem co tam się dzieje. To jedna wielka przepatologia. To że Orange ciągle traci widać po cokwartalnych wynikach. Serce i Rozum już dawno uśmiercili, teraz już tylko wesoła rodzinka śpiewa Beatlesów, love love love jakie to wszystko piękne cudne, a w środku zgnilizna. Ja natomiast napiszę jeszcze o PzP czyli firmach-krzakach gdzie za moich czasów było jeszcze gorzej, wyścig szczurów (zwłaszcza wśród starych wyjadaczy tepsowskich), jeden człowiek by drugiego utopił w łyżce wody, dyrektorzy tylko naganami straszyli. Firmy-krzaki to takie jakby półprodukty i wypierdy Orangutana który zaoferował za konserwację łącz skandalicznie niską stawkę, druga z kolei firma-krzak wzięła to, zaś ludzie w swym tchórzostwie i braku zgrania sprzedali się za psie pieniądze. Kolejna firma-krzak, tym razem już 4 z kolei to już jest jakiś substytut substytutu. Nie wiem jakim cudem jeszcze jakiś prywaciarz chce się w to bawić skoro to same straty przynosi. Więcej chyba samochody monterskie wypalą paliwa niż będzie zysku za te konserwacje. Rowerami może by się jeszcze opłacało. Za darmo by nikt tego nie chciał dostać. Mega dużo bezsensownych procedur, kupa roboty papierowej i tony e-maili. Do niedawna jeden kierownik miał temu wszystkiemu dać radę. O ile nie będzie spał po nocach to może by się z tym wszystkim wyrobi i to też marne szanse. Jak kiedyś przybył jeden kandydat na kierownika to gdy zobaczył co tam się dzieje to po chyba po 2 dniach poszedł na chorobowe. Później był jeszcze jeden który był bardzo ambitny ale pewnego pięknego dnia przyjechały dyrektory i pogonili to gdzie pieprz rośnie. Dziś to już chyba tylko piekarze i tynkarze tam pracują, innymi słowy ludzie bez doświadczenia. Książkę można napisać. Ciekaw jestem co się sta

  • 0

    59. ~  2017-11-15 18:34:06  host: user-94-254-224-46.play-internet.pl

    nie gdy sieć miedziana zostanie sprzedana, co się stanie z tymi firemkami. Pewnie nietrudno się domyślić.

  • 0

    60. ~  2017-11-15 18:42:03  host: user-94-254-224-46.play-internet.pl

    @54 to prawda, łamali a firmach PzP robiono często "na dziko" różne prace drogowe (np. studzienkę w drodze) i w ogóle bez niczego, samowolki budowlane były na porządku dziennym. Bez zezwolenia. Sam widziałem jak jeden gość kiedyś przybył robić zdjęcia do gazety. Dobrze że to nie dotarło gdzieś wyżej bo łby by poleciały od góry do dołu. Dlaczego robiono te samowolki? Bo za mało ludzi, za dużo załatwiania, za duże kary i za mało czasu. Dlatego robiono na dziko. Praca w PzP to praca od świtu do zmroku w piątek świątek.

  • 0

    61. ~  2017-11-15 18:48:18  host: user-94-254-224-46.play-internet.pl

    @50 te prezentacje to już były "na topie" za moich czasów. Zamiast zająć się tym co konieczne i skuteczne organizowali tylko te spotkania, jakieś szkolenia przez trenerów osobowości żeby wywołać efekt WOW, pytam po co. Żarli ciastka, chlali kawy, herbaty i to by było na tyle.

  • -2

    62.  2017-11-15 20:42:54

    Neoliberałowie z uporem będą wmawiać jakie to związki zawodowe są "be" i jaki to bez nich jest raj, fakty są zupełnie inne (u nas związki zawodowe zostały zepchnięte praktycznie do gett i znaczą tyle co nic). Niech zwalniają, nie sądzę aby to było panaceum na problemy Orange (zresztą gdzie oni tych ludzi trzymają? Po roku 2000 nowy właściciel przyjął strategię przerzucania zadań i kosztów na małe firmy zewnętrzne które płaciły ludziom za pracę 5-7 zeta/godzina). Problem w tym że w 2015 roku przyszła dobra zmiana do władzy i za godzinę trzeba już płacić 13 zeta, umowy kontraktowe się kończą i trzeba je updatować na nowych zasadach. To że Orange dziś inwestuje w łącza światłowodowe jest wartością dodaną, wykorzystując również środki EU (niestety o ponad dekadę za późno- przykład u mnie na sąsiednim osiedlu położyli światłowody już 2 lata temu, niestety gorzej jest ze sprzedażą usługi, która wygląda marnie, bo klientów już mają Toya i inni mali ISP, a ten przykład niestety nie jest odosobniony...). TP w ciągu dekady 1990-2000 miała przyrost przyłączy 300% przekraczając liczbę 10mln klientów. Prywatyzacja zabiła telefonię stacjonarną, nie pozwoliła ewoluować w kierunku zamiany miedzi na światłowód, niestety ale przyszłość nie wygląda w różowych kolorach...

  • 0

    63. ~Pablos  2017-11-15 21:57:31  host: user-5-173-225-225.play-internet.pl

    Orange - kilka tygodni wygrałem z tą firmą . Nie chcieli uznać reklamacji rachunku - pomógł UKE i jakoś zmiękli uznając moją rację . Ze zgniłą pomarańczą trzeba walczyć bez pardony bo odpowiedzi jakie udzielali na reklamację były na zasadzie kopiuj wklej przez uczniaków z 3 klasy podstawówki

  • 0

    64. ~SimplusowiecGaduAirowiec  2017-11-15 22:51:34  host: 188.246.139.6.rev.vline.pl

    3 numery na kartę w Orange lądują w tym roku w A2 Mobile. 3x taniej niż w Orange (10 do 29gr/min.) a za no-limit 9,90zł/31 dni. Dziekuję Orange/Idei po 17latach !!!

  • 1

    65. ~Nick  2017-11-17 20:26:13  host: 89-70-124-242.dynamic.chello.pl

    tajemnica poliszynela jest fakt ze central orange uważa zakup TPSA za olbrzymia strategiczna porażkę. Po dziś dzień ciężko im uwierzyć że abonament z internet to 49zł a nie 49 euro. Przejechali się niesamowicie na tej kopalni biedy gdzie każdy chce taniej a najlepiej za 1zł wszystko. Teraz wyprzedają budynki i wszystko co tylko zostało żeby się chodź trochę odkuć. Od lat nic nie inwestuja

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-117-60.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.