Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange: HSDPA 7.2, HSUPA i CDMA

Orange: HSDPA 7.2, HSUPA i CDMA

WitekT 10 Września 2007 11:31

0 0

Orange chce do końca roku uruchomić technologię HSUPA (czyli szybką transmisję od użytkownika) w swojej sieci 3G w 17 największych miastach kraju - pisze Gazeta Wyborcza.



Oprócz inwestycji w HSUPA, Orange planuje też wdrożenie do końca września usługi HSDPA 7,2 Mb/s także w 17 miastach, a do końca roku we wszystkich głównych aglomeracjach (łącznie 34 miasta). Na razie w całej Polsce dostępne jest HSDPA o szybkości 3,6 Mb/s.




Kolejnym krokiem do utrzymania pozycji lidera polskiego rynku mobilnego ma być wykorzystanie posiadanej od 15 lat częstotliwości 450 MHz - teraz wykorzystywanej dla analogowej technologii NMT, a już wkrótce cyfrowej CDMA. Jeśli regulator nie pozbawi operatora prawa do korzystania z tej częstotliwości, to do końca przyszłego roku Orange deklaruje pokrycie 66% populacji Polski, a w 2009 roku około 99%. Szerzej o tych planach pisaliśmy w tej wiadomości.

UKE zastanawia się nad odebraniem Centertelowi tych częstotliwości, bo zdaniem Urzędu operator ich nie wykorzystuje.

Gdy w końcu (operator - przyp.red.) postanowił zaoferować dzięki nim internet, nie był w stanie udokumentować tego zamysłu. Wielokrotnie wzywaliśmy go do przedstawienia pełnej dokumentacji pokazującej, że rzeczywiście wykorzysta nadajniki do zaoferowania usług rejonom pozbawionym dostępu do Internetu, przede wszystkim rejonom wiejskim. Takiej dokumentacji wciąż nam nie dostarczono - powiedziała Anna Streżyńska, prezes UKE.

Źródło tekstu: Gazeta Wyborcza     

Dodaj do:
w sumie: 34
  • 0

    15.  2007-09-10 12:50:47

    #11: dzięki. Jestem zdziwiony, że nie ma mojej Bydgoszcz i Torunia. Chociaż jak olewają Szczecin to mnie już nic nie zdziwi:)

  • 0

    16. ~  2007-09-10 12:51:22  host: p10-14.opera-mini.net

    Cały artykuł http://42.pl/u/uoS

  • 0

    17.  2007-09-10 12:52:44

    Będzie im to najłatwiej zrobić z całej Trójcy bo mają najmniej nadajników do przeprogramowania:)

  • 0

    18. ~Romuś  2007-09-10 12:58:03  host: public-gprs35748.centertel.pl

    Katowice, Tychy, Sosnowiec, Chorzów, Czeladz, Ruda Śląska, Świętochłowice, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Zabrze, Gliwice, Bytom, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Poznań, Łódz, Kraków, Warszawa, Wrocław... WG MNIE W ZASIĘGU UMTS JEST 20 MIAST

  • 0

    19. ~mirekb  2007-09-10 13:01:24  host: adlg158.neoplus.adsl.tpnet.pl

    powodzenia orange;-)na mapce pewnie wiele sie zmini ale nic ytego nie bedzie

  • 0

    20. ~issa  2007-09-10 13:19:38  host: inet20909nb-0.eranet.pl

    No prosze , a ja w 10 tysiecznym miescie mam umts/hsdpa Ery. I do tego Blue79. Szczesliwiec ze mnie.

  • 0

    21. ~JAREX  2007-09-10 14:01:40  host: em213136229236.teleton.pl

    Tu jest dokładny zasięg UMTS w Orangę http://www.orange.pl/portal/map/map/int_tech?id=1458917 a to miasta i ich okolice HSDPA/UMTS w Warszawie HSDPA/UMTS w Katowicach (GOP) HSDPA/UMTS w Krakowie HSDPA/UMTS w Łodzi HSDPA/UMTS w Poznaniu HSDPA/UMTS w Trójmieście HSDPA/UMTS we Wrocławiu więc ja mówiłem o 7 dużych miastach zgodnie z tym co podaje sieć Orangę.

  • 0

    22.  2007-09-10 14:03:31

    tez mam blue Ery, ale to chodzi ZNACZNIE wolniej, niż deklarowana predkość by pokazywała

  • 0

    23. ~bist  2007-09-10 14:21:31  host: don96.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jak tak napisali to chyba się postarają i dopną swego nie? przynajmniej bym tego chcial, chociaż porównując ich net do innych opów to według mnie mają najlepszy

  • 0

    24.  2007-09-10 14:42:35

    W łodzi to obecnie jest tak naprawę mniej niż 50% miasta w orange umts - no ale Orange to liczy jako całe miasto ;)

  • 0

    25. ~  2007-09-10 15:05:22  host: p04-04.opera-mini.net

    v net mieszkam na co dzien w Lodzi i jestem szczesliwym posiadaczem obslugujacego 3G Sagema my600x. Korzystam z sieci Orange i z moich obserwacji wynika ze zasieg umts tej sieci jest w Lodzi nieco wiekszy niz na mapkach zamieszczonych na www.orange.pl ale to pewnie efekt skrajnie malego obciazenia przekaznikow 3G jakie jest w tej chwili. Poza tym zauwazylem ze zasieg umts Orange mimo ze wiekszy niz na mapkach jest i tak najslabszy ze WSZYSTKICH operatorow, przykladowo 3G Plusa mozna zlapac nawet za Pabianicami a budowana siec P4 daje sie wykryc w Ksawerowie

  • 0

    26. ~  2007-09-10 15:08:26  host: p11-14.opera-mini.net

    24, Szalony - Podobnie jak plus w częstochowie i... w Warszawie. Ja bym na chwilę obecną nie odważył się powiedzieć "plus pokrył zasięgiem 3G Warszawę". Byłoby to kłamstwo.

  • 0

    27. ~Sb  2007-09-10 15:15:35  host: bug18.internetdsl.tpnet.pl

    ***Romuś 2007-09-10 12:58 - a Będzin, Piekary Śląskie, Tychy, Jaworzno, Mysłowice, Zawiercie, Dąbrowa Górnicza ?

  • 0

    28. ~Szalony  2007-09-10 15:41:21  host: inet20908nb-2.eranet.pl

    26 - fakt że Plus także ma dziury w umts że to są jaja ... W łodzi tak samo ma dziury i przez to z Ery korzystam ... Ach co się przejmować i tak wszyscy umrzemy ;P

  • 0

    29. ~Dina  2007-09-13 16:18:10  host: p05-14.opera-mini.net

    Mieszkam w Lodzi i u mnie najlepiej chodzi 3G Plusa,wrecz rewelacyjnie,a najgorzej wypada Era.

  • 0

    30. ~orange  2007-09-23 23:00:22  host: aaav138.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1 stycznia najpozniej w bydzi,toruniu i inowrocławiu bedzie umts

  • 0

    31. ~mx2  2007-10-07 10:05:57  host: nat-pr2.aster.pl

    popatrzecie sobie na iplus.pl i przestańcie marudzić :-) orange może się schować ze swoim zasięgiem. Plus ma 2x więcej stacji hsdpa/umts/hsupa niż orange, więc o czym tu mówimy. No i ta denna sieć szkieletowa. Orange najgorszy w kraju, to każdy wie.

  • 0

    32. ~lukii  2007-12-18 00:41:06  host: 80.72.196.215

    W szczecinie od dzisiaj lata umts aż sie mocno zdziwiłem jak mi się pokazała ta od dawna oczekiwana ikonka :P

  • 0

    33. ~profanator  2007-12-23 00:07:18  host: aegt221.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja mam osobiscie i szczerze tego dosc... eni bede z n70 zdejmowal locka bo jeszcze rok na gwarancji... mialem na 2 miesiace z400 iz370 w pleju i umts w toruniu smigal jak glupi... nawet na mojej wiosce 25km od torunia lapalo zasieg 3G (tyle ze nie dalo sie korzystac z jego dobr:P) W poreczy caly czas brak 3G mimo zapewnien pani w salonie ze 2 kwartal tego roku na pewno bedzie dzialalo w toruniu. btw, ale moglo mi sie wydawac, gdzies na poczatku roku w okolicach 'uczelni rydzyka' na ekranie pojawila sie ikonka 3G. tylko raz. Zreszta wydaje mi sie ze porecz stara sie cos zrobic mimo wszystko, bo parcie uzytkownikow jednak jakies tam jest. wkurza mnie tylko, ze przy recznym wyszukiwaniu sieci wyglada to mniej wiecej: 3G Era 3G Plus 3G PL06 a orange ma jak zawsze 'zwykly nadajnik'

  • 0

    34. ~kairos  2008-03-16 16:14:45  host: public-gprs112718.centertel.pl

    kiedy bedzie w piotrkowie trybunalskim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-157-214.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.