Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange drugim największym reklamodawcą

Orange drugim największym reklamodawcą

WitekT 21 Stycznia 2013 10:45

0 5

Orange był drugim w Polsce reklamodawcą w radiu, telewizji i prasie pod względem budżetu w 2012 roku - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez Wirtualne Media.

Orange w 2012 roku cennikowo wydał 674,7 mln zł, o ponad 28% więcej niż w 2011 roku. Trzeba jednak pamiętać, że poprzedni rok był czasem rebrandingu (więc reklamy TP stały się reklamami Orange) oraz EURO 2012 ? czyli wydarzeń wpływających na zwiększenie budżetu.




Na czwartm miejscu wśród największych reklamodawców znalazł się T-Mobile, który wydał 437,3 mln zł, o 17% mniej niż w 2011 roku.

Dla porównania, pierwsze miejsce ze zestawieniu zajmuje Aflofarm z wydatkami na poziomie 835 mln zł. Trzeba jednak pamiętać, że Kantar Media podaje wydatki reklamowe przed rabatami, a te mogą sięgać ponad 70%.

Źródło tekstu: Kantar Media     

Dodaj do:
w sumie: 19
  • 0

    1.  2013-01-21 10:51:37

    Na czwartm miejscu - czwartym ;)

  • 1

    2. ~Golden  2013-01-21 11:01:18  host: gwr162.internetdsl.tpnet.pl

    A pozostali operatorzy? Swoją drogą, czy już czasem o tym nie pisaliście?

  • -3

    3. ~Paul  2013-01-21 11:04:46  host: 89-68-108-152.dynamic.chello.pl

    I tak jest mało reklam Orange w prasie :(

  • 3

    4. ~  2013-01-21 11:12:38  host: 77-254-195-209.adsl.inetia.pl

    i dało im to co?

  • 3

    5. ~rock  2013-01-21 11:17:16  host: user-109-243-54-162.play-internet.pl

    tak, dało. Dało tyle że obsługa klienta leci na pysk, ponieważ nie stać ich na zatrudnianie pracowników na normalnych stawkach i umowach, a szkolenia zamiasat 2 - 3 tygodni, trwają 4 dni.

  • 2

    6.  2013-01-21 11:35:06

    cóż, reklamowanie dziesiątek promocji, co chwilę pojawiających się, zmieniających się, znikających, itd., kosztuje.

  • 0

    7. ~  2013-01-21 11:50:50  host: user-164-127-141-218.play-internet.pl

    haha jak chodzi o orange to placz ze malo reklam w prasie (@3) a jak w playu jest wojewodzki to lament ze sie pieniadze wydaje na reklame. dobre

  • 2

    8. ~  2013-01-21 11:57:35  host: host-89-228-60-180.elk.mm.pl

    W tym roku jeszcze Orange więcej pewnie wyda. Ten rok zaczęli mocno od reklamowania tych 100 sposobów. Reklam leci mnóstwo w TV. Dla mnie te reklamy są beznadziejne - za szybkie, za dużo sposobów wymyślili, robią migawkę i na końcu że niby taniej i cena przekreślona. Taki szary człowiek nie wie nawet jakiej usługi ta reklama Orange dotyczyła tak mignęła szybko.

  • 2

    9. ~  2013-01-21 12:01:32  host: host-89-228-60-180.elk.mm.pl

    @2 Centertel więcej kasy wydał niż P4 + Polkomtel, takie artykuły co jakiś czas na telepolis są. http://www.telepolis.pl/wiadomosci/centertel-zdecydowanym-fawory tem-w-wydatkach-reklamowych,2,3,26996.html

  • 2

    10.  2013-01-21 12:15:01

    Fakt, że Orange to teraz także oferta stacjonarna. Z drugiej strony mogliby się skupić bardziej na lepszych ofertach, coś prostego w miarę korzystnego dla użytkowników, a mniej na reklamy wydać.

  • 1

    11. ~mirekb  2013-01-21 12:18:39  host: 37.30.91.141.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Pan Wojtek jest ok ale pr-em i znikająco-pojawiajacymi sie spotami niewiele sie załatwi..ludzie az tak glupi juz nie są jak kiedys,kiedy mieli mniejszy wybór..mozna sie pokusic o zestawienia promocji 4mno w 2012??orange chyba potworzyl i zlikwidował najwiecej..co sie dziwic-funpacki i orange open nie idzie za dobrze,abonamenty tez licho.ciesze sie ze ludzie zaczynają liczyc ile na co wydają

  • 2

    12. ~Misiek  2013-01-21 12:27:51  host: 89-72-108-81.dynamic.chello.pl

    Dobra oferta zareklamuje się sama. Ludzie ją polecą znajomym - tak było przez długi czas z Playem. Orange wydaje mnóstwo kasy na reklamy, ale oferta jest taka sobie i nikt z moich znajomych nie mówi o nich inaczej. Już Polkomtel jest lepiej rozpoznawalny w tej dziedzinie. Tymczasem telefonia stacjonarna Orange umiera śmiercią powolną, acz bardzo bolesną dla żabojadów.

  • 2

    13.  2013-01-21 12:33:59

    jak oferta była by dobra nie trzeba by się było reklamować

  • 1

    14. ~Nick  2013-01-21 13:38:32  host: apn-77-113-140-81.dynamic.gprs.plus.pl

    Wszyscy znają sieci więc reklama powinna być prosta, zrozumiała, łatwa w odbiorze. Będzie taka jeżeli reklamują prosty przejrzysty produkt (czytaj: dobry cenowo), bez gwiazdek regulaminów na 6stron z haczykami. Ja nie kupię orange z powodu maskotek serca i rozumu i ich przygód w tv oglądanych dziesiątki razy. Nie ogarniam rynku reklamowego, targetu i badań ale (widząc mnóstwo głupich i dennych reklam) malutko jest reklam dzięki którym chciałbym coś kupić. Reklama jest info dla mnie że coś jest na rynku i mogę to porównać z innymi.

  • 0

    15. ~ocs  2013-01-21 18:32:40  host: 212.160.172.70

    od 10.02 grupowe zwolnienia w Orange Customer Services CONAJMNIEJ 760 osób idzie na bruk widać kto za to płaci na firma się stacza.... pracownik

  • 0

    16.  2013-01-21 18:36:10

    ocs: jest na to jakiś oficjalny dokument? Może ze związków zawodowych?

  • 0

    17.  2013-01-21 22:00:04

    jest

  • 0

    18. ~pt  2013-01-22 00:34:40  host: 85.208.voltronik.pl

    Niech w OCS pracuje mniej osób ale niech będą specjalistami w tym co robią.

  • 0

    19. ~black  2013-01-22 09:00:14  host: ip-188-127-16-121.ennet.pl

    specjalisci leca pierwsi bo sa za drodzy

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-217-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.