Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange chce poprawić cyfrowe kompetencje Polaków

Orange chce poprawić cyfrowe kompetencje Polaków

orson_dzi 11 Sierpnia 2017 16:27

3 3

internet kobieta

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że 27% Polaków nigdy nie korzystało z internetu, a 40% ma zaledwie podstawowe umiejętności cyfrowe. Polska jest pod tym względem w europejskim ogonie. Nadrobieniu różnic względem unijnej średniej i kształceniu kompetencji cyfrowych Polaków mają służyć Pracownie Orange, które dodatkowo aktywizują lokalne społeczności. Multimedialną świetlicę może założyć każdy, kto ma dobry pomysł i odpowiednią lokalizację w małych miejscowościach i wsiach. 10 sierpnia wystartowała trzecia edycja programu.

Zgodnie z danymi GUS dostęp do szerokopasmowej sieci ma 80% gospodarstw domowych, co plasuje Polskę na 18. miejscu w Unii. Pod względem rozwoju kompetencji cyfrowych plasujemy się jednak w ogonie unijnego rankingu. W publikowanym corocznie przez KE indeksie gospodarki i społeczeństwa cyfrowego (DESI) Polska zajęła 22. pozycję spośród 28 państw członkowskich UE.

40% Polaków ma tylko podstawowe umiejętności cyfrowe, a 70% spośród osób, które w ogóle nie korzystają z Internetu, uważa, że nie jest on im potrzebny. Z kolei ponad połowa z tej grupy osób przyznaje, że brakuje im odpowiednich kompetencji.

Jeden ze sztandarowych programów społecznych, który od kilku lat prowadzi Fundacja Orange, wspiera lokalne społeczności małych miast i wsi w zakładaniu multimedialnych świetlic. Pracownie Orange działają w domach kultury, bibliotekach, szkołach czy obiektach użyteczności publicznej. Fundacja przekazuje środki finansowe na remont pomieszczeń, wyposaża je w meble, sprzęt komputerowy i multimedialny oraz zapewnia dostęp do szybkiego Internetu. Dba też o zabezpieczenia antywirusowe sprzętu i wsparcie techniczne.




Kiedy świetlica zaczyna działać, Fundacja na bieżąco zapewnia wsparcie opiekunom, organizuje dla nich warsztaty i szkolenia. Oferuje też możliwość zdobycia grantów na rozwinięcie działalności.

Aby wystartować w programie Orange trzeba zebrać grupę minimum trzech pełnoletnich osób i wspólnie z lokalną instytucją, która zapewni odpowiednie pomieszczenia, przedstawić pomysł na działalność Pracowni Orange. Ważne, żeby trafiał on w potrzeby różnych grup wiekowych i w jak najszerszym stopniu angażował mieszkańców.

W dniach od 10 sierpnia do 8 września należy zgłosić swój pomysł, wypełniając formularz na stronie internetowej Fundacji Orange: fundacja.orange.pl. Spośród wszystkich zgłoszeń wybrane zostaną 64 najciekawsze propozycje. Ostateczną lokalizację dla 25 nowych Pracowni Orange wyłonią Internauci w głosowaniu online.

Źródło tekstu: newseria     

w sumie: 11
  • 1

    1.  2017-08-11 16:32:39

    Orange niech lepiej mi neostradę naprawi

  • 3

    2. ~QQQ  2017-08-11 16:34:05  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    Z poprzedniego artykułu: "Polska ponownie liderem w blokowaniu reklam"
    A teraz: "27% Polaków nigdy nie korzystało z internetu [...] Polska jest pod tym względem w europejskim ogonie."
    Ze skrajności w skrajność :D Zawsze jesteśmy pierwsi, tyle że raz od przodu a raz od tyłu.

  • 0

    3. ~  2017-08-11 17:10:45  host: static-62-233-132-206.devs.futuro.pl

    eBay chcial uczyc Polakow czym sa aukcje internetowe. Wiadomo ile dzis znaczy w Polsce.

  • 2

    4. ~.we  2017-08-11 18:02:03  host: 164.77.56.234

    "70% spośród osób, które w ogóle nie korzystają z Internetu, uważa, że nie jest on im potrzebny." -- wow... może faktycznie nie jest im potrzebny? tak jak sporej części nie są potrzebne smartfony... czy ktoś kiedykolwiek zastanowił się na ile faktycznie czegoś potrzebuja a na ile "potrzeba" czegoś została wykreowana i wpojona?

  • 1

    5. ~  2017-08-12 08:32:25  host: user-94-254-162-223.play-internet.pl

    Jeśli pani Gienia i pan Zenon nie potrzebują tego do szczęścia to po co na siłę ich uszczęśliwiać? Osoby w średnim i podeszłym wieku niekoniecznie potrzebują tych technologii. Wystarczy im spokojne i szczęśliwe życie.

  • 1

    6. ~mkkot  2017-08-12 11:42:06  host: user-94-254-225-65.play-internet.pl

    Orange niech poprawi kompetencje cyfrowe swojej infolinii.

  • 0

    7.  2017-08-12 14:20:18

    Jak GUS definiuje szerokopasmowy net? 80% gospodarstw w zasięgu szerokopasmowego neta? Mocno naciągana teoria.
    Orange niech się zajmie poprawą swojej ostatniej mili, która w 80% jest w stanie agonalnym, a nie wywala na głupoty kasy.

  • 0

    8.  2017-08-13 15:52:39

    @6, imho powinni zrobić jakiś test iq dla dzwoniących (oraz pracowników). Jesteś debilem? Idź do salonu, gdzie obsłużą cię równie inteligentni...

  • 0

    9. ~  2017-08-13 17:24:16  host: user-94-254-165-193.play-internet.pl

    Zabolało, bo sam pracujesz na tej infolinii :)

  • 0

    10.  2017-08-14 09:43:42

    @5 masz sporo racji, ale pamiętaj, że dzięki internetowi starsze osoby wiele rzeczy mogłyby załatwić zdalnie (podania w urzędach, zakupy, czy płatności). Nic na siłę jednak. 90-letniej pani nie przekonają do tych wynalazków. Ale pokolenie 50-latków ma ogromną szansę na uproszczenie sobie zycia.

  • 0

    11.  2017-08-14 11:38:44

    Wiele osób starszych nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie korzyści dla codziennego życia wynikają z dostępu do sieci. Powinni mieć mozliwość przeszkoelnia się. Dobrze, by było, gdyby ktos komeptentny pomógl im też w znalezieniu oferty, bo za czesto osoby starsze padają ofiarami oszustów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-50-71.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.