DAJ CYNK

Operatorzy tną koszty reklamowe

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

W pierwszych pięciu miesiącach roku, czterej najwięksi operatorzy wydali o jedną czwartą mniej na działania reklamowe w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - wynika z danych Kantar Media. Największy spadek zanotował T-Mobile.

W pierwszych pięciu miesiącach roku, czterej najwięksi operatorzy wydali o jedną czwartą mniej na działania reklamowe w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - wynika z danych Kantar Media. Największy spadek zanotował T-Mobile.

Operator I-V 2013 I-V 2014 Zmiana
Orange 246,7 mln zł 247,5 mln zł 0,32%
P4 141,9 mln zł 140,3 mln zł -1,13%
Polkomtel 149,8 mln zł 104,9 mln zł -29,97%
T-Mobile 208,9 mln zł 74,1 mln zł -64,53%
Razem 765,1 mln zł 566,8 mln zł -25,92%

Wydatki Orange w 2013 roku to zsumowane wydatki Telekomunikacji Polskiej i Centertela.

Wydatki reklamowe podane są w kwotach cennikowych. Realne kwoty mogą być niższe o ponad połowę w związku z rabatami udzielanymi przy dużych zamówieniach. Budżet internetowy, nieuwzględniony w tym zestawieniu, w przypadku operatorów komórkowych to dodatkowe co najmniej kilkanaście procent.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Wirtualne Media