W pierwszych pięciu miesiącach roku, czterej najwięksi operatorzy wydali o jedną czwartą mniej na działania reklamowe w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - wynika z danych Kantar Media. Największy spadek zanotował T-Mobile.
W pierwszych pięciu miesiącach roku, czterej najwięksi operatorzy wydali o jedną czwartą mniej na działania reklamowe w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku - wynika z danych Kantar Media. Największy spadek zanotował T-Mobile.
Operator |
I-V 2013 |
I-V 2014 |
Zmiana |
Orange |
246,7 mln zł |
247,5 mln zł |
0,32% |
P4 |
141,9 mln zł |
140,3 mln zł |
-1,13% |
Polkomtel |
149,8 mln zł |
104,9 mln zł |
-29,97% |
T-Mobile |
208,9 mln zł |
74,1 mln zł |
-64,53% |
Razem |
765,1 mln zł |
566,8 mln zł |
-25,92% |
Wydatki Orange w 2013 roku to zsumowane wydatki Telekomunikacji Polskiej i Centertela.
Wydatki reklamowe podane są w kwotach cennikowych. Realne kwoty mogą być niższe o ponad połowę w związku z rabatami udzielanymi przy dużych zamówieniach. Budżet internetowy, nieuwzględniony w tym zestawieniu, w przypadku operatorów komórkowych to dodatkowe co najmniej kilkanaście procent.
Źródło tekstu: Wirtualne Media