Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Operatorzy tną budżety reklamowe

Operatorzy tną budżety reklamowe

WitekT 3 Marca 2009 10:14

0 0

Sektor telekomunikacyjny, jeden z największych reklamodawców, zmniejszy w tym roku wydatki reklamowe. Straci przede wszystkim prasa, ale zyska Internet - pisze Gazeta Prawna.

Ze styczniowych danych Expert Monitora widać już cięcia w budżetach reklamowych operatorów komórkowych PTC i Polkomtelu, które spadły po około 17%. Więcej na reklamę wydał za to Centertel. W styczniu był na pierwszym miejscu wśród reklamodawców (22,3 mln zł), a w zeszłym roku nie zmieścił się w pierwszej piątce.




Mniejszy budżet reklamowy już w IV kwartale miała Telekomunikacja Polska, która w tym roku dalej będzie cięła te koszty w budżecie. Mniejszy o 10 mln zł budżet reklamowy na ten rok zakłada też Grupa Netia. To efekt oszczędności wynikających z wchłonięcia Tele2.

Na pewno zmniejszymy, i to mocno, wydatki na reklamę w prasie. Ograniczymy też reklamę w TV, ale tu będziemy ostrożni. Zwiększymy reklamę w Internecie - mówi Gazecie Prawnej przedstawiciel jednego z operatorów komórkowych. Dodaje, że firma będzie monitorowała to co robi konkurencja.

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1.  2009-03-03 10:31:56

    Nic dziwnego, że Centertel wydał najwięcej na reklamy. Oferta za dobrze nie sprzedaje się w porównaniu z Plusem i Erą. Zamiast więc coś poprawić to nabijają reklamami. Da się to zauważyć, ostatnio w tv to co kilka reklam leci spot reklamowy Orange.

  • 0

    2. ~mirekb  2009-03-03 10:37:03  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    reklama w necie i mobilna reklama to przyszlosc choc wiadomo ze pospulstwo oglada tv na analogu.2 sprawa Wielka 3 ma tylu abonentów ze skupi sie tylko na utrzymaniu dotychczasowych zas czesc "nowych" da złapac play-tym bardziej ze warunki na przedluzania u 3 nie wszystkim pasuja wiec napewno przeja da nowych planów taryfowych play czy do playkarty fresh

  • 0

    3.  2009-03-03 10:53:10

    Zdziwiłbym się gdyby telekomy nie pocięły budżetów, więc ta informacja jest do przewidzenia. Z drugiej strony wszyscy operatorzy podkreślają, że to będzie ciężki rok. Orange chyba nie może sobie za bardzo, zwłaszcza w roku rebrandingu całej grupy. Może dlatego więcej jest reklam Orange niż przed rokiem, a TP spuszcza z tonu?

  • 0

    4. ~Pu94  2009-03-03 10:53:38  host: inet20909ni-2.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Reklama nie musi leciec co dwa spoty wazne zeby przyciagala uwage. W towarzyswie czasem mowi sie o fajnych rzeczach w tym reklamach a to juz polowa sukcesu. Druga jest zas sama oferta.

  • 0

    5. ~Pu94  2009-03-03 10:57:04  host: inet20909ni-2.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    a Z ofert przedluzeniowych to widze reklamy tylko dla iplusa. Zreszta jak wiemy z ostanich relacji uzytkownikow ze ofertu przypominaja raczej betonowe plyty niz oferte zachecajaca do pozostania w sieci. Ja ostatnio sosobiscie dostalem oferte z orange (ktorej uzytkiwnikiem byl kolega ale jest namnie) zeby dostac telefon ktory drozej byl dla mnie niz dla nowego uzytkownika + darmowy numer. Co to za oferta to jest szajs.

  • 0

    6. ~  2009-03-03 11:04:46  host: f96-018.opera-mini.net

    @5 jak to niektorzy mowia to oni daja antyoferty:pp A co do tematu to play bedzie dzialal agresywnie bo taki juz jest(chociaz tu wystarczy kilka spotow i juz ludzie beda wiedziec o co kaman) a orange bedzie puszczac te swoje buble ktore nic nie mowia:p

  • 0

    7.  2009-03-03 11:09:25

    "To efekt oszczędności wynikających w chłonięcia Tele2. " z wchłonięcia chyba miało być;)

  • 0

    8.  2009-03-03 11:11:23

    Animatter: fixed, dzięki! :-)

  • 0

    9. ~franz  2009-03-03 11:28:05  host: dor206.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Można jeszcze inaczej - przełomowe decyzje, jak zdjęcie przez Ere simlocków dają darmową reklamę i zainteresowanie siecią przez media, a i klienci są zadowoleni

  • 0

    10. ~oli  2009-03-03 14:17:18  host: 147-26-184-213-static.uwm.edu.pl

    plus ma fajne reklamy. Reszty nie zal ze ich mniej bedzie. Najgorsze i najbardziej tandetne to chyba orendz ma.

  • 0

    11.  2009-03-03 16:34:42

    Pu94: Orange ostatnio ma reklamę by do nich się przyłączyć bo na przedłużeniach umowy dostaje się lepszą ofertę. Trochę to wygląda tak, że na start damy wielkie g... klientowi bo o tym się nie mówi co teraz dostanie a dopiero dadzą za te kilka lat coś dobrego. Moim zdaniem to bardziej zniechęca niż zachęca. Zauważyłem też, że Orange stosuje technikę masówki na zasadzie, że jak się człowiek na coś napatrzy to nie widzi nic innego.

  • 0

    12.  2009-03-03 16:43:55

    Orange nawet reklamuje się tak, że trafia do mnie tylko taki przekaz: nijakość z czasem staje się lepsza ;) Jeśli chodzi o reklamy w TV- niektóre są fajne, ale jednak najciekawsze oferty reklamowane są tylko w necie. Nawet teraz widziałem banner darmowych duostarterów w TT, z darmowymi rozmowami. A może nie reklamują tego w TV bo i tak startery można zamówić tylko w sklepie ery online? Bez telewizji da się żyć. Bez neta jest trudniej :P

  • 0

    13.  2009-03-03 16:58:46

    "Ze styczniowych danych Expert Monitora widać już cięcia w budżetach reklamowych operatorów komórkowych PTC i Polkomtelu, które spadły po około 17%." Ale w stosunku do czego? Sytuacji sprzed miesiąca, roku, 100 lat?

  • 0

    14.  2009-03-03 17:20:39

    tajniak: zawsze porównuje się rok do roku, bo każdy miesiąc jest inny, a już grudzień to szczególy miesiąc w roku.

  • 0

    15. ~łukasz  2009-03-03 23:00:50  host: chello089076248206.chello.pl

    Ciekawe czy odczujemy te zmniejszone nakłady na reklamę tak wizualnie. mam nadzieję, że Netia będzie miała "trochę" pieniędzy na konkurencje z "narodowym operatorem" i więcej osób zobaczy że mają dobre usługi.

  • 0

    16.  2009-03-08 14:36:18

    W grudniu zazwyczaj są świąteczne promocje, które wymagają nagłośnienia. Jeśli chodzi o reklamę- do mnie najbardziej trafia reklama w necie, bo TV rzadko oglądam a na necie jestem całymi dniami.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-138-175.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.