Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Operatorzy telekomunikacyjni tną koszty i oferują produkty z innych kategorii [wideo]

Operatorzy telekomunikacyjni tną koszty i oferują produkty z innych kategorii [wideo]

WitekT 20 Czerwca 2014 07:52

6 6

Operatorzy telekomunikacyjni coraz częściej próbują sił w sprzedaży łączonej, czyli oferują usługi telekomunikacyjne w połączeniu z innymi, np. finansowymi. Choć daje im to szansę na poprawę wyników, to nie przyczynia się do rozwoju rynku telekomunikacyjnego. Małe firmy mogą konkurować tańszymi usługami, bo mają niższe koszty. Mają też szansę na zdobycie rynku dzięki innowacyjnym, wyspecjalizowanym usługom.



Rynek telekomunikacyjny jest bardzo konkurencyjny i trudny. Okres "łatwych pieniędzy" ma już za sobą, a postępująca liberalizacja zaostrza konkurencję. Pewną bolączką tego rynku jest brak koncepcji na monetyzację nowych usług telekomunikacyjnych, a zarabianie na minutach odchodzi w przeszłość. Operatorzy coraz częściej sięgają po produkty spoza oferty telekomunikacyjnej. Często mówi się o usługach finansowych czy na przykład sprzedaży energii - ocenia Marek Montoya, wiceprezes Tele-Polska Holding SA.

Montoya podkreśla, że usługi spoza oferty telekomunikacyjnej to dla operatorów szansa na poprawienie wyników finansowych. Mogą oni w ten sposób wykorzystać bardzo dobrą znajomość swoich klientów i zaoferować im dobrze dobrane produkty. Ale trend ten nie jest korzystny dla samego rynku telekomunikacyjnego. Montoya zauważa, że brakuje innowacyjnych modeli skuteczniejszego zarabiania na samej telekomunikacji.

Według niego takich pomysłów nie mają ani duzi operatorzy, ani małe firmy. Pomimo zmiany technologii, przejawiającej się m.in. w stopniowym zanikaniu telefonii stacjonarnej, nie ma na rynku pomysłów na zupełnie nowy kierunek rozwoju. Dużo się mówi o przyszłości treści, do którego można sięgnąć jedynie poprzez łącza operatorów, ale i tu brak implementacji naprawdę efektywnych modeli biznesowych. Szansa jest jednak w specjalizacji, która postępuje coraz szybciej zarówno wśród operatorów telekomunikacyjnych, jak i dostawców infrastruktury. Ten trend wiąże się także z konsolidacją na rynku, gdzie duzi przejmują ciekawe mniejsze podmioty.




Mniejsi operatorzy pozyskują kapitał, rosną, a potem łączą się z innymi, w związku z czym konsolidacja postępuje. Ostatecznie na tym rynku zostanie niewielu graczy, ale za to wyspecjalizowanych. Podstawowy podział już zresztą nastąpił. Spółki takie jak ATM, Hawe to są ewidentnie operatorzy infrastrukturalni, Netia czy my to detaliści oferujący swoje usługi klientom indywidualnym oraz biznesowi. W sumie naturalny podział na segmenty, a co za tym idzie - na kompetencje, jest wyraźny: infrastruktura, klienci detaliczni, klienci biznesowi - analizuje Montoya.

Dodaje, że proces ten daje szansę na specjalizację, dzięki której swoją pozycję mogą wzmocnić mali operatorzy. Teraz konkurują oni przede wszystkim niskimi cenami, które są możliwe dzięki niższym kosztom operacyjnym. Ale Montoya ocenia, że na rynku jest miejsce dla małych, wysoko wyspecjalizowanych spółek.

Szansa rozwoju na rynku telekomunikacyjnym jest przede wszystkim dla spółek niszowych, które potrafią albo wynaleźć nową usługę, albo ją sprzedać w inny, bardziej atrakcyjny niż dotychczas sposób. Podczas gdy duzi walczą o utrzymanie stanu posiadania, mniejsi mogą dać impuls do zmian - twierdzi Montoya.


Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: marek montoya | telepolska

w sumie: 14
  • 1

    1. ~ORANGE_TO_Dziadostwo  2014-06-20 08:15:50  host: public-gprs594658.centertel.pl

    Zgadzam się z tym gościem, w sumie wstrzelił się w samo źródło problemu. Jedynie bym dodał że to nie jest tak że nie ma możliwości rozwoju, zarabiania na usługach telekomunikacyjnych. Jeszcze są luki, gdzie można polepszać, modernizować ofertę i spróbować na tym zarobić. Widzę kilka możliwości... 1) Usługi LTE - czyżby nie można było standaryzować dostępu do tych usług? Zrobić oferty cena>jakość>limit lub no-limit a nie tylko cena>limit ? Jest tu pole do popisu. 2) W ogóle zaniedbywane w Polsce oferty dla segmentu Premium Indyvidual. Operatorzy nie mają pomysłu? A no to podsuwam: proszę bardzo - Ukraińska sieć MTC. taryfy "Ultra MTC". Wystarczy skopiować... i ustawić cenę. Podaję link, do zapoznania się, wszystko po angielsku szczegółowo opisane: http://tlp.is/2v6 (wystarczy lekko zmodernizować i wprowadzić do PL - chętni się znajdą... i zapłacą). Jak podałem na przykładach, są możliwości, nie jest tak że nie ma pola do manewru. Wydaje mi się że ot łatwiej jest wziąć kooperować z innymi podmiotami, które troche to za operatorów odwalą robotę i wchodzić w dodatkowe branże (energetyka/finanse) niż samemu trochę pogłówkować, ruszyć inteligencją i jeszcze pchnąć ten rynek telekomunikacyjny trochę do przodu i.. coś zarobić.:-) Panowie Menagerowie, do pracy!

  • 1

    2. ~  2014-06-20 09:24:33  host: user-164-127-15-98.play-internet.pl

    Pan Montoya i jego koledzy potrafią się ustawić na rynku usług. Najpierw założyli Tele-Polską, potem Polską Energię PRO (obecnie nazwa spółki to Polska Energetyka PRO). Wszystkie te nazwy brzmią dziwnie znajomo... http://tlp.is/2va

  • 1

    3. ~  2014-06-20 09:32:31  host: user-164-127-15-98.play-internet.pl

    Kto jak kto, ale panowie z Tele-Polski wiedzą "coś" o łatwych pieniądzach na rynku telekomunikacyjnym.

  • 0

    4. ~noooo  2014-06-20 10:42:16  host: google-proxy-66-249-81-225.google.com

    No ale nikt nie kazał pchania łapsk do ognia gdy play wprowadził no limit. We Francji jak te durne owce nie skończyły w przepaść po wprowadzeniu przez operatora free mobile. Da się ? Da

  • 2

    5. ~  2014-06-20 14:59:26  host: user-164-126-8-94.play-internet.pl

    Dlaczego w tym kraju pozwala się działać takim firemkom jak wspomniana TelePolska? Gdzie są UKE, UOKiK, prokuratura?

  • 1

    6. ~pabloki  2014-06-20 15:09:45  host: 46.205.71.137.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    zmienia się pojecie firm telekomunikacyjnych i to na naszych oczach. obecnie stają się te firmy jakimiś dziwnymi akwizytorami . cóż taką mamy ekonomie - wymagajaca wzrostów mimo iż istnieje pewna granica . jednak skoro firmy "spożywcze" produkują dziś żywność dla ludzi i zwierząt oraz chemię gospodarczą w ramach jednej firmy(nazwy firmy) dlaczego operatorzy nie mieli by sprzedawać ubrań , prądu , usług bankowych.

  • 3

    7. ~  2014-06-20 15:27:20  host: e103-137.icpnet.pl

    "Panie, tu jest kiosk Ruchu, ja tu mięso mam"

  • 3

    8.  2014-06-20 15:29:10

    Róbcie tak dalej drodzy operatorzy. Wciskajcie kit i ciemnotę w postaci niepotrzebnych i niechcianych usług ludziom jeszcze nachalniej. Na pewno zdobędziecie uznanie i wiarygodność, a przez to poprawicie wasze wyniki finansowe, barany jedne skończone!

  • -3

    9.  2014-06-20 15:47:32

    toms... ja myślę, ze poprawią. Ludzie to tumany są. Operatorzy wiedzą co robią ;-)

  • 1

    10.  2014-06-20 15:49:37

    5. - a dlaczego miałoby się nie pozwalać? Wolność jest także w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli uważasz, ze ktoś jest złodziejem albo oszustem - od tego w państwie są sądy, żeby takiego bandytę do więzienia wsadzić. Pisałeś do jednej z wymienionych instytucji ze swoim problemem w tej firmie?

  • 2

    11.  2014-06-20 20:34:45

    Kolejne stękanie ja to operatorzy mają niby źle. Przypomnę rok 2004: telefony za 1zł, aktywacja 1zł, minuty przechodzące na kolejny miesiąc, programy lojalnościowe, zarabianie praktycznie tylko na voice i sms na nienasyconym rynku. Dziś nie ma ani aktywacji, ani telefonów za 1zł, minuty przepadają po miesiącu, zero programów lojalnościowych, dodatkowo można zarabiać na transmisji danych, mms-ach, usługach dodanych, rynek mocno nasycony. Sieci komórkowe dodatkowo wchłonęły sporą część abonentów stacjonarnych oraz klientów tandetnej Neostrady. Na minutach nadal można zarabiać. Nju, red bulle i inne tanie wynalazki, to może z 3-5% rynku. A ludzie z przyzwyczajenia siedzą w starych taryfach. Operatorzy nadal wyciągają z nas przyzwoitą marżę. Nie czarujmy się, że jest inaczej.

  • 0

    12.  2014-06-20 22:23:18

    Pan jest pewnie mgr, inżynier, doktor, docent 17 razy habilitowany itd, itp... A mówi o zupełnych oczywistościach w pełni zrozumiałych dla dzieci w gimnazjum, no ale za te "wymyślne, a wręcz nawet genialne" tezy trzeba mu zapłacić tyle że starczyło by dla 200 gimnazlialistów na rok wyżywienia.

  • 0

    13.  2014-06-20 22:59:37

    No cóż, ja też poprawiam swój wynik finansowy. Dzisiaj wypowiedziałem Neostradę, a w kolejce czeka na wypowiedzenie tel. stacjonarny. Konkurencja się cieszy. Tak kończą się harce, myly panstfo z Orange. Jak się ma klientów w przysłowiowych 4 literach, to tak się to zazwyczaj kończy.

  • 0

    14.  2014-06-20 23:10:02

    Tak przy okazji: siedząc prawie godzinę w punkcie Orange w oczekiwaniu na załatwienie sprawy, miałem okazję zobaczyć i usłyszeć jak konsultantka cały czas " molestowała" swoich petentów. A to usługami dodanymi w postaci pakietu TV, próbami wciskania mixa, czy abonamentu. Ludzie w większości łykali propozycje jak pelikany, nawet nie próbując zastanawiać się nad opłacalnością ofert. Jeden tylko po kilkukrotnej grzecznej próbie sprowadzenia rozmowy ad meritum w końcu nie wytrzymał i w żołnierskich słowach osiągnął swój cel. Moja przymusowa (rzekomo) rozmowa z działem utrzymaniowym ostatecznie utwierdziła mnie w przekonaniu, że Orange jest niereformowalne i trzeba się trzymać od tej firmy z daleka. Inni nie są lepsi, ale chyba nie aż tak bezczelni.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-189-167.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.