DAJ CYNK

Operatorzy mają coraz mniej salonów

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

W ciągu ostatnich 4 lat polskie sieci komórkowe pozbyły się co piątego salonu sprzedaży. Coraz więcej handlu przenosi się do Internetu - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

W ciągu ostatnich 4 lat polskie sieci komórkowe pozbyły się co piątego salonu sprzedaży. Coraz więcej handlu przenosi się do Internetu - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Jak wylicza DGP, najwięcej salonów zamknął Orange (z 1070 liczba ich spadła do 845) i T-Mobile (spadek z 1045 do 810). Play również ograniczył liczbę salonów, ale rozbudowuje sieć punków centrach handlowych i sklepach z elektroniką (łącznie około 1 tys. miejsc). Po przejęciu Polkomtelu przez Cyfrowy Polsat, liczba salonów nie spadła (1,3 tys.).

Jak przekazali DGP przedstawiciele operatorów, czynników redukcji liczby salonów jest wiele, jak np. rebranding Telekomunikacji Polskiej, wspólnym trendem jest natomiast przechodzenie na handel w sieci. Operatorzy są w stanie zaoferować poprzez sklepy internetowe korzystniejsze dla klientów oferty i sprzedaż w Internecie rośnie z roku na rok.

Po wdrożeniu nowej strony przez sieć Plus latem 2014 roku, internetowy kanał sprzedaży zwiększył swój udział czterokrotnie. Podobny efekt, jak szacują eksperci, przyniosła nowa odsłona sklepu T-Mobile. Co warto zaznaczyć, żaden z dużych operatorów nie zamierza póki co zupełnie przenieść sprzedaży swoich usług do Internetu i na barki CallCentrów - wszyscy traktują je jako platformy uzupełniające sieci salonów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna