DAJ CYNK

Operatorzy lepiej dbają o nowych klientów

msnet

Wydarzenia

Klienci sieci komórkowych i telewizji kablowych są zgodni co do tego, że firmy te lepiej traktują nowych klientów, niż tych już pozyskanych.

Klienci sieci komórkowych i telewizji kablowych są zgodni co do tego, że firmy te lepiej traktują nowych klientów niż tych już pozyskanych.

ARC Rynek i Opinia przeprowadziła w dniach 14-23 kwietnia 2017 roku sondaż metodą CAWI (ankiety online na stronie epanel.pl) na reprezentatywnej grupie 1000 osób. Klienci sieci komórkowych mieli odpowiedzieć na pytanie: czy operatorzy sieci komórkowych traktują jednakowo nowych i dotychczasowych klientów?



Wyniki wskazują, że zdecydowana większość, bo aż 71% klientów telekomów uważa, że firmy te dbają lepiej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Jedynie 11% ankietowanych uważa, że sytuacja jest odwrotna i to stali klienci mają lepiej. Różnice w traktowaniu klientów dostrzegają w największym stopniu osoby mające od 40 do 54 lat oraz osoby posiadające wykształcenie wyższe.

Całkiem podobne wyniki zostały uzyskane w przypadku operatorow telewizji kablowej i satelitarnej: prawie 70 procent klientów tych firm odpowiedziało, że traktują one lepiej nowych klientów, a co dziesiąty respondent był przeciwnego zdania. Także w tym przypadku nierówności sa najczęściej zauważane przez osoby z wyższym wykształcenie, a także przez osoby z najstarszej badanej grupy wiekowej (55-66 lat).

Z naszego sondażu wynika, że zdecydowana większość klientów operatorów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych i satelitarnych jest przekonana, że nowy klient jest dla nich dużo cenniejszy niż klient dotychczasowy. Umowy z operatorami są zazwyczaj zawierane na okres 2 lat, co oznacza, że dany operator ma właśnie taki czas na zbudowanie lojalności klienta i spowodowanie, że będzie on zadowolony z usług i przedłuży umowę. Nasz sondaż pokazuje jednak, że klienci mają poczucie, że stosunek operatorów do nich jest dużo lepszy przed podpisaniem umowy niż po. Zresztą doskonale widać to w strategii komunikacyjnej choćby operatorów telefonii komórkowej, które w większym stopniu bazują na podkreślaniu zalet przejścia do ich sieci niż pozostania z nimi przez kolejne lata - skomentował wyniki sondażu Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ARC Rynek i Opinia